صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ مهر ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۲
کد خبر: 6161
گزارشگر: 213
۲۱۶۵
۰
۱
۵
وام جدید مسکن و خبر قطعی خانه خریدن

پرداخت «وام ۳۵۰ میلیون تومانی» و مسکن رایگان؟

پرداخت «وام ۳۵۰ میلیون تومانی» و مسکن رایگان؟
وزیر راه و شهرسازی گفت پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی و ارایه خدمات رایگان در دستور قانون جهش تولید مسکن قرار دارد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت:استانداران در شناسایی اراضی دولتی با وزارت راه همراهی کنند.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» و شرایط وام «یک میلیارد تومانی» مسکن

-----------------------------------------------

وزیر راه شهرسازی گفت: اراضی مناسب، ارایه تسهیلات ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی و ارایه خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام 350 میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت:استانداران در شناسایی اراضی دولتی با وزارت راه همراهی کنند.

رستم قاسمی با اعلام این‌که تعهد ما این است که 4 میلیون مسکن طی چهار سال در کشور احداث شود که برای اینکار برنامه‌ریزی‌ها انجام و زمین‌هایی نیز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: استانداران به عنوان مسئول شورای مسکن استان در شناسایی و معرفی اراضی دولتی وزارت راه را همراهی کنند. زمین‌های درون شهرها که متعلق به دولت است باید شناسایی و به اداره کل استان اعلام شود.

 سامانه ثبت نام متقاضیان مسکن 
وی با بیان این‌که این اراضی با تغییر کاربری در اختیار دهک‌های یک تا 5 جمیعتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن قرار خواهد گرفت، افزود: هفته آینده سامانه ثبت نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به تجربیات مسکن مهر و مسکن ملی، در اجرای قانون جهش تولید مسکن، واحدهای مسکونی در مناطقی که متقاضی وجود دارد، احداث خواهد شد و بنابراین جهش تولید مسکن بر اساس متقاضی محوری طراحی شده است.

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

دنیای اقتصاد از قول وزیر راه شهرسازی نوشت: اراضی مناسب، ارایه تسهیلات 300 تا 350 میلیون تومانی و ارایه خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. در شهرهای کوچک بنیاد مسکن آماده سازی زمین را انجام می دهد و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد. راه دیگر احداث مسکن در قانون جهش تولید با همکاری تعاونی ها و انبوه سازان است که در ین رابطه اقدام خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن اوایل ماه جاری، جزئیات افزایش تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین از محل اوراق را که هم اکنون با احتساب جعاله برای انفرادی ۲۸۰ و برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان است، تشریح کرد.

محمدحسن مرادی، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن مدیرکل امور طرح و برنامه بانک مسکن، با اشاره به اینکه سقف‌های تسهیلاتی از محل اوراق در گذشته برای زوجین در تهران ۲۰۰ و برای حساب انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان بود، گفت: در حال حاضر با موافقت و ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافته است. هم‌اکنون ارایه تسهیلات برای حساب‌های انفرادی تهرانی‌ها از محل اوراق ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است که به این میزان تسهیلات جعاله که هم اکنون ۸۰ میلیون تومان است، افزوده خواهد شد.

به نقل از ایلنا مرادی همچنین توضیح داد: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت میزان تسهیلات انفرادی که معادل ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان و برای حساب‌های ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. در سایر شهرها نیز تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی حساب‌های انفرادی به ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تسهیلات جعاله همزمان با تسهیلات مسکن اختصاص می‌یابد، که سقف آن از ۴۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک‌مسکن، گفت: نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و جعاله ۱۷/۵ درصد است. بازپرداخت جعاله ۵ ساله و معادل ۶۰ ماه و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۱۲ ساله معادل ۱۴۴ ماه است.

مرادی تصریح کرد: ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و تسهیلات‌گیرنده باید مدارکی ارایه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت اقساط باشد./


https://www.asianews.ir/u/3wd
اخبار مرتبط
در حالی که در دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده، به تازگی خبری مبنی بر مسکن رایگان برای برخی اقشار، از مسوولان شنیده شده است.
مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، نظام بانکی کشور را مکلف به پرداخت 1.2 میلیون تسهیلات ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی برای متقاضیان فاقد مسکن کرده است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش تأمین اعتبارات احداث مسکن و فضاهای عمومی، آموزشی درمانی و خدماتی نواحی مسکونی در شهرهای جدید گفت که در مجموعه شهرهای جدید مدل مالی نوینی تحت عنوان مشارکت از طریق بخش خصوصی در مرکز محلات و نواحی شهر پیاده‌سازی و اجرا شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود و متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید