صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
کد خبر: 6238
گزارشگر: 306
۶۸۸
۰
۰
۰
حجت الاسلام صداقت در مراسم نکوداشت شاعر پیشکسوت آئینی یزد

استاد احرامیان پور الگوی کامل یک انسان بزرگ و هنرمند است

استاد احرامیان پور الگوی کامل یک انسان بزرگ و هنرمند است
یزد - استاد احرامیان پور با نزدیک به 60 سال سابقه در سرودن شعرالگوی کامل یک انسان بزرگ و هنرمند است​

 آسیا نیوز / یزد ؛ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد  در مراسم بزرگداشت استاد «کاظم احرامیان پور» شاعر پیشکسوت شعر آیینی یزد که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، باآ تاکید بر این که قدردانی فقط برگزاری نکوداشت نباشد، اظهار کرد: باید قدر بزرگان ادبی شهرمان را دانسته و از دانش آن‌ها برای پرورش و رشد جوانان استفاده کرد گفت : استاد احرامیان پور با نزدیک به 60 سال سابقه در سرودن شعرالگوی کامل یک انسان بزرگ و هنرمند است  

 حجت الاسلام «مجتبی صداقت» با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که «شعر یک ثروت ملی است و اگر این ثروت در مسیر حقانیت دین استفاده شود، سودمند است»، گفت: اگر شعر ثروت است، شاعران ما سرمایه‌های ارزشمند مملکت هستند و وظیفه ما این است که این سرمایه ها را قدر بدانیم.

   « مجید جوادیان زاده » مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم با بیان اینکه نکوداشت شخصیت‌هایی چون استاد احرامیان پور، تکریم فرهنگ و جامعه ای است که چنین هنرمند ارزشمندی را پرورش داده است افزود: شعر هنر هویت بخش و بخشی از فرهنگ ما ایرانیان است و شاعران از گذشته تاکنون محرم اسرار ما بوده اند و در اندیشه‌ی ما تاثیر بسیار داشته‌اند.

وی با اشاره به این که غالب شعرهای استاد احرامیان پور، حسینی، مهدوی، رضوی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت: این ویژگی نشان دهنده طبع جوینده و کاونده استاد است. امیدوارم استاد سالم و سلامت باشند و مردم بتوانند از محصول فکر و اندیشه ایشان بهره ببرند.

«غلامرضا محمدی» مشاور امور فرهنگی استاندار هم در این مراسم با اشاره به اینکه «شاهد» شاعر انجمن پروری است و در طول دوران با انجمن های مختلف همکاری داشته گفت: استعداد شعر در شهر ما خفته است و هیچگاه خفه نمی شود و از دل آن همچون احرامیان پور ها جوانه می زنند.

وی از شعرای یزدی متخلص به «کویر» در ادامه افزود: شعر استاد احرامیان پور دارای ابعاد مختلفی است و از جمله آن اصالت احساس در غزل های عاشقانه ایشان است.

در ادامه این مراسم اولین گزیده اشعار استاد احرامیان زاده با عنوان « دلنوشته های شاعری که عاشق است» به اهتمام «علیرضا احرامیان پور» جمع آوری شده بود، رونمایی شدو از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از وی تجلیل شد.

استاد «کاظم احرامیان پور» متخلص به «شاهد» از پیشکسوتان شعر آیینی یزد با نزدیک به ۶۰ سال سابقه در سرودن شعر، بیش از ۱۲۰۰ نوحه، مرثیه، مولودی و نغمه‌های آیینی برای اهل بیت (ع) دارد و به

گفته خودش یکی از افراد موثر در اشعارش، استاد عالمی متخلص به صمصام بوده است.

     سید محمد جواد عرفانفر

استاد احرامیان پور الگوی کامل یک انسان بزرگ و هنرمند است , حجت الاسلام صداقت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد , سیید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3yk
اخبار مرتبط
ِیزد - آیین نکوداشت استاد «کاظم احرامیان پور» متخلص به «شاهد» از پیشکسوتان شعر آیینی یزد برگزار می شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید