صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۳
کد خبر: 6311
گزارشگر: 213
۸۰۱
۰
۰
۴
راهداری ایران ورود رانندگان و اتباع ایرانی را محدود کرد

تشدید تنش با آذربایجان؛ ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به قره‌باغ

تشدید تنش با آذربایجان؛ ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به قره‌باغ
در ادامه تنش میان روابط ایران و آذربایجان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در نامه‌ای به شرکت‌های حمل‌ونقل، ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه «قره‌باغ» و «لاچین» جمهوری آذربایجان از طریق ارمنستان را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در نامه‌ای به شرکت‌های حمل‌ونقل، ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه «قره‌باغ» و «لاچین» جمهوری آذربایجان از طریق ارمنستان را ممنوع اعلام کرد.

----------------------

بیشتر بخوانید

ایران می خواهد آذربایجان را مجبور به ترک اصول خود کند!

«آغاز جنگ» به دلیل اشتباه استراتژیک آذربایجان

---------------------------------------------------

در این ابلاغیه، همچنین امضای هرگونه قرارداد تجاری با منطقه قره‌باغ و صدور اسناد حمل کالا (بارنامه) به این منطقه ممنوع اعلام شده است.

بخش اعظم صادرات ایران به ارمنستان از طریق جاده گوروش‌-قاپان انجام می‌شود که هفت کیلومتر آن از مناطق آزاد شده آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی عبور می‌کند و عوارض جدید، هزینه حمل‌ونقل کالا به ارمنستان را افزایش می‌دهد.

---------------------

بیشتر بخوانید

رهبر انقلاب گفت «بیگانگان» به توهم دچارند

----------------------------------------

روابط ایران و آذربایجان در هفته‌های اخیر دچار تنش شده و اقدام ایران برای برگزاری رزمایش در نوار مرزی با جمهوری آذربایجان، با واکنش منفی رئیس‌جمهوری این کشور مواجه شده است.

مقام‌های حکومت ایران بارها جمهوری آذربایجان را به هموار کردن راه نفوذ اسرائیل به منطقه متهم کرده‌اند. الهام علی‌یف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، با رد این اتهام گفته است که در طول سی سال گذشته ایران و ارمنستان در ارسال مواد مخدر به اروپا از طریق مناطق اشغال‌شده آذربایجان همدست بوده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/40e
اخبار مرتبط
همچنانکه مقامات آذری در اقدامی بی‌سابقه به خاطر تنش های جدید، از مسیر هوایی ارمنستان استفاده می کنند، یک خبرگزاری در آذربایجان نوشت رژیم تهران حریم هوایی خود را نه تنها برای هوانوردی نظامی آذربایجان؛ بلکه برای هوانوردی غیرنظامی نیز بست و ظاهرا برادران شیعیان' تصمیم گرفتند به جمهوری آذربایجان درس بدهند تا مجبور به ترک اصول خود شود.»
در حالی که مسجد و حسینیه نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو امروز پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای راهبردی روابط خارجی به نقل از کمال خرازی نوشت که اسرائیل «بدون شک... بدون ‌توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند.»
مسجد و دفتر نمایندگی حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو امروز سه شنبه پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد.
رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.
با وجود ادامه تنش ها و درگیری در مز آذربایجان و رزمایش ارتش جمهوری اسلامی تاجران از محدودیت‌های جدید این کشور به روی کالاهای ایرانی خبر دادند؛ این در حالی است که رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران، روی کارآمدن دولت سیزدهم، ماندگاری تحریم ها و مسایل افغانستان را از دیگر دلایل تحرکات منظقه ای بیان کرد.
امروز یک فرمانده نظامی رزمایش ارتش را به معنای تغییر استراتژی منطقه دانست.
درحالی که مسوولان در ایران، سخنان مقامات جمهوری آذربایجان درباره رزمایش ایران را «تعجب‌آور و تاسف برانگیز» خوانده اند، همزمان با آغاز رزمایش نیروی زمینی ارتش ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت که به دلیل حضور اسرائیل در این منطقه، «حساسیت ما به این مرز افزایش یافته است.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید