صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 6318
گزارشگر: 213
۷۵۶
۱
۰
۷
آخرین تعیین تکلیف سهام عدالتی ها

«تشریح» وضعیت جاماندگان سهام عدالت

«تشریح» وضعیت جاماندگان سهام عدالت
رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور گفت: تعیین تکلیف نهایی طرح جاماندگان سهام عدالت طی یکی دو هفته آینده صورت می گیرد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور گفت: سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور در حال بررسی موضوع و اعلام تعیین تکلیف نهایی طرح جاماندگان سهام عدالت طی یکی دو هفته آتی است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» اعطای سهام به «جاماندگان» سهام عدالت

---------------------------------------------------
حسین امینی‌خواه، رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور در رابطه با سهام عدالت و جاماندگان آن گفت: از جمله موارد در بحث سهام عدالت، طرح جاماندگان سهام عدالت است که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه شده است. در دولت قبل با این طرح مخالفت شد و اعلام کردند که منابع لازم جهت ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت را ندارند. در دولت جدید آقای رئیسی از این موضوع استقبال شده و سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور در حال بررسی موضوع و اعلام تعیین تکلیف نهایی آن طی یکی دو هفته آتی خواهد بود.

وی افزود: موضوعی که در بحث طرح جاماندگان هم باید مدنظر قرار داده شود دو میلیون نفری هستند که کارت سهام عدالت در دست دارند و قبلاً به عنوان مشمول دریافت سهام عدالت شناسایی شده ولی به دلیل مشکلات نرم‌افزاری در سرور مرکزی دبیرخانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی، اطلاعات آنها حذف شده است. لذا این عزیزان باید در بحث ثبت نام از جاماندگان اولویت داشته باشند.

او گفت: از دیگر مواردی که مردم تقاضا دارند این است که افرادی که روش مستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت خود انتخاب نموده‌اند و اکنون متوجه شدند که دانش فنی کافی جهت پروتفوی گردانی سهام عدالت خود را ندارند، به آن‌ها فرصت داده شود تا به روش غیرمستقیم باز کردند و منافع بیشتری را از سهام عدالت خود بهره‌مند شوند. همچنین در روش غیرمستقیم با توجه به اینکه مردم در شرکت‌های تعاونی شهرستانی عضو هستند باید ترتیبی داده شود که تشکلات مردمی ارکان سهام عدالت به نمایندگی از آنها بتوانند با تجمیع آرا در مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر شرکت کنند و بدین شکل اعمال مدیریت منسجم و قوی تری در شرکتهای سرمایه پذیر داشته باشند.

وضعیت سهام عدالت فوت‌شدگان


امینی خواه در آخر گفت: از دیگر موضوعات این است که بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از زمان آزادسازی سهام عدالت متعلق به فوت شدگان، هنوز این سهام به وراث آنها انتقال داده نشده است. این در حالی است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ سهام عدالت فوت شدگان از طریق نرم افزاری که از سرمایه سهامداران عدالت تهیه شده بود، به وراث آن‌ها منتقل داده می‌شد./

خبر آنلاین
https://www.asianews.ir/u/40k
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت داریم گفت: اگر دولت عزمی داشته باشد، می‌توان به انجام این واگذاری‌ها امیدوار بود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اظهار داشت: سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف کرد و پوشش جاماندگان سهام عدالت قانون شد.
رئیس سازمان بورس درباره ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در حالی که متقاضیان جدید نیز می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.
امروز نماد سپید، شستا و کاما بیشترین تراکنش را ثبت کردند؛ این در حالی است که به گفته برخی کارشناسان افزاد سبد سهام عدالت خود را نگه دارند و با شرکت در مجامع ۳۶ شرکت بورسی سالانه سودی را کسب کنند و از سهام عدالت به عنوان دارایی در پرتفوی خود سالانه انتفاعی را ببرند.
بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: متاسفانه متاسفانه پس از یک سال موضوع بازارگردانی سهام عدالت اجرایی نشد که همین موضوع سبب افت ارزش سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی تا ۶۰ درصد کمتر از ارزش ذاتی سهام‌ های مردم و خلق فرصت نامشروع برای سرمایه‌داران بزرگ شد.
درحالی که بسیاری از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حمید
۱۴۰۰/۰۸/۰۱
5
0
1

درود بسیار به نیازمندیهای مردم دراین واویلا سر زمین ما توجه می کنید متشکریم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید