صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
کد خبر: 6220
گزارشگر: 213
۱۱۶۸
۰
۰
۲
خانواده های قربانیان تیراندازی اصفهان درباره متهمان چه گفتند

«اعتراض به تیراندازی پنهانی» به سوی زنان و دعوت به سکوت خانواده ها!

«اعتراض به تیراندازی پنهانی» به سوی زنان و دعوت به سکوت خانواده ها!
در حالی که خانواده‌های زنان جوانی که در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کرده اند و گفته شده که این زنان در ایام اخیر با آسیب‌های روانی نیز مواجه شده اند.

به گزارش آسیانیوز، شماری از خانواده‌های زنان جوانی که در مردادماه در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به این پرونده و به‌خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کردند.

----------------------

بیشتر بخوانید:

چرا راننده متعصب زنان را زیر گرفت؟!

-------------------------------------------------

بر اساس گزارشی که روزنامهٔ شرق روز چهارشنبه، ۲۱ مهر، منتشر کرد، خانواده سه نفر از پنج قربانی این تیراندازی‌ها گفته‌اند در خیابان از پشت با تفنگی که «ظاهراً ساچمه‌ای و مخصوص شکار» بوده، به این زنان جوان شلیک شده و علاوه بر ایراد جراحت، آنان را با آسیب‌های روانی مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از خانواده‌ها هنگام حضور در بیمارستان برای رسیدگی به جراحت دخترشان متوجه شده است که دست‌کم پنج نفر در بیمارستان به همین دلیل بستری شده‌اند.

به‌گفتهٔ مادر یکی از دختران تیرخورده، مأموران ابتدا از آنان خواسته‌اند خبر جایی درز پیدا نکند تا ببینند کار کدام شخص یا گروه بوده تا بتوانند مسئله را پیگیری کنند. پس از آن در کمتر از ۴۸ ساعت متهم به تیراندازی را شناسایی و بازداشت می‌کنند؛ مردی، به‌گواهی قربانیان، حدوداً ۳۵ ساله.

با این حال، به‌گفتهٔ خانوادهٔ یکی از قربانیان، توصیهٔ مأموران امنیتی عدم شکایت بوده است و در بیمارستان «هنگام تسویه‌حساب گفتند اگر می‌خواهید از طرف دولت هزینهٔ بیمارستان حساب شود، باید رضایت بدهید».

نهایتاً متهم علی‌رغم اظهارات اولیهٔ معاون دادستان اصفهان که گفته بوده است «خبری از آزادی متهم نخواهد بود»، کمتر از یک ماه بعد به‌ قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود.

مقامات انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی هنوز هیچ توضیحی دربارهٔ این پرونده و وضعیت متهم بیان نکرده‌اند و این در حالی است دختران قربانی تیراندازی علاوه‌ بر پشت سر گذاشتن جراحت‌ها اکنون «ترس بیرون رفتن از خانه دارند».

در سال‌های گذشته زنان بسیاری به دلیل رعایت نکردن قانون حجاب اجباری در ایران توسط پلیس بازداشت شده یا از سوی گروه‌های دیگر مورد حمله قرار گرفته‌اند که مشهورترین پرونده در این باره اسیدپاشی علیه زنان در اصفهان است.

 با این حال در گزارش روزنامهٔ شرق تأیید نشده است که قربانیان مرد جوان به دلیل «بدحجابی» در اصفهان هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

اما این اتفاق برای کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور اتفاقی دیگر، آن هم در اصفهان، بوده است.

در مهرماه سال ۹۳، پس از آن‌که برخی چهره‌های مذهبی در شهر اصفهان خواستار برخورد با «بدحجابان» شدند، چند موتورسوار در سطح شهر اقدام به اسیدپاشی روی صورت دختران و زنان کردند.

از آن زمان تا چند سال بعد مسئولان قضایی و امنیتی بارها از پیگیری این پرونده و تلاش برای دستگیری متهمان صحبت کردند، ولی تیرماه سال ۹۷ وکیل‌ مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان از مختومه شدن این پرونده بدون پیدا کردن متهم یا متهمان آن خبر داد و گفت دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه بیت‌المال با حکم دادگاه پرداخت شده است.

در تازه‌ترین رویداد از این دست، در مرداد سال جاری نیز رانندهٔ یک خودرو در ارومیه پس از تذکر «بدحجابی» به دو زن، آنان را زیر گرفت.

پس از انتشار گستردهٔ این خبر در شبکه‌های اجتماعی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از دستگیری راننده مزبور خبر داد و گفت «به اتهام فرد خاطی رسیدگی می‌شود و مورد مجازات قرار خواهد گرفت».

با این حال هنوز هیچ گزارش رسمی از نتیجهٔ این پرونده نیز منتشر نشده است./


https://www.asianews.ir/u/3xy
اخبار مرتبط
زنان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های این تیم طی دو سال گذشته تعطیل بود و حتی از رنکینگ فیفا خارج شده بودند.
به دنبال مرگ زن جوان بعد از عمل لیزرتراپی، بازپرس جنایی از کمیسیون پزشکی خواست تا علت این حادثه را مشخص و اعلام کند.
کانال خبری ارومیه که یک کانال تلگرامی برای پوشش خبرهای این شهر است، از دو بار زیر گرفته شدن یک زن در ارومیه توسط یک راننده پس از «تذکر حجاب» خبر داد.
زن جوانی به دلیل خیانت های مکرر شوهرش و ارتباط او با زنان در شبکه های اجتماعی به کلانتری مراجعه و تقاضای طلاق کرد.
در سال‌های اخیر می‌بینیم که دختران هم گرایش زیادی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر پیدا کرده‌اند و قبح این موضوع در جامعه از بین رفته است. گاهی حتی در اماکن عمومی دخترانی را می‌بینیم که سیگار به دست دارند یا از مصرف یک نوع مخدر سخن می‌گویند. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید