صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
کد خبر: 6165
گزارشگر: 213
۸۵۹
۰
۰
۳
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

نمایشگاه اگروفود؛ فرصت رونق اقتصاد غیرنفتی

نمایشگاه اگروفود؛ فرصت رونق اقتصاد غیرنفتی
نمایشگاه اگروفود همواره به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص ترین نمایشگاههای کشور، پل قدرتمند ارتباطی بین تولیدکنندگان و تجار با مصرف کنندگان و نیز بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد غیرنفتی ایفا می کند.

نمایشگاه اگروفود همواره به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص ترین نمایشگاههای کشور، پل قدرتمند ارتباطی بین تولیدکنندگان و تجار با مصرف کنندگان و نیز بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد غیرنفتی ایفا می کند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

دولت صنابع کوچک ایران را «ورشکسته» کرد!

-----------------------------------------------

این در حالی است که باید یک معیار و شاخص درست برای ارزیابی میزان بازدهی این نمایشگاه وجود داشته باشد و بعد از برگزاری نمایشگاه، این خروجی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گیرد تا نقاط ضعف آن برای دوره های بعد اصلاح شود.
 
نباید این خروجی فقط بر اساس میزان مشارکت و متراژ ارزیابی شود بلکه کیفیت حضور و قراردادهای منعقد شده و مذاکرات صورت گرفته و بویژه قراردادهای تجاری با مشارکت کنندگان خارجی بسیار حائز اهمیت است.


باید عرصه برای حضور هر چه بیشتر تجار و شرکت های خارجی فراهم شود و جذابیت برای حضور پر رنگ تر بین المللی ایجاد شود.
متاسفانه این نمایشگاه در سال های اخیر بیشتر فضایی برای معرفی برندهای کوچک و متوسط شده و نتوانسته جذابیتی برای حضور هر چه بیشتر برندهای بزرگ ایجاد کند.

با توجه به محدودیت های کرونایی و عدم امکان حضور گسترده مردم و متخصصان، باید شرایطی برای بازدید مجازی هر چه بیشتر این نمایشگاه از طریق اپلیکیشن تخصصی و نیز سایت نمایشگاه فراهم شود.

در این شرایط نقش رسانه ها پر رنگ تر از هر زمان دیگری است و پوشش رسانه ای گسترده از دستاوردها و توانمندی های مشارکت کنندگان بسیار حائز اهمیت است.سمپلینگ غیر اصولی برخی شرکت‌ها از نقاط ضعف این نمایشگاه است و همواره افراد غیر مرتبط را به نمایشگاه کشانده است که باید اصلاح شود.

باید شرایط و زمینه حضور هر چه بیشتر تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی به این نمایشگاه مساعد شود. باید نمایشگاه اگروفود را هر چه بیشتر با استانداردهای بین المللی تطبیق دهیم و شرایط حضور شرکت ها و تجار خارجی را تسهیل کنیم.

تبلیغات و بازاریابی درست، برای کشاندن تجار خارجی به این نمایشگاه یکی از مهمترین وظایف برگزارکنندگان است. معرفی شرکت های حاضر و دستاوردها، محصولات و توانمندی های آنان قبل از برگزاری نمایشگاه در سایت تخصصی نمایشگاهها می تواند به تجار و بازرگانان خارجی امکان آشنایی با مشارکت کنندگان این نمایشگاه را بدهد تا با شناخت شرکت هایی که می توانند نیاز آنها را تامین کنند به حضور در این نمایشگاه ترغیب شوند./

https://www.asianews.ir/u/3wh
اخبار مرتبط
در حال حاضر فضای کسب و کار و بحث مجوزها با چالش‌های جدی مواجه هستند و بنگاه ها و صنایع کوچک و زودبازده نیاز به حمایت هر چه بیشتر وزارتخانه و دولت دارند.
در اثر شوک کرونا، مشاغل غیررسمی، بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بیشتر آسیب دیدند و در حالی که ۶۵ درصد اشتغال‌زایی مربوط به بنگاه های کوچک است، بنابراین همین درصد اشتغال ما در معرض آسیب است.
اقتصادی که به نفت و تحولات سیاسی کشوری مثل آمریکا وابسته باشد به یک درمان ریشه ای نیاز دارد؛ در حالی که نرخ تورم در صورتی که دولت برای جبران کسری بودجه خود راهی غیر از استفاده از منابع بانک مرکزی را اختیار کند می تواند در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به ۱۵.۵ درصد نیز کاهش پیدا کند.
اختلال در سیستم خریدها و معاملات اقتصادی از مهمترین تاثیرات نوسانات نرخ ارز در اقتصاد کشور است و در چنین شرایطی، تولیدکنندگان نیز ملزم به خرید نقدی مواد اولیه هستند که به دلیل حجم بالای نیاز آنها با مشکل مواجه می شوند.
همچنانکه هزینه های تولید در صنعت شیرینی و شکلات در کشور افزایش یافته است و به طور طبیعی قدرت رقابت با برندهای خارجی موجود کاهش می یابد و بخش عمده ای از این محصولات به صورت قاچاق وارد می شود، محصولات قاچاق به طور سیستماتیک جایگزین مصرف کالاهای تولید داخل خواهد شد.
تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در حالی ۲۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند که بیشترین نارضایتی را از بابت مالیات‌ها و هزینه‌های جاری دارند؛ در حالی که معافیت‌های مالیاتی یکی از جاذبه‌های درنظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید