صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 6235
گزارشگر: 213
۸۷۲
۰
۰
۵
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

ضرورت حمایت از تولیدکنندگان صنعت غذا

ضرورت حمایت از تولیدکنندگان صنعت غذا
یکی از رسالت های مهم تشکل های صنایع غذایی در این شرایط، حمایت از تولیدکنندگان به عنوان تریبون فعال این صنایع باید باشد و تشکل ها نباید تماشاگر باشند؛ بلکه باید زبان تولیدکننده در دفاع از حیثیت و جایگاه او شود.

مهدی کریمی تفرشی asianews

یکی از رسالت های مهم تشکل های صنایع غذایی در این شرایط، حمایت از تولیدکنندگان به عنوان تریبون فعال این صنایع باید باشد و تشکل ها نباید تماشاگر باشند؛ بلکه باید زبان تولیدکننده در دفاع از حیثیت و جایگاه او شود.

اما متاسفانه گاها اتهامات بی اساس و غیرکارشناسانه و بدون مستندات کافی نه تنها در راستای کمک به سلامت، امنیت غذایی و رشد این صنعت نبوده بلکه به نوعی بدبینی و سلب اعتماد از مردم و کاهش مصرف اقلام ضروری غذایی در جامعه منجر شده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

شوک اقتصادی کرونا؛ تورم؛ و نابودی ۶۵ درصد اشتغال در ایران
-----------------------------------------------------------------------------

برنج قهوه ای منبع خوبی از منیزیم، فسفر، سلنیوم، ویتامین B1، ویتامین B3، ویتامینB6 ، منگنز و فیبر است که در تامین سلامتی بدن نقش زیادی دارد.

 

تبلیغات منفی در شرایط اقتصادی فعلی علیه صنف های مواد غذایی، نوعی ضربه به تولید داخلی و ملی و برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

-------------------------

بیشتر بخوانید:

با «برنج قهوه ای» معجزه رخ می دهد!

--------------------------------------

بعلاوه به اشتغال و کارآفرینی و چرخه صنعت و تولید در کشور ضربه وارد کرده و از طرفی جایگاه محصولات ایرانی را در بازاهای جهانی به مخاطره می اندازد و صادرات غیرنفتی که در شرایط فعلی به شدت به رشد و توسعه نیازمند است آسیب های جبران ناپذیری خواهد دید.

 

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

زیان شهرک های صنعتی در نبود «معافیت های مالیاتی»

--------------------------------------------

بنابراین صنعت و تولید کشور در شرایط حساس اقتصادی نیازمند توجه و حمایت همه آحاد جامعه و سازمان ها و دستگاههای مختلف کشور است و این خود ما هستیم که با رونق صنعت غذا میتوانیم به توسعه صادرات غیرنفتی و بالطبع رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک شایان توجهی نماییم.


یکی از رسالت های مهم تشکل های صنایع غذایی در این شرایط، حمایت از تولیدکنندگان به عنوان تریبون فعال این صنایع باید باشد. تشکل ها نباید تماشاگر باشند بلکه باید زبان تولیدکننده در دفاع از حیثیت و جایگاه او باشند و به عنوان بازوی دولت و بخش خصوصی، به رونق و توسعه تولید داخلی کمک کنند. تولید داخلی ما در شرایط فعلی بیش از هر چیز به هم صدایی و هم افزایی نیاز دارد.

نمی توان انکار کرد که تمامی صنایع از بحران جهانی کرونا آسیب دیدند و بالطبع در مقطعی هم روی صادرات و واردات مواداولیه ما اثر گذاشت.

اما به لطف خداوند در دوران سخت همه گیری کرونا صنایع غذایی گلها با توان و انگیزه مضاعف برای تامین نیازهای غذایی مردم شریف ایران بیش از گذشته به چرخاندن چرخ دنده های تولید همت گماشت و شاهد بودیم که در سخت ترین شرایطی که دیگر کشورها با کمبود کالاهای اساسی در فروشگاهها مواجه شدند، لاین فروشگاههای ما بویژه در عرصه غذایی خالی نشد.

با افتخار اعلام می کنیم که در صنایع غذایی گلها هیچ نیرویی در بحران سنگین کرونا تعدیل نشد و در سنگر ایجاد اشتغال و تولید محکم ایستاده ایم./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3yd
اخبار مرتبط
برنج قهوه ای رژیم غذایی کامل و معجزه آسایی است و در اکثر نقاط دنیا برنج جزو غذای روزانه افراد به شمار می رود.
نمایشگاه اگروفود همواره به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص ترین نمایشگاههای کشور، پل قدرتمند ارتباطی بین تولیدکنندگان و تجار با مصرف کنندگان و نیز بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد غیرنفتی ایفا می کند.
همچنانکه هزینه های تولید در صنعت شیرینی و شکلات در کشور افزایش یافته است و به طور طبیعی قدرت رقابت با برندهای خارجی موجود کاهش می یابد و بخش عمده ای از این محصولات به صورت قاچاق وارد می شود، محصولات قاچاق به طور سیستماتیک جایگزین مصرف کالاهای تولید داخل خواهد شد.
تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در حالی ۲۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند که بیشترین نارضایتی را از بابت مالیات‌ها و هزینه‌های جاری دارند؛ در حالی که معافیت‌های مالیاتی یکی از جاذبه‌های درنظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید