صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۸
کد خبر: 6177
گزارشگر: 213
۱۳۹۴
۰
۰
۳
افتخار آفرینی هادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی در نروژ

کشتی فرنگی ایران و دو طلای جهانی

کشتی فرنگی ایران و دو طلای جهانی
در ادامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی نروژ، ایران توسط هادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی به دو مدال طلا دست یافت.
به گزارش آسیانیوز، در ادامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی نروژ، ایران توسط هادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی به دو مدال طلا دست یافت.

پس از نتایج موفقیت‌آمیز کشتی آزاد ایران که ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز به دست آورد، حالا تا این لحظه کشتی فرنگی هم دو طلا و دو برنز گرفته، ضمن اینکه دو فینالیست هم در روز پایانی دارد.

هادی ساروی ابتدا آرتور سارگسیان قهرمان امیدهای اروپا از روسیه را مغلوب کرد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۱ گئورگی ملیا از گرجستان را شکست داد.

فرنگی‌کار مازندرانی که در المپیک توکیو روی سکوی سوم ایستاده بود، این بار در مرحله نیمه نهایی مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

ساروی برای قهرمانی، الکس زوکه از مجارستان را ۳ بر یک مغلوب کرد. سپس روی تشک زانو زد تا مدال طلای خود را با فریادها و مشت‌های گره کرده‌اش جشن بگیرد.

کامران قاسم‌پور در نیمه نهایی مقابل جیدن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک با سلاح زیرگیری، شگفتی‌ساز شده بود
بیشتر در این باره:
رقابت‌ نفسگیر ایران، آمریکا و روسیه برای قهرمانی در کشتی آزاد جهان
در دسته فوق سنگین علی‌اکبر یوسفی مقابل دیوید اوواسپیان (ارمنستان) اسکار مارویک (نروژ) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی) پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

فرنگی‌کار بابلی در نمایشی برتر، بر زورابی گده‌خائوری از روسیه چیره شد و طلا گرفت. او پیشتر در جام ایوانوویچ صربستان هم گده‌خائوری را مغلوب کرده بود.

این نخستین طلای جهانی تاریخ کشتی فرنگی ایران در دسته فوق سنگین است. جالب اینکه نماینده ایران در این وزن امین میرزازاده بود اما به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، جای خود را به یوسفی داد.

در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی ابتدا دنیز منکسه از آلمان را مغلوب کرد. از سد لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دلخانی با نمایشی طوفانی توانست ۹ بر صفر طالح مممدوف از جمهوری آذربایجان را شکست دهد و به دیدار فینال راه پیدا کند. او یکشنبه شب برای کسب مدال طلا به مصاف لری آبولادزه از گرجستان خواهد رفت.

در ۶۷ کیلوگرم رضا گرایی قهرمان المپیک توکیو، با کشتی‌های جذاب خود، هواداران این ورزش و رسانه‌های اتحادیه جهانی کشتی را به تحسین واداشت.

گرایی هم‌باشگاهی و دوست صمیمی نوید افکاری بود که اعدامش در جمهوری اسلامی ایران، اعتراض گسترده ورزشکاران سراسر جهان را در پی داشت.

تصاویری از شادمانی نوید افکاری در مراسم استقبال مسابقات گذشته از جمله بازی‌های آسیایی جاکارتا منتشر شده است.

گرایی در حالی که ۶ بر یک از شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود، با ضربه فنی به برتری رسید. سپس با سالتوهای بی‌نقص خود ۱۰ بر صفر حسرت جعفروف از جمهوری آذربایجان را شکست داد.

گرایی در مرحله نیمه نهایی هم اختلاف امتیاز خود با راماز زوئیدزه از گرجستان را در آخرین ثانیه جبران کرد تا از شکست، پیروزی بسازد.
رضا گرایی یکشنبه شب در فینال، به مصاف نظیر عبدالله‌یف از روسیه خواهد رفت.

در ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری توانست میخائیل برادو از مولداوی را شکست دهد اما در دیدار بعدی مغلوب تورپان بی سلطانف از دانمارک شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن اول هم سجاد عباس‌پور مغلوب مکس ناری از آمریکا شد تا با همین یک مبارزه، به کار خود خاتمه دهد.

در ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری بر کریستف بورگر از اتریش، لی جی یول از کره جنوبی و غنی‌زاده از جمهوری آذربایجان غلبه کرد و به نیمه نهایی رسید.

مختاری سپس مغلوب مالخاز آمویان از ارمنستان شد. در دیدار رده‌بندی هم به کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی باخت تا پنجم شود.

در ۷۷ کیلو علی گرایی که با قرعه‌ای سخت مواجه شده بود، ابتدا مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان را مغلوب کرد. سپس از سد بولکوادزه قهرمان امیدهای جهان از گرجستان گذشت.

فرنگی‌کار شیرازی در برابر رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه مغلوب شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

گرایی در این گروه برای کسب مدال برنز، ابتدا شادوکایف از قزاقستان و سپس تاماش لوای از مجارستان را با سالتوهای زیبا و پی در پی شکست داد.

در ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام مقابل سینگ (هندوستان) عبدالسلام (بلغارستان) و رادزیک کولیو (بلاروس) پیروز شد. او در نیمه نهایی به بورهان آکبوداک از ترکیه باخت اما برای کسب مدال برنز لاسلو زابو از مجارستان را مغلوب کرد.

در رده‌بندی تیمی و یک روز پیش از پایان مسابقات، ایران پس از روسیه در جایگاه دوم قرار دارد./
https://www.asianews.ir/u/3wt
اخبار مرتبط
محمدرضا گرایی مدال طلای دسته 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو را مال خود کرد.
رقابت‌های کشتی فرنگی دیروز در اوزان 67، 77 و 97 کیلوگرم برای ایرانی‌ها پیگیری شد و شاگردان محمد بنا توانستند در دو وزن سربلند بیرون بیایند و حالا به امید طلا برای خوشحالی مردم ایران هستند.
بریتانیا، رومانی و لیبریا در نامه شکایت به شورای امنیت نوشتند: حمله به کشتی اسراییلی باعث اختلال و ایجاد خطر برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین‌المللی شد و نقض آشکار قوانین بین المللی است؛ این در حالی است که نیروی دریایی بریتانیا از احتمال «ربوده شدن» یک کشتی دیگر نیز با پرچم پاناما در خلیج عمان خبر داده است.
در یازدهمین روز بازهای المپیک توکیو، محمد هادی ساروی، فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید