صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۵
کد خبر: 6268
گزارشگر: 213
۲۰۰۹
۰
۰
۲
تهدید هسته ای گزینه نظامی را به همراه دارد

اسرائیل گفت برای حمله نظامی به ایران آماده است

اسرائیل گفت برای حمله نظامی به ایران آماده است
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
به گزارش آسیانیوز، یک منبع امنیتی اسرائیلی روز یک‌شنبه بار دیگر درباره خطر دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای هشدار داد و مدعی شد اسرائیل در مقابله با تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی خود را برای همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی آماده می‌کند.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت ایران به ساخت مواد شکافت‌پذیر برای تولید سلاح اتمی از همیشه نزدیک‌تر شده اما هنوز دو سال تا ساخت بمب اتم فاصله دارد.

منبع مورد نظر با اشاره به برنامه اسرائیل برای مقابله با این تهدید افزود: ما برای همه گزینه‌ها و سناریوها از جمله توانمندی‌های نظامی آماده می‌شویم.

اوری گوردین، رییس مرکز پدافند شهری ارتش اسرائیل نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از آمادگی این کشور برای مقابله با حملات احتمالی متحدان ایران به اسرائیل خبر داد و گفت در صورتی که جنگی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان دربگیرد، کشورش آماده است در هر روز با ۲۰۰۰ راکت حزب‌الله مقابله کند.

گوردین اعلام کرد اسرائیل تمایلی به جنگ با حزب‌الله لبنان ندارد، اما در صورت وقوع چنین جنگی، انتظار دارد بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ راکت در هر روز به سمت اسرائیل شلیک شود.

در ماه مه سال جاری میلادی، ارتش اسرائیل ۱۱ روز درگیر جنگ با گروه‌های مسلح فلسطینی مستقر در نوار غزه بود که با حمایت ایران نزدیک به ۴۴۰۰ پرتابه را به سمت اسرائیل شلیک کردند.

پس از این جنگ، اسرائیل اعلام کرد سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» توانسته ۹۰ درصد از راکت‌های پرتاب‌شده به سمت مناطق پرجمعیت را رهگیری کند و تنها ۳۰۰ راکت به مناطق خالی از سکنه برخورد کرده است./
https://www.asianews.ir/u/3za
اخبار مرتبط
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.
با وجود ادامه تنش ها و درگیری در مز آذربایجان و رزمایش ارتش جمهوری اسلامی تاجران از محدودیت‌های جدید این کشور به روی کالاهای ایرانی خبر دادند؛ این در حالی است که رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران، روی کارآمدن دولت سیزدهم، ماندگاری تحریم ها و مسایل افغانستان را از دیگر دلایل تحرکات منظقه ای بیان کرد.
انتشار تصاویر ماهواره‌ای یک گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی، نشان می‌دهد که انفجار در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده و به مرگ دو نفر منجر شده است.
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید