صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۳
کد خبر: 6154
گزارشگر: 213
۸۳۰
۰
۰
۱
به زودی گزینه های دیگری جایگزین مذاکرات وین می شود

آمریکا گفت گزینه‌ «جایگزین برجام» را بعدا اعلام می کنیم!

آمریکا گفت گزینه‌ «جایگزین برجام» را بعدا اعلام می کنیم!
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند

به گزارش آسیانیوز،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند و به تلاش‌ها برای احیای این توافق ادامه می‌دهد، اما خاطرنشان کرد که این رویکرد واشینگتن همیشگی نیست.

-------------------------------

بیشتر بخوانید

آمریکا گفت احیای برجام بی‌فایده است!

------------------------------------------------
ند پرایس، پنج‌شنبه در نشست خبری خود گفت که آمریکا در حال حاضر درباره گزینه‌های ممکن در صورت شکست برجام به صورت علنی اظهار نظر نمی‌کند، زیرا همچنان چارچوب برجام را در اختیار دارد که می‌تواند هم آمریکا و متحدانش را به نتیجه دلخواه برساند و هم ایران حاضر است با آن موافقت کند.

او در عین حال تاکید کرد که بازگشت فوری به گفت‌وگوهای وین درباره احیای برجام ضروری است و وضعیت فعلی نمی‌تواند به‌طور نامحدود ادامه یابد.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

برجام بی برجام!
----------------------------------------------

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که راه دیپلماتیک برای از سرگیری مذاکرات وین همچنان باز است و ایالات متحده امیدوار است که تعریف مقام‌های ایران از «به زودی» با تعریف ایالات‌متحده از این کلمه مطابقت داشته باشد.

ند پرایس با اشاره به تداوم گفت‌وگوهای آمریکا و روسیه در ارتباط با احیای برجام گفت که آمریکا در تعدادی از موارد با روسیه «اختلاف‌های عمیقی» دارد، اما در برخی موارد نیز منافع دو کشور «همخوانی» دارد.

----------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

ند پرایس خاطرنشان کرد که آمریکا و روسیه هر دو موافق هستند که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و هر دو کشور تاکید دارند که مذاکرات احیای برجام باید هرچه سریعتر در وین از سر گرفته شود.


او افزود که کشورهای عضو توافق هسته‌ای «بر این باور هستند که برجام همچنان بهترین و موثرترین چارچوب را برای رسیدن به نفع مشترک ما فراهم می‌کند و آن نفع مشترک هم این است که ایران نباید توانایی دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارسال سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان گفت که دریافت سوخت از جمهوری اسلامی که تحت تحریم‌های گسترده است، یک راه حل پایدار برای بحران انرژی در لبنان نیست.

ند پرایس همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سیامک و باقر نمازی، شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، گفت: «ما خواستار آزادی این آمریکایی‌ها هستیم. آنها مدت‌های طولانی است که برخلاف خواسته خود، به صورت غیر عادلانه و بی‌دلیل زندانی هستند.»/


https://www.asianews.ir/u/3w6
اخبار مرتبط
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
مقامات آمریکایی و اروپایی با اعلام به خبرگزاری رویترز گفتند که آمریکا مذاکراتی با چین جهت کاهش خرید نفت خام از ایران انجام داده است.
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
سخنان وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی در هنگام ترک نیویورک حاکی از آن است که او پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و همچنین مسئول سیاست خارجی اروپا، چشم‌اندازی روشنی از بازگشت احتمالی به مذاکرات وین ندارد.
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت و اصرار آنها بر مذاکرات وین است؛ این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با لحنی متفاوت از لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات سخن می گوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید