صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۷
کد خبر: 6232
گزارشگر: 2
۱۰۱۶
۰
۰
۳
برش لیزری فلزات

برش لیزری و حکاکی لیزری پارسا لیزر

برش لیزری و حکاکی لیزری پارسا لیزر
دستگاه های برش لیزری یکی از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی می باشند با استفاده از آن ها و به کمک اشعه لیزر می توان اجسام گوناگون را برش داد.

دستگاه برش لیزر فلزات

به گزارش پارسا لیزر برای برش و حکاکی لیزری مواد فلزی و یا غیر فلزی از دستگاه های برش لیزر استفاده می شود. با استفاده از دستگاه برش لیزر می توان سفارشات خدمات لیزر معمولی و سفارشات فلزات تا یک و نیم میلی متر را انجام داد. این دستگاه دارای کاربرد های زیادی در صنایع گوناگون بوده و امکان برش متریال با دقت و سرعت بالا و همچنین برش بر روی مواد در ابعاد بزرگ وجود خواهد داشت.
از جمله موارد مهمی که هنگام خرید دستگاه برش لیزر و حک لیزری فلزات می بایست به آن توجه کرد می توان به ابعاد دستگاه، نوع تکنولوژی آن، قطر مورد نیاز جهت برش دادن و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه اشاره کرد.

 

تاریخچه دستگاه برش لیزر فلزات

دستگاه های برش لیزری یکی از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی می باشند با استفاده از آن ها و به کمک اشعه لیزر می توان اجسام گوناگون را برش داد. با وجود این دستگاه پر کاربرد می توان صفحات چوبی، فلزی و سرامیکی را تولید نمود. از جمله مزایای این دستگاه محبوب می توان به کیفیت بالا، بی عیب بودن سازه های ایجاد شده و همچنین با ظرافت بودن متریال ها اشاره کرد.
در سال ۱۹۶۵ اولین دستگاه برش لیزر توسط مرکز تحقیقات مهندسی تولید شد. چند سال بعد بریتانیا توانست اولین دستگاه برش را که با استفاده از آن می توان فلزات را برش داد، بسازد. این دستگاه با کمک جت اکسیژن کار می کند و می تواند در سریع ترین زمان به برش فلزات بپردازد.پس از آن در سال ۱۹۷۰ دستگاه برش لیزری فلزات در عرصه هوافضا مورد استفاه قرار گرفت. به این ترتیب امکان برش فلزاتی مانند تیتانیوم امکان پذیر شد.

مزایای دستگاه برش لیزر فلزات

. برتری در مقایسه با روش های سنتی
سرعت بسیار بالا جهت برش متریال های فلزی و غیر فلزی
دقت بسیار بالا جهت برش متریال های فلزی و غیر فلزی
عدم تماس میان ابزار برش و قطعه
احتمال بسیار کم آلوده شدن قطعات
عدم ایجاد سر و صدا در زمان کار با دستگاه برش لیزر
با کیفیت بودن محصول نهایی تولیدی
امنیت بالای استفاده از دستگاه برش لیزر
امکان استفاده آسان از دستگاه برش لیزر در کارگاه های تولیدی
کاهش چشمگیر حوادث ناگوار در کارگاه های تولیدی به جهت از بین رفتن روش های سنتی پیشین
افزایش دقت جهت تولید قطعه ها به جهت پردازشگر های موجود در ساختار برش لیزر
مشتری مداری و در نتیجه افزایش مشتری

معرفی بهترین لیزر های برش

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، دستگاه های برش لیزری دارای انواع مختلفی می باشند و با استفاده از آن ها می توان انواع مختلفی از لیزر ها را به وجود آورد. از اصلی ترین و مهم ترین انواع لیزر ها می توان به لیزر های گازی، لیزرهای رادیو اکتیو و لیزر های جامد اشاره کرد. هر کدام از این لیزر ها دارای کاربرد های مخصوص به خود می باشند. به طور کلی از لیزر های گازی و لیزر های جامد بیشتر در صنایع استفاده می شود از همین رو این دو لیزر دارای اهمیت بسیاری می باشند. در ادامه به معرفی کلی این دو لیزر خواهیم پرداخت.

 

حکاکی لیزری

 

لیزر های گازی

همان طور که از اسم لیزر های گازی معلوم است، ماده فعال این نوع لیزر گاز می باشد. گاز فعال در این لیزر ها به طور معمول حجیم بوده و رابطه مستقیمی میان اندازه و قدرت آن ها وجود دارد. به این معنی که هر چه اندازه آن ها بیشتر باشد، قدرت بیشتری نیز خواهند داشت.
لیزر CO2 یکی از مهم ترین نمونه های لیزر گازی می باشد که دارای بازدهی مناسبی بوده و در صنایع مختلف کاربرد دارد. تفاوت میان لیزر های گازی و لیزر های جامد در یکنواختی آن ها خواهد بود. به این معنی که لیزر های گازی یکنواخت تر می باشند. از دستگاه های لیزر فلزات در زمینه ها و صنایع گوناگونی چون صنایع نظامی، جوشکاری و برش استیل استفاده می شود.

لیزر های جامد

ماده لیزر به کار رفته در لیزر های جامد، بلور و یا شیشه می باشد. در سال ۱۹۶۰ زمانی که دانشمندان به بررسی لیزر های جامد با اندازه کوچک می پرداختند، این نوع لیزر توانست تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و به عنوان لیزر یاقوت فعالیت کند. این نوع لیزر دارای موج پهن تری بوده و لیزر YAG از جمله مهم ترین انواع لیزر جامد می باشد.

مشخصات فنی برش لیزر فلزات

. ابعاد دستگاه برش لیزر در ابعاد 250*130 می باشد.
جریان برق مصرفی تک فاز ۲۲۰ ولت است.
امکان تنظیم نمودن آینه و عدسی های دستگاه به آسانی وجود دارد.
توان تیوب لیزر ۱۸۰-۱۵۰-۱۳۰ وات است.
کوچکترین میزان برای برش حرف ۱ میلی متر می باشد.
امکان ارسال فایل از نرم افزارهای گرافیکی از جمله Corel ،Auto Cad،Art Cut وجود دارد.
این دستگاه دارای نازل اتوماتیک بوده و دارای اتوفوکوس نیز جهت فلزات است.
این دستگاه به چیلر موتور یخچالی ۵۲۰۰ مجهز بوده و امکان کنترل دمای آب در آن خواهد بود.
سرعت برش دستگاه ۶۰۰ میلی متر بر ثانیه می باشد.
با کمک نرم افزار LASER CUT امکان محاسبه مدت زمان چاپ قبل از شروع وجود خواهد داشت.
بدنه دستگاه صنعتی و مستحکم بوده و دستگاه برش لیزر سی ان سی شده است.
با دستگاه برش لیزر می توان آهن و استیل تا قطر ۱٫۵ میلی متر را برش داد.
امکان دسترسی به لایه های متفاوت کار و قابلیت های جدید دیگر در نرم افزار موجود است.
محورها دارای سیستم تسمه ثابت و ریل با دقت ۰٫۰۱ سانتی متر می باشد.
امکان برش انواع چوب، چرم، پارچه، پلکسی گلاس و انواع فلزات وجود دارد.

خرید دستگاه برش لیزری

تمامی دستگاه های برش لیزر پس از انتخاب و خرید توسط مشتری، به محل مورد نظر ارسال شده و بدون هیچگونه هزینه و به صورت کاملا رایگان در محل نصب خواهند شد. اپراتور تمامی نکات آموزشی استفاده از دستگاه را به مشتری آموزش خواهد داد. چنانچه مشتری بخواهد آموزش اضافه و بیشتری را دریافت کند می تواند به شرکت مراجعه کند. همچنین تمامی دستگاه های برش لیزر دارای یک سال گارانتی بوده که این گارانتی شامل تمامی قطعه های دستگاه به غیر از قطعات مصرفی می باشد. خدمات پس از فروش نیز شامل تهیه قطعه ها و انجام سرویس و خدمات خواهد بود.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3y9
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید