صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۲
کد خبر: 6187
گزارشگر: 213
۱۳۹۵
۰
۰
۶
پیشنهادهای بنیامین رضایی درباره پولدار شدن از قول «تام کارلی»

کارهایی که پولدارها هر روز انجام می‌دهند!+عکس

کارهایی که پولدارها هر روز انجام می‌دهند!+عکس
تام کارلی، نویسنده آمریکایی برای مدت ۵ سال عادات روزانه صدها فرد با وضع مالی متفاوت را دنبال کرد و در کتاب پرفروش Rich Habits نوشت که با توجه به عادات روزانه یک شخص می‌توان موقعیت مالی‌اش را پیش‌بینی کرد.

به گزارش آسیانیوز، تام کارلی، نویسنده آمریکایی برای مدت ۵ سال عادات روزانه ۲۳۳ پولدار و ۱۲۸ فرد با وضع خراب مالی را دنبال کرد و کتاب پرفروش Rich Habits را نوشت. او در این کتاب ۲۰۰ رفتار مشترک میان پولدارها را شناسایی کرده و توضیح می‌دهد که عادات روزانه پولدارها و غیرپولدارها به شدت متفاوت است و با توجه به عادات روزانه یک شخص می‌توان وضعیت مالی‌اش را پیش‌بینی کرد.

---------------------

بیشتر بخوانید:

رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!

--------------------------------------------------------------
او در مورد این طبقه پولدار که درباره‌شان تحقیق کرده نوشته: «جالب اینجاست ۸۵ تا ۸۸ درصد میلیونرهای آمریکایی پولدارهایی خودساخته و نسل اولی هستند.»

 

۲۰ کاری که پولدارها هر روز انجام می‌دهند!asianews

 

 -----------------------

بیشتر بخوانید:
کرونا و نابودی گردشگری ایران

راهنمایان گردشگری دچار بیکاری مطلق و نبود بیمه بیکاری!

ضرورت فعال شدن توریسم ایران در سکوت گردشگری جهان

--------------------------------------------------------------------------------------

امروز به همراه ونکوورنامه، با ۲۰ عادتی آشنا شوید که پولدارها دارند و افراد بی‌پول ندارند:
۱
۷۰ درصد پولدارها روزانه کمتر از ۳۰۰ کالری هله‌هوله (junk food) مصرف می‌کنند. ۹۷ درصد بی‌پول‌ها روزانه بیشتر از ۳۰۰ کالری هله‌هوله می‌خورند.
۲
۸۰ درصد پولدارها روی «یک» هدف مشخص تمرکز کرده‌اند. فقط ۱۲ درصد بی‌پول‌ها چنین کاری می‌کنند.
۳
۷۶ درصد پولدارها چهار روز در هفته ورزش می‌کنند. ۲۳ درصد بی‌پول‌ها اهل ورزش مرتب هستند.
۴
۶۳ درصد پولدارها موقع رفتن سر کار به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند. فقط ۵ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
۵
۸۱ درصد پول‌دارها کارهایی را که باید انجام بدهند لیست می‌کنند (to-do list دارند). ۱۹ درصد بی‌پول‌ها to-do list دارند.
۶
۶۳ درصد والدین پولدار بچه‌هایشان را مجبور می‌کنند که ماهی دو جلد یا بیشتر کتاب غیرداستانی بخوانند. ۳ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
۷
۲۳ درصد پولدارها اهل قمار هستند. ۵۲ درصد بی‌پول‌ها قمار می‌کنند.

۲۰ کاری که پولدارها هر روز انجام می‌دهند!asianews

۸
۸۰ درصد پولدارها به دیگران زنگ می‌زنند تا تولدشان را تبریک بگویند. ۱۱ درصد بی‌پول‌ها چنین کاری می‌کنند.
۹
۶۷ درصد پولدارها اهداف‌شان را روزی کاغذ می‌آورند. ۱۷ درصد بی‌پول‌ها از این کارها می‌کنند.
۱۰
۸۸ درصد پولدارها روزی نیم ساعت یا بیشتر را به مطالعه با هدف کاری یا آموزشی می‌‌گذرانند. فقط ۲ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
۱۱
۶ درصد پول‌دارها ممکن است بگویند چه در سرشان می‌گذرد. ۶۹ درصد بی‌پول‌ها خیلی سریع به شما می‌گویند چه در سر دارند.
۱۲
۷۹ درصد پول‌دارها هر ماه ۵ ساعت یا بیشتر را در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. ۱۶ درصد فقرا چنین کاری می‌کنند.
۱۳
۶۷ درصد پولدارها کمتر از روزی یک‌ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند. ۲۳ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
۱۴
فقط ۶ درصد پولدارها reality TV تماشا می‌کنند. ۷۸ درصد بی‌پول‌ها دنبال چنین برنامه‌هایی هستند.
۱۵
۴۴ درصد پولدارها ۳ ساعت قبل از ساعت کاری شرکت‌شان بیدار می‌شوند. ۳ درصد فقرا چنین عادتی دارند.
۱۶
۷۶ درصد پولدارها عادات روزانه‌شان را - که عامل موفقیت خود می‌دانند - به فرزندان خود آموزش می‌دهند. ۱ درصد فقرا چنین کاری می‌کنند.
۱۷
۸۴ درصد پولدارها معتقدند عادات روزانه‌شان باعث زیاد شدن فرصت‌ها و شانس می‌شود. ۴ درصد بی‌پول‌ها چنین اعتقادی دارند.
۱۸
۷۶ درصد پولدارها می‌گویند عادات بد روزانه باعث بدشدن وضعیت مالی‌شان می‌شود. فقط ۹ درصد بی‌پول‌ها به این مسئله اعتقاد دارند.
۱۹
۸۶ درصد پولدارها معقتدند باید تا آخر عمر برای خودبهسازی (self-improvement) آموزش ببینند. ۵ درصد بی‌پول‌ها چنین اعتقادی دارند.
۲۰
۸۶ درصد پولدارها عاشق مطالعه‌اند. ۲۶ درصد بی‌پول‌ها عاشق مطالعه‌اند.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻گفت‌وگو با بِن مارکو جهانگرد جوان ایرانی

-------------------------------------------------------------------------------------------------

و اگر می خواهید پولدار شوید این عادت ها را ترک کنید

۱. افراد بی‌پول فقط به سرنوشت تکیه می‌کنند
فقط در موارد بسیار نادر می‌توان به شانس یا سرنوشت تکیه کرد؛ مثل مواقعی که نمی‌دانید بلوز قرمز را انتخاب کنید یا آبی. اما هرگز نباید در مسائل بسیار مهم زندگی به این چیزها اعتقاد داشته باشید. افراد پولدار معتقدند که مسیر زندگی‌شان را خودشان تعیین می‌کنند. در مقابل، ۹۰ درصد مردمی که بی‌پول هستند برای بدبختی و عواملی که نمی‌توانند آنها را کنترل کنند سرنوشت را سرزنش می‌کنند. این افراد برای بهبود رفاه‌شان ‌به‌جای آنکه پول‌شان را در راستای یادگیری و تحصیل خرج کنند، آن را برای پدیده‌های ماورایی و بخت‌آزمایی‌ها خرج می‌کنند.

۲. افراد بی‌پول از آشنایی با افراد جدید دوری می‌کنند
۶۸ پولدارها عاشق آشنایی و برقراری ارتباط با افراد جدید هستند، درحالی‌که فقط ۱۱% از افراد بی‌پول این‌گونه رفتار می‌کنند. بیشتر کسانی که از لحاظ مالی در وضعیت پایداری هستند، برای داشتن یک حس خوب و حفظ آن تلاش می‌کنند. آنها حتی ممکن است روزهای مهم مانند روزهای عید و نظایر آن را به آشنایان جدید (و البته آشنایان قدیمی) تبریک بگویند، درحالی‌که بسیاری از افراد بی‌پول این‌کار را نمی‌کنند.

۳. بی‌پول‌ها معمولا از شغل‌شان نفرت دارند
۸۵ درصد از افرادی که در زمینه‌ی مالی موفق هستند، به کارشان علاقه دارند. برعکس افراد بی‌پول فقط معایب شغل‌شان را می‌بینند. با چنین نگرشی، هرگز وضع مالی‌تان بهبود پیدا نخواهد کرد. اگر کارتان را دوست ندارید آن را تغییر دهید، اما ناله نکنید. اگر هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید سعی کنید جنبه‌های مثبت آن را ببینید. (بد نیست بدانید دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به‌دنبال کار و شغلی که دوست دارند، نروند!)

۴. بی‌پول‌ها به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند
افراد پولدار زمان زیادی را به سلامتی‌شان اختصاص می‌دهند. این افراد به طور منظم به پزشک‌شان مراجعه می‌کنند، شیوه زندگی سالم را انتخاب کرده‌اند، از فواید ورزش برای سلامتی آگاه‌اند و ورزش می‌کنند (۷۶% از افراد پولدار ۴ روز در هفته ورزش می‌کنند)، رژیم غذایی آنها متعادل است و موفق به ترک عادت های بد زندگی‌شان شده‌اند. اما در بین افراد بی‌پول، فقط ۱۳% قبول دارند که سلامتی و موفقیت با یکدیگر ارتباط دارند.

۵. بی‌پول‌ها ریسک نمی‌کنند

فقط ۶% از افراد بی‌پول حاضرند برای بهبود وضعیت مالی‌شان ریسک‌ها کنند. درحالی‌که میزان این ریسک پذیری برای افراد پولدار بیش از ۵۰% است. بسیاری از افراد پولدار در این مطالعه خاطرنشان کردند که در طول زندگی‌شان حداقل یک‌بار با ریسک‌هایی مواجه شده‌اند که به شکست‌های بزرگ منجر شده است. اما آنها سعی کرده‌اند به‌جای گیرکردن در آن، با موفقیت از آن عبور کنند.

۶. افراد بی‌پول به برنامه‌های تلویزیون وابسته هستند
در میان افرادی که پولدار نیستند، ۷۸% عاشق برنامه‌هایی هستند که در آن جزئیات زندگی خصوصی دیگران نشان داده می‌شود. درحالی‌که فقط ۶% پولدارها چنین عادتی دارند. به‌طورکلی افراد پولدار وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنند و شاید کمتر از یک ساعت در روز به آن اختصاص می‌دهند (شاید اگر افراد با ضررهای اعتیاد به تلویزیون آشنا شوند، زمان کمتری را به تماشای آن اختصاص بدهند). همین امر در مورد اینترنت نیز صادق است؛ افراد موفق کمتر از یک ساعت در روز در محیط اینترنت گشت می‌زنند، مگر اینکه به‌طور کلی کارشان برمبنای اینترنت باشد.

۷. بی‌پول‌ها زیاد مطالعه نمی‌کنند
داستایوسکی بزرگ می‌گوید: «مطالعه‌نکردن به‌معنای فکرنکردن است». ۸۸% افراد پولدار با این گفته موافق هستند. آنها حداقل ۳۰ دقیقه در روز کتاب‌هایی درباره‌ی مسائل حرفه‌ای و شغلی، رشد فردی و ادبیات تاریخی مطالعه می‌کنند. درحالی‌که فقط ۲% درصد افراد کم‌درآمد چنین کاری انجام می‌دهند. البته همان‌طور که گفته شد، منظور از افراد بی‌پول، لزوما قشر کم‌درآمد جامعه نیست. بسیاری از افراد به‌اندازه‌ی کافی درآمد دارند و آن را خرج چیزهای غیرضروری می‌کنند، اما به کتاب که می‌رسند دیگر پول ندارند. خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای مطالعه وجود دارد (مانند کتابخانه‌ها، کانال‌های تلگرام مخصوص مطالعه‌ی کتاب و نظایر آنها) و حتما نیاز نیست کتاب بخرید تا مطالعه کنید. بنابراین بهانه نیاورید و سعی کنید عادت به مطالعه را در خود بپرورانید./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3x3
اخبار مرتبط
بنیامین رضایی معروف به «بنیامین مارکو» جهانگرد جوان ایرانی است که بسیاری از کشورهای دنیا را با خودروی «پژو 207» خودش سفر کرده است.
در تعریف میراث می‌توان گفت آنچه از گذشته به جا مانده و برای ما و نسل‌های بعد از ماست؛ میراث جهانی یونسکو به مکان یا چشم اندازی گفته می‌شود که توسط سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان مکانی دارای ارزش تاریخی، علمی و فرهنگی قلمداد شده است.
فکر همه چیز را می کردیم‌؛ الا اینکه روزی محتاج کشوری در همسایگی‌مان بشویم که وسعتش به اندازه یکی از استان های ما هم نیست!
وقتی وارد دومین کشور بزرگ دنیا می‌شوید و‌ درختان سر به فلک کشیده افرا رو می‌بینید، تازه میفهمی طبیعت کارت پستالی یعنی چه! تازه می فهمی زندگی سالم هوای پاک یعنی چه، تازه می فهمی کار کردن و‌ مالیات دادن یعنی چه و‌ بغض و دلتنگی مهاجر یعنی چه! اگر بخواهم کانادا رو در چند پاراگراف توصیف کنم باید از اینجا شروع کنم که این کشور آدم های بسیار متواضع ، مهربان و‌مودبی دارد که به معذرت خواهی کردن بسیار معروف اند.
بنیامین رضایی، جهانگرد جوان ایرانی که در دنیای مجازی با نام «بنیامین مارکو» شناخته می‌شود، تا کنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب به چاپ رساند؛ تحصیلات او در رشته گردشگری است و به دلیل علاقه‌مندی فراوانش به جهان گردی سفرهای زیادی را تجربه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید