صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
کد خبر: 6325
گزارشگر: 213
۱۰۵۷
۰
۰
۱۲
متقاضیان از ۹۰۰ شهر کشور در سامانه ثمن مسکن ثبت نام کردند

مبلغ وام مسکن و «آخرین وضعیت» ثبت نام در طرح جهش مسکن

مبلغ وام مسکن و «آخرین وضعیت» ثبت نام در طرح جهش مسکن
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام گروهی از متقاضیان در سامانه ثمن ثبت‌نام خبر داد، گفته شد که طرح جهش تولید مسکن در بیش از ۹۰۰ شهر کشور اجرایی شده و خانواده‌های فاقد سرپناه از مزایای مسکن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آسیانیوز، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز افزایش پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان قطعی نشده، گفت: طرح جهش تولید مسکن در بیش از ۹۰۰ شهر کشور اجرایی شده و خانواده‌های فاقد سرپناه از مزایای مسکن بهره‌مند می‌شوند.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در هشتمین سفر استانی هیات دولت در بدو ورود به فرودگاه اردبیل اظهار کرد: از دیروز ثبت‌نام متقاضیان مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز شده و تا این لحظه بخشی از متقاضیان با ورود به سامانه ثمن ثبت‌نام کردند.

----------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «مراحل ثبت‌ نام» در سامانه مسکن+لینک
--------------------------------------------------------------------

وی با بیان اینکه یک ماه فرصت ثبت‌نام در این سامانه برای متقاضیان واجد شرایط وجود دارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی تلاش خواهد کرد تا کمبود و کسری مسکن را در سطح کشور جبران کرده و به نوعی به تقویت تأمین سرپناه کمک کند.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

«شرایط» ثبت‌نام مسکن ۳ میلیونی از فردا/ چه کسانی می توانند صاحب خانه شوند؟
-----------------------------------------------

به نقل از مهر، وزیر راه و شهرسازی نظارت مستقیم رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی را در تحقق اهداف توسعه‌ای در این زمینه یادآور شد و گفت: بخشی از این واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی و بخشی نیز توسط دولت اعم از راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی احداث و تحویل افراد واجد شرایط می‌شود.

قاسمی از افراد فاقد سرپناه و نیازمند مسکن خواست تا بدون دغدغه در این طرح ثبت‌نام کنند تا امکان ساخت و تأمین مسکن برای آنها با شرایط ویژه فراهم آید.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با تغییر و اصلاح در محدودیت‌های گذشته، همه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را نیز در قالب این طرح مورد حمایت قرار دهیم تا هم از جهت آورده و هم تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف جامعه کمک شود.

 قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هنوز افزایش پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان قطعی نشده ولی سعی بر این است تا با همراهی سازندگان این پرداخت تسهیلات برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته شود.

وزیر کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی بر فرآیند احداث این پروژه‌ها نظارت می‌کند و در استان اردبیل نیز قرار است سالانه ۲۰ هزار واحد مسکن تولید و تحویل داده شود.

وی شرایط استثنایی برای مجردها، معلولان جسمی، حرکتی و نخبگان را در بهره‌مندی از مزایای این طرح یادآور شد و بیان کرد: تلاش بر این است تا در بهترین شرایط این طرح اجرایی و متقاضیان واقعی از مزایای مسکن استفاده کنند./


https://www.asianews.ir/u/40s
اخبار مرتبط
نخستین اطلاعیه طرح جهش مسکن که در راستای کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن است توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شد.
ثبت‌ نام مسکن حمایتی از ظهر روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و سامانه آن به آدرس http://saman.mrud.ir از فردا در دسترس متقاضیان خواهد بود.
همچنانکه رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده از فردا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ سامانه ثبت‌نام مسکن رئیسی آغاز می‌شود و در این طرح قرار است دولت واحدهای مسکونی ارزان در اختیار افراد فاقد مسکن قرار دهد.
در حالی که طبق اعلام نمایندگان مجلس، سقف وام در حال حاضر ۴۵۰ میلیون تومان است، تسهیلات ساخت واحدهای قانون جهش تولید و تامین مسکن ۲۰ ساله است که به سازندگان پرداخت می‌شود.
بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان بهمن ۱۴۰۰ تسهیلات وام اجاره بها را پرداخت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید