صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۷
کد خبر: 6320
گزارشگر: 213
۹۴۶
۰
۰
۷
افکار و توصیه های نادرست درباره واکسن کووید۱۹

«شایعات» و اشتباهات رایج شده درباره واکسن کرونا+فیلم

«شایعات» و اشتباهات رایج شده درباره واکسن کرونا+فیلم
«شایعات» و اشتباهات درباره واکسن کرونا+فیلم: این روزها درباره واکسن کرونا شایعات و نوعی باورهای غلط به وجود آمده است که گفته شده از نظر پزشکی و علمی فاقد اعتبار است.

به گزارش آسیانیوز، این روزها شایعاتی درباره واکسن‌های کرونا در فضای مجازی منتشر می‌شود که گفته شده سند علمی ندارد و سبب می‌شود برخی از افراد در واکسن زدن دچار تردید شوند.(صدا و سیما)

 

https://www.asianews.ir/u/40m
اخبار مرتبط
با گذشت شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن، افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ دُز سوم را دریافت و در سامانه به ثبت برسانند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم و یا دو واکسن دیگر را دریافت می‌کنند.
در حالی که مسوولان تصمیم گرفتند واکسن فایزر فقط باید به خانم های باردار تزریق شود، عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره عدم واردات فایزر به بیان عباراتی جالبی پرداخت و گفت: طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و این واکسن به این دلیل وارد نشد.
رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه برای واکسیناسیون دوازده سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد، لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.
یک مرکز پزشکی و تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده است ۷۴ درصد افراده پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید