صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
کد خبر: 6257
گزارشگر: 213
۸۵۴
۰
۰
۴
از پایان ماه محرم پیک ششم بیماری رقم خورده است

آغاز موج «خطرناک کرونا» پس از اختلاط جمعیتی و پیاده روی اربعین

آغاز موج «خطرناک کرونا» پس از اختلاط جمعیتی و پیاده روی اربعین
مقام پزشکی، بهداشتی گفت با توجه به اختلاط جمعیتی قابل ملاحظه در ماه محرم ناشی از سفرهای داخلی و راهپیمایی اربعین این نگرانی هست که هنوز موج پنجم تمام نشده، موج ششم آغاز شود.

به گزارش آسیانیوز، یک مقام وزارت بهداشت ایران به اشاره به «توقف روند کاهشی» کرونا در کشور و پایین بودن درصد افرادی که دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند، درباره بروز «موج ششم» کرونا در کشور هشدار داد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

شیوع «گونه‌های جدید» کرونا با «آلودگی» زائران کربلا به ویروس

------------------------------------------------------------------

مسعود یونسیان، رئیس کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون وزارت بهداشت، روز یکشنبه ۲۵ مهر به خبرگزاری ایسنا گفت که با توجه به سطح بالای وضعیت افقی آمار کرونا در روزهای گذشته، این نگرانی وجود دارد که هنوز موج پنجم تمام نشده، موج ششم آغاز شود.

 یونسیان دلیل توقف روند کاهشی ابتلا به کرونا را «اختلاط جمعیتی قابل ملاحظه در انتهای ماه محرم ناشی از سفرهای داخلی و راهپیمایی اربعین» عنوان کرد و گفت: «مدیریت هر اجتماعی به زبان، آسان اما در عمل حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی در چنین اجتماعات بزرگی بسیار دشوار است».

 

---------------------------

بیشتر بخوانید:

احتمال «فاجعه کرونایی» دیگر پس از بازگشت زائران؛ علی رغم هشدارها/در مرز شلمچه بیمارستان راه اندازی شد!

----------------------------------------------

 

پیشتر نیز برخی از مقامات وزارت بهداشت درباره احتمال شیوع گونه‌های جدید ویروس و شکل‌گیری پیک ششم به‌ویژه به دلیل ناقل بودن مسافران بازگشتی از عراق در پاییز امسال هشدار داده بودند.

به گفته یونسیان، تا ۲۱ مهرماه حدود ۷۵ درصد جامعه واجد شرایط واکسیناسیون دُز اول‌شان را دریافت و تنها ۲۵ درصد جمعیت کشور با توجه دریافت دو دُز واکسن و گذشت دو هفته از تزریق دُز دوم در مقابل ابتلای شدید یا مرگ ناشی از کووید-۱۹ مقاوم شده‌اند.

 

---------------------------

بیشتر بخوانید:

«قربانیان جدید» کرونایی را چه چیزی رقم می زند؛ «بازگشت مسافران اربعین» یا «واکسن نزده ها»؟!
--------------------------------------------------------------
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران، نیز روز یکشنبه در جلسه شورای عالی نظام پرستاری بر لزوم «آماده‌باش» برای مواجهه با موج جدید کرونا تاکید کرد و گفت که «هنوز بابت کرونا و پیک ششم خاطرمان آسوده نیست».


 عین‌اللهی روز شنبه نیز گفته بود که تمام بیمارستان‌های کشور برای مقابله با «موج ششم» از همه‌گیری کرونا به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه از جان باختن ۱۹۹ نفر دیگر بر اثر کرونا و شناسایی بیش از ۱۱ هزار بیمار جدید طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر این اساس، آمار کل جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۲۴ هزار و ۷۵ نفر و شمار کل مبتلایان به حدود پنج میلیون و ۷۸۵ هزار نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که پیشتر سازمان نظام پزشکی آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام کرده بود./


https://www.asianews.ir/u/3yz
اخبار مرتبط
در حالی که کارشناسان بارها فاجعه کرونایی دیگر پس از بازگشت مسافران کربلا به کشور را هشدار داه بودند و پزشکان شیوع گونه‌های جدید ویروس و شکل‌گیری خیز ششم را از نگرانی های جدی در کشور بیان کرده اند، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم هم گفت فردی که واکسن نزند، قربانی پیک ششم کرونا خواهد بود.
در حالی که کارشناسان بارها فاجعه کرونایی دیگر پس از بازگشت مسافران کربلا به کشور را هشدار داه بودند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین امروز از شناسایی صدها مورد ابتلا به کرونا در میان زائران بازگشته از عراق خبر داده است؛ همچنانکه پزشکان شیوع گونه‌های جدید ویروس و شکل‌گیری خیز ششم را از نگرانی های جدی در کشور بیان کرده اند.
همچنانکه وزیر راه و شهرسازی ایران، هفته گذشته گفته بود از زائران اربعین فقط «تست چشمی» گرفته می‌شود،وزیر کشور اعلام کرد که زائران زمینی و هوایی باید «تست پی‌سی‌آر» داشته باشند؛ این در حالی است که همراه با راه اندازی بیمارستان در مرز شلمچه رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از افزایش ظرفیت بیمارستان های تهران خبر داده است و به نظر می رسد فاجعه کرونایی دیگری پس از بازگشت مسافران کربلا کشور را تهدید کند.
در حالی که امسال کشور عراق تنها پذیرای ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم با سفر هواپیمایی و احیانا بلیط ۴.۵ میلیون تومانی است، یک مقام مسوول در این باره گفت مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند و هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و همه مرزها در ایام اربعین بسته است
عراق اعلام کرد برای مراسم اربعین امسال، در مجموع فقط چهل هزار زائر خارجی و از جمله سی هزار ایرانی را در خاک خود و فقط با سفر هوایی خواهد پذیرفت؛ در حالی که در سال ۱۳۹۸ حدود چهارده‌ میلیون زائر برای این مراسم به عراق رفتند.
همزمان با افزایش ۹۵ نفر به جان باختگان کرونا در فاصله یک روز، مسوولان جمهوری اسلامی از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران به عراق خبر دادند؛ این در حالی است که دولت عراق هنوز مجوزی برای ورود زائران ایرانی صادر نکرده است.
رئیس جمهور برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین بروند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید