صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۸
کد خبر: 6310
گزارشگر: 213
۶۳۳
۰
۰
۳
الکسی ناوالنی؛ مهم ترین جایزه حقوق بشر اروپا را گرفت

پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به «مخالف» ولادیمیر پوتین داد+عکس

پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به «مخالف» ولادیمیر پوتین داد+عکس
در حالی که اتحادیه اروپا پیش از این خواستار آزادی فوری شرط الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس رئیس‌جمهوری روسی شده بود، وی امروز چهارشنبه به عنوان برنده مهم ترین جایزه حقوق بشر اتحادیه اروپا معرفی شد.

به گزارش آسیانیوز، الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس رئیس‌جمهوری روسیه که در این کشور زندانی است روز چهارشنبه به عنوان برنده مهم ترین جایزه حقوق بشر اتحادیه اروپا معرفی شد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا سفیر روسیه «عکس جنجال برانگیز» منتشر کرد؟

-----------------------------------------------

 تصمیم سران پارلمان اروپا برای انتخاب الکسی ناوالنی به عنوان برنده جایزه ساخاروف انتقادی مستقیم از کرملین محسوب می‌شود. رقبای الکسی ناوالنی برای کسب جایزه ساخاروف گروهی از زنان افغان و جنینه‌ آنی‌یس، سیاستمدار اهل بولیوی که سابقه فعالیت به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور را دارد بودند.

پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به «مخالف» ولادیمیر پوتین داد+عکس

این جایزه در سال ۲۰۱۲ میلادی به دو دگراندیش ایرانی، نسرین ستوده و جعفر پناهی اهدا شده‌ بود.

 --------------------

بیشتر بخوانید:

اسلامی تر شدن ایران «بدون» «انقلاب ۵۷»؟!

افکار «ایرانی» برای خاورمیانه

-----------------------------------------------------

الکسی ناوالنی سال گذشته از مسمومیت با عامل عصبی نوویچوک جان به در برد. او پس از پایان دوره درمانش در آلمان به روسیه بازگشت و در فرودگاه بازداشت شد.

پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به «مخالف» ولادیمیر پوتین داد+عکس

انتظار می‌رود که معرفی الکسی ناوالنی به عنوان برنده جایزه ساخاروف رابطه اتحادیه اروپا با روسیه را تحت تاثیر قرار دهد. روابط مسکو و بروکسل طی سال‌های گذشته به ویژه پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ تیره شده است.

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

بی خیال روسیه و چین بشویم!
--------------------------------------------------
یورونیوز نوشت اتحادیه اروپا پیش از این خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط الکسی ناوالنی شده بود. الکسی ناوالنی بر این باور است که پرونده‌های قضایی علیه او «سیاسی» است. وی مقامات روسیه را مسئول سلامت خود در زندان می‌داند.


مراسم اهدای جایزه ۵۰ هزار یورویی ساخاروف روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار خواهد شد./


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/40d
اخبار مرتبط
مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان لغو شد؛ این در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه به هیچ شکلی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.
در حالی که وزارت بهداشت تولید شدن و خارج شدن واکسن اسپوتنیک از ایران را تکذیب می کند، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، گفته است بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک، توافق شده است که این واکسن در ایران تولید و به روسیه تحویل شود» و اکنون این کار انجام می‌شود.
تیم ملی والیبال نشسته ایران در فینال بازی های پارالمپیک 2020 توکیو امروز،شنبه ۱۳ شهریور، به مصاف روسیه رفت و این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.
روسیه نتوانسته پس از شوروی در اطراف خود حاشیه امن ایجاد کند؛ ایدئولوژی با جاذبه پدید بیاورد تا از پیشروی غرب جلوگیری کند و ساختار اقتصادی به شدت فاسد و انحصاری‌اش مانع از آن شده تا ثروت در همه جامعه به گردش دربیاید و اقتصاد روسیه توان مقاومت در برابر تحریم را ندارد.
بعد از آنکه لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، عکسی از خودش و سفیر جدید بریتانیا در سفارت روسیه که مشابه عکس چرچیل، روزولت و استالین در «کنفرانس تهران» است را منتشر کرد، مسوولان در تهران واکنش گسترده ای به آن نشان دادند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات اولین محموله واکسن کرونا توسط بخش خصوصی به کشور خبر داد؛ این بار هم فقط ۳۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکای تولیدی روسیه به ایران رسیده است.
در مقاله «اسلامی شدن ایران بدون انقلاب ۵۷»که چندی پیش در آسیانیوز منتشر شد، به این موضوع رسیدیم که موج اسلامگرایی و اسلام سیاسی در اواخر دهه شصت قرن گذشته میلادی آغاز و با شکست اعراب در جنگ ۱۹۷۳ با اسرائیل اوج گرفت؛ در واقع موج اسلامگرایی به نحوی باعث شد تا معادلات قدرت در نیمه دوم قرن بیستم به کلی تغییر کرده و با سقوط شوروی بابت ورودش به افغانستان و نابودی متحدانش، نظم جدیدی در جهان شکل بگیرد؛ نظمی که مجددا در اثر بهار عربی تغییرات جدی را تجربه کرد.
سفارت روسیه با توجه به صدور غیر قانونی مجوزهای ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه های جعلی طرفدار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو ۲۰۲۰) به سن پترزبورگ توسط برخی از شرکت های ایرانی، اعلام کرد که افراد با مدارک مذکور حق ورود به فدراسیون روسیه را ندارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید