صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
کد خبر: 6245
گزارشگر: 306
۶۰۵
۰
۰
۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز

ید متولی، ید مالکانه نیست بلکه امانی است

ید متولی، ید مالکانه نیست بلکه امانی است
یزد - ید متولی، ید مالکانه نیست بلکه امانی است و متولیان باید ضمن تعامل با ادارات اجرایی در اجرای شایسته، طرح امینانه نیت واقف تلاش نمایند

آسیا نیوز / یزد ؛

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز با بیان این‌که متولیان وظیفه اداره موقفه را بر عهده دارند، اظهار کرد: ید متولی، ید مالکانه نیست بلکه امانی است و متولیان باید ضمن تعامل با ادارات اجرایی در اجرای شایسته، طرح امینانه نیت واقف تلاش نمایند.

« سید مهدی سیدی »  نگهداری و  احیا موقوفات را مهم دانست و افزود: متولیان باید در تثبیت مالکیت موقوفه و وصول اجاره و اجرای نیت وقفین خیراندیش اقدام کنند.  

به گزارش خبرنگار آوای اقتصاد ؛ وی با اشاره به این‌که در این شهرستان مهریز ۱۹۲۰ موقوفه و ۴۶۶۳رقبه وجود دارد گفت: اداره اوقاف و امور خیریه باغشهر تاریخی مهریز در نظر دارد نگهداری از موقوفات  را برعهده امین های موقوفات قرار دهد.   

سیدی با بیان این‌که تاکنون ۱۵ نفر در خصوص امین موقوفه در شهرستان مهریز اعلام آمادگی کردند تصریح کرد: دواطلبین جهت به عهده گرفتن موقوفات می تواند با اداره اوقاف این شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۲۰میلیون تومان از محل بقاع متبرکه در جهت انجام طرح های عمرانی، جاری، فرهنگی در خصوص توسعه امامزاده سید غیاث الدین، امام زاده سید شمس الدین و ساماندهی مساجد و حسینه های سطح شهرستان مهریز هزینه شده است.  

رئیس اداره اوقاف مهریز اذعان کرد: توزیع ۲۷۰ بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی، طرح شمیم حسینی ۵۰ بسته لوازم طرح در قالب مهر تحصیلی، بالغ بر  ۸۲ میلیون تومان  بین نیازمندان توزیع  شده است.

سیدی بهترین تبلیغ برای سنت حسنه  وقف شفاف سازی هزینه های درآمد حاصل از وقف دانست و خاطرنشان کرد: در آمد حاصل از موقوفات در زمینه، روضه خوانی افطاری  حفظ و نگهداری آنها، تهیه بسته های معیشتی در مدت زمان شیوع ویروس کرنا، طبخ و توزیع نان رایگان، اطعام نیازمندان در مناسبت های مختلف مذهبی انجام می گیرد. 

وی به وقف‌های جدید برای سرمایه گذاری اشاره و گفت: در سه مزرعه شاخص لاجی، سید و آدرشک به روزی ظرفیت های بالایی برای اشتغال زایی جوانان از ۱۰۰ نفر تا هزار نفر به صورت مستقیم خواهد شد. 

سیدی ادامه داد: مزرعه سید شامل  ۲۲ هزار هکتار موقوفه است که باتلاش اداره اوقاف و خیرین این مزرعه تبدیل به یک  محیط کشاورزی دامپروری می شود. 

رئیس اداره اوقاف مهریز بیان کرد: ۲۰ هزار هکتار از این زمین دارای مجوز دامپروری و ۲ هزار هکتار آن به کشت درخت بادام و گرد و پرثمر اختصاص خواهد یافت. 

وی در خصوص مزرعه آدرشک گفت: این مزرعه با ظرفیت های خوبی که دارد و کمک خیرین به زودی  قطب گردشگری و اشتغال بیش از هزار نفر از جوانان مهریزی را به صورت مستقیم  فراهم می کند. 

سیدی تصریح کرد مزرعه لاجی در باغشهر مهریز دارای ظرفیت های دامپروری کشاوری زیادی است که به دلیل عدم دسترسی مناسب به آب ، برق و راه ارتباطی نمی توان از ظرفیت های بسیار آن استفاده کرد  

وی با اشاره به اینه مزرعه لاجی دو هزار هکتار وسعت و منظر زیبایی دارد عنوان کرد: اگر راهای ارتباطی مزرعه لاجی هموار شود زمینه اشتغال زایی برای بیش از ۲۰ نفر را به صورت مستقیم  فراهم می کند

سید محمد جواد عرفانفر

 ید متولی، ید مالکانه نیست بلکه امانی است , سید مهدی سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز  ,سید محمد جواد عرفانفر 

https://www.asianews.ir/u/3yn
اخبار مرتبط
یزد - 11قاری برجسته یزدی به مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند
یزد - وقفیات را به سمت موارد لازم و ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند و همچنین با تبیین و روشنگری صحیح، مردم را نسبت به وقف مطمئن کرده و ابهامات را برطرف نمایید
یزد - سازمان اوقاف به دنبال تأسیس بانک وقف است و سعی دارد با ایجاد این زیرساخت تخصصی بحث وقف پول را در کشور گسترش دهد
یزد - دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه میباشد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید