صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
کد خبر: 6231
گزارشگر: 213
۶۱۱
۰
۰
۷
کشته و زخمی شدن حامیان حزب الله

آخرین وضعیت «تیراندازی به تجمع حزب‌الله لبنان» در بیروت

آخرین وضعیت «تیراندازی به تجمع حزب‌الله لبنان» در بیروت
براساس گزارش ها، امروز، 22 مهر، به محل تجمع طرفداران گروه حزب‌الله لبنان در بیروت تیراندازی شد و چندین نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش آسیانیوز، گزارش‌ها از بیروت حاکی است روز پنج‌شنبه، ۲۲ مهرماه، در نزدیکی منطقه‌ای که طرفداران گروه حزب‌الله لبنان در اعتراض به تحقیقات انفجار مهیب سال گذشته بیروت تجمع کرده بودند، صدای تیراندازی شدید و همچنین دو انفجار شنیده شده است.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

---------------------------------------------------

 

ویدئوهای ارسالی در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده تیر خوردن افراد در خیابان‌ است. خبرگزاری فرانسه می‌گوید در این تیراندازی‌ها شش نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

برای دستگیری فرد متهم به ترور «رفیق حریری» ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین شد
-----------------------------------------------------------------------------------------

در مورد مسئول این تیراندازی‌ها هنوز خبر موثقی منتشر نشده است.

به گزارش رویترز، در تجمع اعتراضی پیش از ظهر پنج‌شنبه چند صد نفر در نزدیکی کاخ دادگستری تجمع کرده و عکس قاضی طارق بیطار، مسئول رسیدگی به پرونده انفجار بیروت، را زیر پا گذاشتند.

بنابر این گزارش، ارتش لبنان هم در منطقه مستقر شده و «حضور سنگینی دارد.»

ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید زمانی که معترضان راهی منطقه کاخ دادگستری در محله طَیونه در بیروت بودند «به آنها شلیک شده است.»

حدود پانزده ماه پس از وقوع انفجار بزرگ بندرگاه بیروت که بیش از دویست کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت، اقدامات قاضی طارق بیطار، مسئول رسیدگی به این پرونده برای بازجویی از مقامات مظنون به غفلت و سوء مدیریت با مقاومت شدید سیاسی روبه‌رو شده است.

گروه حزب‌الله، مورد حمایت ایران، طارق بیطار را متهم به «سیاسی‌کاری» در انجام این تحقیقات کرده و می‌گوید که او تنها روی افراد خاصی متمرکز شده که شامل برخی از نزدیک‌ترین متحدان حزب‌الله، از جمله شخصیت‌های ارشد جنبش شیعه اَمل است که در طول هفت سال گذشته مناصب کلیدی را در اختیار داشته‌اند.

با وجود این اعتراض‌ها، یکی از دادگاه‌ها در لبنان روز پنج‌شنبه شکایت حقوقی علیه بازپرس اصلی پرونده انفجار بندر بیروت را رد کرد و به وی اجازه داد کار خود را از سر بگیرد./


https://www.asianews.ir/u/3y8
اخبار مرتبط
زمزمه افزایش قیمت بنزین در حالی شنیده می شود که مجلس طرح تقاضای برگزاری رفراندوم برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان را مطرح کرده است و عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره ارسال سوخت به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفته است ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم.
در حالی که سفیر ایران پیشنهاد ارسال برق به لبنان داد و محموله سوخت از ایران به تازگی به لبنان رسیده است، سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان گفت:حزب‌الله می‌داند که دلیل اصلی بحران سوخت در لبنان، قاچاق عمدی برای خدمت به رژیم سوریه است.
محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، از روز چهارشنبه ۳ شهریور با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور، به سِمت معاون اقتصادی او، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید