صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 6272
گزارشگر: 213
۳۰۹۱۶
۴
۰
۵
ادامه تلاش ها برای نجات کودک مجرم

سرنوشت آرمان عبدالعالی بعد از انتقال به انفرادی/احتمال زنده بودن غزاله شکور+ویدیو

سرنوشت آرمان عبدالعالی بعد از انتقال به انفرادی/احتمال زنده بودن غزاله شکور+ویدیو
در حالی که وکلای آرمان عبدالعالی به دلایل مختلف از جمله کودک مجرم بودن و احتمال زنده بودن غزاله شاکر، خواستار توقف حکم اعدام وی شده اند، به پدر آرمان عبدالعالی روز اعدام فرزندش ابلاغ شده است.

به گزارش آسیانیوز، بنا بر آن‌چه به پدر آرمان عبدالعالی ابلاغ شده است، مراسم قصاص این کودک‌مجرم بامداد چهارشنبه، ۲۸ مهر اجرا خواهد شد.

آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شکور در اسفند ۹۴ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

«سازمان ملل» خواستار توقف فوری اعدام آرمان عبدالعالی شد

---------------------------------------------------------

بابک پاک‌نیا، وکیل آقای عبدالعالی روز یک‌شنبه، ۲۵ مهر در توییتی ضمن انتشار این خبر، تصویری از نامه درخواست وکلای قبلی و فعلی او خطاب به رئیس قوه قضاییه را مبنی بر توقف اجرای حکم قصاص منتشر کرده است.

نامه وکیل آرمان عبدالعالی؛ کودک مجرم /asianews

 

سرنوشت آرمان عبدالعالی بعد از انتقال به انفرادی/احتمال زنده بودن غزاله شکور+ویدیو

در این نامه، وکلای آقای عبدالعالی با توجه به «ایرادات شرعی و قانونی» از جمله «شهادت کتبی اخیر چند نفر از اهالی زاهدان مبنی بر رویت» خانم غزاله شاکر و «فاسد بودن اقاریر» متهم به‌دلیل بازداشت انفرادی به مدت ۷۰ روز و پیدا نشدن جسد خانم شاکر و احتمال زنده بودن او، خواستار توقف فوری اجرای حکم قصاص شدند.

در همین رابطه عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دیگر آقای عبدالعالی نیز روز یک‌شنبه به خبرگزاری ایلنا گفته است: «چون حیات و ممات غزاله مشخص نشده و یک در هزار بر فرض بسیار بعید اگر ایشان زنده باشد» در صورت قصاص موکل او و احتمال بازگشت خانم شاکر «امکان بازگشت این مجازات نیست» از خانواده خانم شاکر درخواست می‌شود از حق قانونی‌شان که قصاص است، بگذرند.

 عبدالعالی ابتدا در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد. گزارش‌ها حاکی است که دادگاه او را بر اساس اعترافاتش در زندان به اتهام قتل محکوم کرده اما خودش می‌گوید این اعترافات را تحت شکنجه و آزار از او گرفته‌اند و بعدا تمامی آن‌ها را پس گرفته است.

 


بر اساس گزارش‌ها قرار بود حکم اعدام آقای عبدالعالی روز چهارشنبه ۲۱ مهر اجرا شود اما تا روز شنبه، ۲۴ مهر به تعویق افتاد و اجرای این حکم در روز شنبه نیز بدون اعلام دلیل متوقف شد.

با این حال سایت حقوق بشر ایران گزارش داده که آقای عبدالعالی ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۲۵ مهر به سلول انفرادی منتقل شده و ماموران اعلام کرده‌اند که حکم اعدام او در روزهای آتی اجرا خواهد شد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه، ۲۰ مهر در بیانیه‌ای خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و از حکومت ایران خواستند صدور حکم اعدام برای کودک‌مجرمان را متوقف کند.

بر اساس سیزدهمین گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران که فروردین امسال منتشر شد، در سال ۲۰۲۰، ایران «تنها کشوری بود که اعدام کودک‌مجرمان را ادامه داده است» و حداقل «چهار کودک‌مجرم» در میان افراد اعدام‌شده در این سال بوده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/3ze
اخبار مرتبط
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و در بیانیه ای گفتند تمامی احکام اعدام مجرمان زیر سن ۱۸ سال باید لغو شود.
در حالی که تلاش های جهانی و حقوق بشری برای جلوگیری از اعدام آرمان عبدالعالی ادامه دارد، پرونده غزاله و آرمان به آخرین مرحله نزدیک شده است؛ پرونده آنها سال 92 با ناپدید شدن ناگهانی غزاله آغاز شد و آرمان به اتهام قتل غزاله به قصاص محکوم شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
0
0

فقط 7 روز کمتر از 18 سال بوده. پس 18 سالش بوده و خودش گفته که غزاله رو کشته. پس امیدی نیس به زنده بودنش

امیر
۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
0

پول داشته ادم بکش اینجا ایران هر کاری با پول انجام میشه حتی لغو اعدام

حجت
۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
1

متاسفم برای اون کسانیکه به راحتی دارن میگن اعدامش کنید ویا وکیل وپول را علت عدم اعدام کامران بیان میکنند اگه خونواده کامران پول دارن خونواده غزاله هم پول دارن . خدا جان وروح به انسان داده وخودش به وقتش میگیره.یک لحظه فکرکنید که شاید این نظرشما را خونواده غزاله ببینند و حتی به اندازه یک سرسوزن هم اگه نظرشون به بخشش باشه با خوندن این نظرها اون یک سرسوزن هم از ذهنشون پاک بشه وشما ها هم ندانسته به راحتی باعث اعدام یک جون که مادروپدرداره بشید.هرچنداون گناه کرده گناهیکه باعث مرگ دخترنوجوان یک پدرومادر.بیاید بانظربه عدم اعدام این جوان که ندونسته یا از سر نادونی وخامی باعث مرگ امیدیک مادروپدرشده ما با دانایی وپختگی کمک کنیم تا شاهدمرگ واعدام امیدیک مادروپدردیگه نشیم .امیدوارم خانواده غزاله باگذشتشون نه به کامران بلکه به مادروپدر کامران طعم شیرین بخشش را هدیه بدهندوبه فرهنگ جامعه فرهنگ بزرگی وبخشش را بیاموزند.که واقعا نیازداره جامعه به یادآوری بخشش وبزرگی که فقرش را ما توی حداقل رانندگی ها درسطح شهرها میبینیم . ((انشاالله))

.....
۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
0

اگه این آقا پسر اعدام بشه هیچ چیزی درست نمیشه این دیگه ترسید و خودشم گفت خدامنو ببخشه و پشیمان از کارش همون خانواده شهید طلبه بخاطر امربه معروف و نهی از منکر کشته شد وشهید شدن خانوادش اون قاتل کثیف و بخشیدن بخاطر پدرمادرش پس مومن همیشه میبخشه چون این پسرتو سنی نبود درست فکر کنه مطمئنم خیلی پشیمانه ان شالله اگه این آقا پسر سربه راه میشه خدابذار دل خانوادش رضایت بدن اگه بازمیاد بیرون و شروع به این کارا میکنه اعدام بشه بهتر خداخودش کمک کنه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید