صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۳
کد خبر: 6142
گزارشگر: 213
۸۸۲۵
۳
۲
۹
افزایش یارانه ها از پاییز ۱۴۰۰

«جزییات» واریز یارانه نقدی مهر و حقوق بازنشستگان

«جزییات» واریز یارانه نقدی مهر و حقوق بازنشستگان
یارانه نقدی مهر ماه روز بیستم مهر واریز می‌شود؛ این در حالی است که تغییرات در مبالغ یارانه ها از پایان پاییز سال جاری رخ می دهد؛ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همزمان با واریز یارانه نقدی از روز بیستم آغاز می‌شود.
به گزارش آسیانیوز، در هفته پیش‌رو برای بیشتر مردم دو اتفاق از سوی دولت رخ می‌دهد، یکی واریز دومین یارانه مهر است و دومی شروع ثبت‌نام مسکن در طرح جهش تولید مسکن. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در هفته آینده واریز می‌شود.

در هفته پیش‌رو برای اکثر مردم دو اتفاق از سوی دولت رخ می‌دهد، یکی واریز دومین یارانه مهر است و دیگری ثبت‌نام مسکن در طرح جهش تولید مسکن.

واریز یارانه نقدی
یارانه معیشتی بنزین در روز دهم مهر واریز شد و یارانه نقدی در این ماه نیز به احتمال زیاد همانند ماه‌های گذشته در روز بیستم مهر واریز می‌شود، این زمان‌بندی حدود دو سال است که رعایت می‌شود.

 یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که در بیش از ۱۰ سال گذشته ثابت بوده، در روز سه‌شنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 بیش از ۲۱ میلیون خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند در خرداد سال قبل مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام ۳۰ ماهه و مبلغ هر قسط ۳۵ هزار تومان است. تا شهریور ۱۵ قسط آن از یارانه خانوار کسر شده، در مهر شانزدهمین قسط آن برداشت می‌شود.

تجارت نیوز نوشت طبق اعلام سازمان برنامه‌ و بودجه تعداد کسانی که این یارانه را دریافت می‌کنند حدود ۷۸ میلیون نفر است، قرار بود امسال حدود ۲۰ میلیون نفر آن حذف شود اما چنین اتفاقی رخ نداد. طی ماه‌های اخیر گمانه‌‌های بسیاری برای حذف گروهی از یارانه‌بگیران زده شد.

واریز حقوق بازنشستگان
واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همزمان با واریز یارانه نقدی از روز بیستم آغاز می‌شود. این واریزی‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود و آخرین گروه در روز ۳۰ مهر حقوق این ماه را دریافت می‌کند.

ثبت‌نام خانه در طرح جهش تولید مسکن
دستور ساخت سالانه یک میلیون واحد به دولت ابلاغ شده و دولت رئیسی باید در پایان کار چهار میلیون خانه به متقاضیان تحویل دهد. طرحی که به گفته معاون وزیر دستورالعمل اجرایی آن آماده است.

محمود محمودزاده وعده داده که ثبت‌نام مسکن در این طرح از هفته سوم مهر آغاز می‌شود. این ثبت‌نام باید در هفته آینده آغاز شود و قرار است خانوارهای فاقد مسکن در اولویت ثبت‌نام باشند.

از جمله شروط مشمول شدن در این طرح این است که متقاضیان باید فاقد مسکن باشند، از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده‌ باشند، باید ۵ سال در شهر مد نظرشان سابقه سکونت داشته باشند. تاهل چهارمین شرط اصلی برای مشمولان است.

همچنین اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته که قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. یعنی یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران./ 
https://www.asianews.ir/u/3vu
اخبار مرتبط
بیست و سومین مرحله از پرداخت یارانه معیشتی با مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان ساعت ۲۴ امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
در حالی که قرار است تصمیم دولت مبنی بر برای افزایش یارانه‌ها از جمله یارانه یک میلیون تومانی و طرح‌های حمایتی محقق شود، براساس گفته ها و شنیده ها مجلس چه برنامه ای برای حدف برخی یارانه ها دارد.
در حالی که برخی از مسوولان معتقدند یارانه ها تاثیری در سطح معیشت مردم ایران ندارد، رئیسی در برنامه‌های انتخاباتی خود بار‌ها به کم بودن مبلغ یارانه نقدی اشاره کرده است و به نظر می رسد افزایش یارانه ها تا پایان پاییز امسال از برنامه های دولت است.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست و سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ دهم مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان دارد یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته است، از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز خبر می دهد.
۹ میلیون نفر از گروهی دیگر از اقشار کم درآمد مشمول دریافت یارانه ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال یارانه جدید برای اقشار کم درآمد خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محبوب از تبریز
۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
0

سوال ایجاست وقتی کسی شغل درست حسابی ندارد و اگر هم داشته باشد حد اقل حقوق را دریافت می کند اینها چطور می توانند این پول را پرداخت و اقساطش را بدهند اینها همه رویاست من پسری دارم که یک فرزند دارد و در خانه من سکونت دارد و شغل درست حسابی هم ندارد اگر کار باشد فوقش ماهی سه میلیون درامد دارد اگر من بازنشسته حمایت نکم زندگیشان تباه می شود این مسولان کشور چطور فکر می کنند مانده ام البته انسان سیر از گرسنه خبر ندارد

معبود سلیمی
۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
0

باسلام همسرم سکته مغزی کرده خودم راننده تاکسی هستم پسرم رفته سربازی من مجبور شدم تو خانه بمانم به همسرم رسیدگی کنم درآمدی ندارم یارانه کفایت نمی کند از دولت تقاضای کمک دارم

رضا
۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
1

دولت خجالت نمی‌کشد ماهیانه این مبلغ را به حساب مردم واریز می‌کنه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید