صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 6291
گزارشگر: 213
۱۲۷۴
۰
۰
۷
یکی از کارکنان شرکت نفت به زندگی اش پایان داد

علت «خودکشی» کارگر شرکت نفت و گاز عسلویه

علت «خودکشی» کارگر شرکت نفت و گاز عسلویه
کارگر شرکت نفت و گاز با خودکشی به زندگی خود پایان داد و در برگه ای که از وی به جامانده انگیزه اش را فشارهای اقتصادی و تبعیض‌های محل کار عنوان کرده است.
به گزارش آسیانیوز، یک کارگر شرکت نفت و گاز با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

دوشنبه شب، یکی از کارگران شرکت نفت و گاز پارس در سایت ساحلی شهرستان کنگان با خودکشی به زندگی خود پایان داد. از قرار این کارگر سال‌ها سابقه کار در پارس جنوبی داشته است.

کارگر متوفی برگه‌ای از خود به جای گذاشت که انگیزه خود از این کار را فشارهای اقتصادی و تبعیض‌های محل کار عنوان کرده است.

به گفته همکاران این کارگر، خودکشی در اتاق استراحت رخ داده است. هویت این کارگر، جواد حجت پور اعلام شده است.

ایلنا نوشت شرکت نفت و گاز پارس در این رابطه توضیحاتی منتشر کرده است. در این توضیحات آمده است:

«ضمن عرض تسلیت به بازماندگان محترم مرحوم حاجت‌پور و ابراز تأسف و تألم عمیق از این ضایعه تلخ، انتشار اخباری به دور از واقعیت در فضای مجازی از علل این حادثه ناگوار، ما را بر آن داشت تا توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه کنیم.

مرحوم جواد حاجت‌پور متولد سال ۱۳۶۲، دارای مدرک کارشناسی مدیریت امور گمرکی از دانشگاه علمی و کاربردی عسلویه، متأهل و دارای یک فرزند، به عنوان سرمهماندار در کمپ اقامتی شیرینو مشغول به کار بوده است.

بر اساس مستندات موجود، مجموع خالص دریافتی حقوق و مزایای شغلی مرحوم حاجت‌پور ماهانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون ریال بوده و در آخرین پرداختی، حقوق شهریورماه خود را مطابق با ماه‌های گذشته در موعد مقرر از شرکت افق ماندگار جنوب (پیمانکار طرف قرارداد شرکت نفت و گاز پارس) دریافت کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد علت وقوع این حادثه تلخ را نباید در حقوق پایین یا عوامل مربوط به محیط کار جست‌وجو کرد. شایان ذکر است مشارالیه زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی بوده است.

با این حال، علت این ضایعه ناگوار از سوی مراجع ذی‌ربط در حال بررسی و ریشه‌یابی است و این شرکت خود را به ادای تمامی حق و حقوق قانونی به خانواده ایشان متعهد می‌داند.

ضمن عرض تسلیت دوباره به خانواده مرحوم حاجت‌پور و همکارانشان در منطقه عسلویه، برای دلجویی از بازماندگان همکار عزیز از دست رفته‌مان از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.»/
https://www.asianews.ir/u/3zv
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها امضای نمایندگان مجلس برای در دستور قرار گرفتن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی منجر شد که این لایحه از آبان ماه در دستور کار قرار بگیرد.
با وجود درخواست های مکرر، وزارت کار هیچ اقدامی برای برگزاری نشست سه‌جانبه صورت نداده است؛ در حالی که نشانه‌ای هم مبنی بر مهار تورم یا حتی تثبیت قیمت‌ها وجود ندارد و این روزها با برنج کیلویی ۵۰ هزار تومان، یک شانه تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و یک کیلو ماست بیش از ۲۰ هزار تومان مواجه هستیم.
در حالی که کارگران نیشکر هفت تپه همچنان در چندین اعتصاب طولانی خواستار رسیدگی دولت به این پرونده و پرداخت حقوق معوقه خود هستند، سخنگوی قوه قضائیه امروز صدور حکم ۲۰ سال حبس و رد مال برای امید اسدبیگی، مدیرعامل سابق شرکت نیشکر هفت‌تپه، را تأیید کرد.
براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و پیوست‌های آن، حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
همچنانکه چندی پیش طرح «لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» از دو فوریت خارج شد،به تازگی ۱۰۰ نماینده مجلس برای تبدیل مجدد آن به لایحه دو فوریتی، امضا جمع کردند.
در حالی که روز گذشته استاندار خوزستان حاضر به دیدار با کارگران معترض نشد، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در ادامه‌های اعتراض‌های ۵ ساله خود به وضعیت این مجتمع، در یک تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری شهر شوش، عملکرد دولت ابراهیم رئیسی را «ضد مردمی و ضد کارگری» بیان کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید