صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۲
کد خبر: 6248
گزارشگر: 213
۱۴۰۶
۰
۰
۳
دختر مهمانسری به دلیل ارتباط با پسر به چاه انداخته شد

علت «قتل ناموسیِ» زن جوان در رفسنجان

علت «قتل ناموسیِ» زن جوان در رفسنجان
دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان امروز اعلام کرد که یک زن جوان به دلیل ناموسی به دست به عمق چاه پرتاب و کشته شده است که به گفته افراد محلی به دلیل ارتباط او با یک پسر بوده است.

به گزارش آسیانیوز، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان روز شنبه اعلام کرد که علت مرگ یک زن جوان افغانستانی در این شهرستان «به احتمال زیاد قتل ناموسی» بوده است.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

خواب و خیال برای خواهرزن!
---------------------------------------------
به گزارش خبرگزاری ایرنا، ایمان شهسواری سن این زن جوان را ۲۲ سال ذکر کرده و اضافه کرده است که جسد او «از چاهی با عمق ۱۲۰ متر در کمربندی نزدیکی دانشگاه کار این شهرستان بیرون کشیده شد».


شهسواری ادامه داد: «پدر دختر متواری است و اکنون دستور بررسی و تحقیق درباره قاتل و افراد مرتبط با قتل داده شده تا با دستگیری آنان ابعاد قتل روشن شود.»

 

--------------------------

بیشتر بخوانید:

کدام شاخ اینستاگرام دستگیر شد؟+فیلم
----------------------------------------------------------

این مقام قضایی اشاره‌ای به مجرم بودن پدر مقتول نکرده، اما خبرگزاری رکنا به نقل از اهالی روستای مهمانسر نوشته است که پدر دختر جوان او را به دلیل «ارتباط با یک پسر جوان» به چاه انداخته، به همسرش محل چاه را گفته و فرار کرده است.

در سال گذشته، ۱۳۹۹، گزارش‌های متعددی از خشونت علیه زنان و قتل‌های ناموسی در ایران خبرساز شد که از آن جمله می‌توان به بریدن سر رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی به دست پدرش، قتل ریحانه عامری، دختر ۲۲ ساله کرمانی، به دست پدرش با «میله آهنی» و کشتن فاطمه فرحی در آبادان از سوی همسرش که پسرعموی وی نیز بود، اشاره کرد.

در پی این اتفافات مرگبار علیه زنان در ایران، دید‌بان حقوق بشر در آذر ۹۹ خواستار اصلاح و تصویب هر چه سریع‌تر لایحه منع خشونت علیه زنان از سوی جمهوری اسلامی شد.

ایران یکی از چهار کشوری است که به کنوانسیون سازمان ملل برای رفع هر گونه تبعیض علیه زنان ملحق نشده‌‌اند.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، پدری که فرزند خود را به قتل رسانده باشد، قاتل محسوب نشده و مجازات قتل برای او در نظر گرفته نمی‌شود./


https://www.asianews.ir/u/3yq
اخبار مرتبط
در حالی که خانواده‌های زنان جوانی که در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کرده اند و گفته شده که این زنان در ایام اخیر با آسیب‌های روانی نیز مواجه شده اند.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال یارانه جدید برای اقشار کم درآمد خبر داد.
زنان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های این تیم طی دو سال گذشته تعطیل بود و حتی از رنکینگ فیفا خارج شده بودند.
به دنبال مرگ زن جوان بعد از عمل لیزرتراپی، بازپرس جنایی از کمیسیون پزشکی خواست تا علت این حادثه را مشخص و اعلام کند.
براساس برخی اخبار بلاگر معروف اینستاگرام که چند وقتی با کلام انگیزشی بر سر زبان ها افتاده، طبق برخی اسناد یک کلاهبردار از آب درآمده و زنی را فریب داده است.
کانال خبری ارومیه که یک کانال تلگرامی برای پوشش خبرهای این شهر است، از دو بار زیر گرفته شدن یک زن در ارومیه توسط یک راننده پس از «تذکر حجاب» خبر داد.
براساس گزارش پلیس ولایت بلخ، طالبان علاوه بر شکنجه و قتل شاعر و مورخ افغانستانی در خانه اش زن جوانی را به دلیل پوشیدن لباس کوتاه و زن دیگری را به دلیل فعالیت در کمپین واکسن فلج اطفال تیرباران کردند.
زن جوانی به دلیل خیانت های مکرر شوهرش و ارتباط او با زنان در شبکه های اجتماعی به کلانتری مراجعه و تقاضای طلاق کرد.
در سال‌های اخیر می‌بینیم که دختران هم گرایش زیادی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر پیدا کرده‌اند و قبح این موضوع در جامعه از بین رفته است. گاهی حتی در اماکن عمومی دخترانی را می‌بینیم که سیگار به دست دارند یا از مصرف یک نوع مخدر سخن می‌گویند. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید