صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۹
کد خبر: 6188
گزارشگر: 213
۱۶۲۰
۰
۰
۵
پیروزی محمد گرایی و افتخار کشتی ایران با کسب هفت طلا

تاریخ سازی کشتی فرنگی ایران و پیشی گرفتن از کشتی آزاد!+ویدیوی لحظه قهرمانی

تاریخ سازی کشتی فرنگی ایران و پیشی گرفتن از کشتی آزاد!+ویدیوی لحظه قهرمانی
رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان با کسب هفت طلا، سه نقره و سه برنز برای ایران به پایان رسید؛ مدال‌هایی دور از انتظار که در تاریخ ۷۰ ساله حضور کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی، برای نخستین بار اتفاق افتاد.

به گزارش آسیانیوز، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان با کسب هفت طلا، سه نقره و سه برنز برای ایران به پایان رسید. مدال‌هایی دور از انتظار که در تاریخ ۷۰ ساله حضور کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی، برای نخستین بار اتفاق افتاد.

در کشتی آزاد هم پس از مسابقات جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما، این دومین بار است که ایران شش نماینده‌ خود را در فینال می‌بیند.

کشتی فرنگی ایران همچنین با کسب چهارمین مدال طلا، در رقابت داخلی توانست از تیم ملی کشتی آزاد که سه طلا به دست آورد پیشی بگیرد.

 

 


فرنگی‌کارها با سرمربی‌گری محمد بنا چهار طلا و دو برنز به دست آوردند. آزادکارها با سرمربی‌گری پژمان درستکار سه طلا، سه نقره و یک برنز را به گردن آویختند.

ایران با این‌که در مسابقات زنان حضور نداشت، در رده‌بندی مدال‌ها نیز بالاتر از همه کشورهای جهان ایستاد.

در رده‌بندی پایانی، کشتی آزاد روی سکوی سوم ایستاد و کشتی فرنگی فقط با اختلاف شش امتیاز نسبت به روسیه، در جایگاه دوم قرار گرفت.

در ۶۷ کیلو محمدرضا گرایی ابتدا در حالی که شش بر یک از شیمویامادا قهرمان ژاپنی آسیا عقب بود با ضربه فنی به پیروزی دست یافت. سپس ۱۰ بر صفر و با سالتوهای کامل و دیدنی، حسرت جعفروف از جمهوری آذربایجان را شکست داد.

گرایی در نیمه نهایی نیز با این‌که تا آخرین ثانیه از راماز زوئیدزه عقب بود، توانست رقیب سرسخت گرجستانی خود را از پیش رو بردارد و فینالیست شود.

گرایی که دو ماه قبل در المپیک توکیو به قهرمانی رسیده بود، در مبارزه‌ای سنگین با نتیجه ۵ بر ۲ نظیر عبدالله‌یف از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. او تنها ورزشکار تاریخ ایران است که در یک‌سال، قهرمان جهان و المپیک می‌شود.

در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی ابتدا دنیز منکسه از آلمان را مغلوب کرد. سپس از سد لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

فرنگی‌کار شیرازی با نمایشی طوفانی توانست ۹ بر صفر طالح مممدوف از جمهوری آذربایجان را شکست دهد و فینالیست شود.

او برای کسب مدال طلا به مصاف لری آبولادزه از گرجستان رفت و ضمن کسب پیروزی، روی سکوی نخست جهان ایستاد./


https://www.asianews.ir/u/3x4
اخبار مرتبط
در ادامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی نروژ، ایران توسط هادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی به دو مدال طلا دست یافت.
حسن یزدانی با شکست دیوید تیلور در فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان به مدال طلا رسید و گویا انتقام المپیک و شکست ها مقابل این کشتی گیر آمریکایی را گرفت؛ اتحادیه جهانی کشتی به حسن یزدانی لقب پادشاه داده و دیوید تیلور نیز لقب جادوگر دارد.
حسن یزدانی، در فینال بازی‌های المپیک توکیو به مصاف «دیوید تیلور» کشتی‌گیر تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر چهار مغلوب شد و به مدال نقره المپیک توکیو رسید؛ در حالی که حریف او گفت با مردی قوی جنگیدم و شانسم را در مقابل او امتحان کردم!
محمدرضا گرایی مدال طلای دسته 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو را مال خود کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید