صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 6190
گزارشگر: 213
۱۲۲۸
۰
۰
۵
تحقق اجرای همسان سازی و افزایش حقوق در دولت رییسی

جمع امضا برای «دو فوریتی» و اجرای همسان سازی

جمع امضا برای «دو فوریتی» و اجرای همسان سازی
همچنانکه چندی پیش طرح «لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» از دو فوریت خارج شد،به تازگی ۱۰۰ نماینده مجلس برای تبدیل مجدد آن به لایحه دو فوریتی، امضا جمع کردند.

به گزارش آسیانیوز، به دنبال از اولویت بررسی خارج شدن «لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» ۱۰۰ نماینده مجلس برای تبدیل مجدد آن به لایحه دو فوریتی، امضا جمع کردند.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»

بازنشستگان گفتند:«حق ما رو پس بدین!»

--------------------------------------------------------------------------------------

به دنبال خارج شدن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اولویت و اعتراض بازنشستگان به «وصول نمایشی» آن، حدود ۱۰۰ نماینده مجلس برای بررسی دوفوریتی آن امضا جمع کردند.

لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، ضمن تاکید بر تامین منابع لازم برای اجرای این لایحه، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از محل اجرای متناسب‌سازی تا ۹۰ درصد شاغلان را مورد توجه قرار می‌دهد.

بر این اساس حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی با بازنشستگان حداقلی‌بگیر کشوری همسان می‌شود و هر میزان افزایش حقوق شاغلان کشوری در هر مقطعی از سال، با اجرای متناسب‌سازی (تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز) جبران می‌شود.

در این باره حسین سوری (کارشناس ارشد برنامه و بودجه) گفت: بالاخره، آقای محسن فتحی، نماینده مردم شریف سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، کمر همت را بستند. وی متنی را به همراه سایر نمایندگان امضا کرد.

وی افزود: هیات رئیسه‌ی مجلس، لایحه دوفوریتی دولت را به عنوان یک لایحه عادی و آنهم با تاخیر پذیرفته است.

این کارشناس ارشد برنامه و بودجه تاکید کرد که با این اقدام «نمایندگان خدوم و غیرخدوم شناسایی و با قاطعیت می‌توانیم بگوییم کدام نمایندگان رسالت خود را فراموش نکرده‌اند و چه افرادی تا به مقامی برسند، خود را گم می‌کنند.»

اظهارات مقامات دولت جدید ایران در حالی است که بازنشستگان و مستمری‌بگیران با تشکیل کارزار اتحادی سراسری با اشاره به تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۰، تاخیر و تعلل مجلس را یادآور شدند و از رییس مجلس خواستند که این لایحه را به سرعت تصویب کند.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سه صندوق کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، در یک درخواست مشترک و سراسری پیگیری اجرای تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را خواستار شدند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سه صندوق کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، با توجه به مخالفت‌ها و موانعی که در راه تصویب لایحه سراسری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به وجود آمده، در یک درخواست مشترک که در قالب یک «کارزار» تهیه شده، از رئیس مجلس خواستند که موانع پیش روی تصویب این لایحه را بردارد.

این بازنشستگان و مستمری‌بگیران با اشاره به تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۰، تاخیر و تعلل مجلس را یادآور شدند و از «محمدباقر قالیباف» خواستند که تسریع در تصویب این لایحه را در مجلس جا بی‌‌اندازد.

ایلنا نوشت اعلام وصول و تصویب لایحه دوفوریتی دائمی کردن همسان‌سازی در مجلس شورای اسلامی از چندی پیش به خواست مشترک بازنشستگان تبدیل شده است اما به تازگی گروهی از نمایندگان مجلس برای از دور خارج کردن بررسی این لایحه اقدام کرده‌‌اند.

نمایندگان مخالف استدلال می‌کنند که بار مالی این طرح بدون پیش‌بینی منابع کافی به دولت سیزدهم تحمیل می‌شود؛ در حالی که دولت دوازدهم نباید برای تصویب آن دست دست می‌کرد و کار را به روزهای آخر می‌کشید.

همچنین پیش از این، مهدی عیسی زاده از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده میاندواب، اعلام کرده بود که بار مالی تصویب این لایحه پیش‌بینی شده است و مجلس همچنان پیگیر تصویب آن است.

این در حالی است که چندی پیش رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به مخالفت برخی اصولگرایان با لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، گفت: به نظر می‌رسد که خیلی هوشمندانه و در زمانی که لایحه برای تصویب نیاز به اجماع دارد، چنین خطی را به رسانه‌ها کشیده‌اند./

در ماه های اخیر خبر ارسال لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دولت به مجلس اعلام شد، «الیاس نادران» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در تلویزیون حاضر شد و به نقد افزایش تعهدات دولت به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت و تاکید کرد که افزایش بار تعهدات دولت در این حوزه تورم‌زاست. در همین حال روزنامه «کیهان» با انتشار یادداشتی به افزایش این تعهدات اشاره کرد و به نقد این لایحه تهیه شده توسط دولت پرداخت./

https://www.asianews.ir/u/3x6
اخبار مرتبط
در هفته جاری دو واریزی یارانه نقدی مهر و حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد.
یارانه نقدی مهر ماه روز بیستم مهر واریز می‌شود؛ این در حالی است که تغییرات در مبالغ یارانه ها از پایان پاییز سال جاری رخ می دهد؛ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همزمان با واریز یارانه نقدی از روز بیستم آغاز می‌شود.
براساس برخی گزارش ها مراکز خرید و فروشگاه ها نوعی کلاهبرداری از وام بازنشستگان را کلید زده اند و سوال اینجاست که این فروشگاه‌ها با چه پشتگرمی در حال سوء استفاده از وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان هستند؟
یک فعال بازنشسته گفت: توقع داریم نمایندگان مجلس در اولین فرصت، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب و ساختارهای لازم را فراهم کنند تا دولت به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مجاب شود.
بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی حقوق و مستمری مردادماه را دریافت نکرده‌اند؛ در حالی که مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری می‌گویند ۷۰ درصد بودجه پرداخت حقوق از سازمان برنامه‌وبودجه تأمین می‌شود، اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تأخیر در پرداختی‌ها شده است.
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید