صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۲
کد خبر: 6340
گزارشگر: 2
۵۶۲
۰
۰
۲
فروشگاه‌های اینترنتی گوناگون

چگونه به اصالت یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی اطمینان کنیم؟

چگونه به اصالت یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی اطمینان کنیم؟
این روزها، فروشگاه‌های اینترنتی گوناگونی در سراسر فضای وب فعالیت می‌کنند و موفق شده اند که مشتریان زیادی را برای خود جذب کنند. برخی از آنها به صورت اختصاصی تنها یک یا چند نوع محصول را می‌فروشند و برخی دیگر محصولات مختلفی را با دسته‌بندی‌های متنوع به کاربران عرضه می‌کنند.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ برای موفقیت در فروش چنین محصولاتی در بستر اینترنت و جذب مشتریان بالقوه، این فروشگاه‌ها باید یکسری ویژگی‌ها و امکانات را مثل درج مشخصات دقیق محصول، پاسخگوی سوالات کاربران و... ارائه دهند تا کاربران بتوانند به آنها اعتماد کنند و خرید رضایت‌مندی را تجربه کنند. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را با هم برمی‌شماریم تا بدانیم که یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی اصیل چه مشخصه‌هایی دارد. با ما همراه باشید.

 

مشخصات و اطلاعات دقیق محصول


صنایع دستی ایران، طیف وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد که هرکدام از آنها مشخصات منحصر به فردی دارند. این مشخصات شامل ابعاد، رنگ‌بندی، جنس، وزن، رشته هنری، محل تولید، روش تولید و تصویر محصول است. با ارائه اطلاعات و مشخصات کامل یک محصول، مشتریان می‌توانند با دقت و اعتماد بیشتری نسبت به خرید محصول مدنظرشان اقدام ‌کنند. در بازار آنلاین، بارگذاری تصویر دقیق محصول بسیار موثر است.
خریداران دوست دارند تصاویر محصولات یک فروشگاه آنلاین، بسیار باکیفیت باشد و از زوایای مختلفی عکس‌برداری شده باشد، این مهم به خریداران کمک می‌کند تا مسئله عدم حضور فیزیکی‌شان در زمان خرید را برطرف کنند.
به روز رسانی محتواهای وب‌سایت فروشگاهی نیز حائز اهمیت است. شما می‌توانید پس از ورود به سایت فروشگاه، تاریخ انتشار مطالب را بررسی کنید و ببینید که به چندوقت پیش برمیگردد و ببینید که آخرین زمان به روز رسانی مربوط به چه زمانی است.

چابکی سیستم جستجو


جستجوی ساده و سریع محصولات در یک فروشگاه اینترنتی، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند خیلی سریع به محصولی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. از آنجا که در یک فروشگاه آنلاین هیچ فروشنده فیزیکی در کنار خریدار وجود ندارد که او را راهنمایی کند، لازم است که وب‌سایت هر فروشگاه در بالای دسته‌بندی محصولات و صفحه اصلی خود، یک ابزار جستجوی کارآمد داشته باشد تا خریدار به آسانی از آن استفاده کند.

دسته‌بندی صحیح محصولات


جالب است بدانید که صنایع دستی ایران به ۳۶۰ رشته هنری تقسیم می‌شود و هرمحصولی زیر مجموعه یکی از این رشته‌ها است. همچنین هر شهری ارائه دهنده برخی از این صنایع دستی است و ممکن است با صنایع سایر شهرهای کشور، متفاوت یا مشابه باشد. بنابراین در یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی، ممکن است محصولات برحسب کارکرد، رشته، شهر مبدا، ابعاد و مواردی دیگر دسته‌بندی شوند.

پشتیبانی منظم فروشگاه


درست است که برای هرمحصول، یکسری توضیحات و مشخصات همراه با تصویر ارائه می‌شود، اما ممکن است گاها برای کاربران سوالاتی پیش بیاید که از اطمینان‌شان درهنگام خرید، ممانعت به عمل آورد. وجود یک پشتیبان پاسخگو و پیگیر که به رشته‌های مختلف صنایع دستی مسلط باشد، در اینگونه مواقع بسیار کارآمد است؛ زیرا می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد و آنها را برای یک خرید رضایت‌مند یاری کند.
یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی معتبر بایستی در اسرع وقت پاسخگوی تلفنی یا مجازی کاربران خود باشد و در اصطلاح خدمات پس از فروش مشتریان را به خوبی ساپورت کند.

قیمت‌گذاری منصفانه


محصولات صنایع دستی غالبا در شهرها و همچنین نقاط دوردست کشور ساخته می‌شوند و از زمانی که محصول از دست تولید کننده به دست خریدار می‌رسد، تعدادی واسطه در این میان حضور دارند که مترصد سود خود هستند و باعث می‌شوند محصولات با قیمت بالاتری به فروش برسند. بنابراین درصد بیشتری از مبلغ فروش یک محصول صنایع دستی عاید واسطه‌ها می‌شود و سود کمی به سازندگان اصلی تعلق می‌گیرد. در یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی معتبر، نقش دلالان و واسطه‌ها از میان برداشته شده و محصولات با قیمت منصفانه‌تری ارائه می‌شود و نیازی نیست که کاربران متحمل هزینه‌های اضافی شوند.

جلب اعتماد کاربران


یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران در بحث خرید آنلاین، عدم اعتماد به پرداخت‌های آنلاین و فروشندگان است. به همین دلیل لازم است که در تمامی فروشگاه‌های اینترنتی، تمهیداتی برای برطرف کردن شک و شبهات کاربران پیاده‌سازی شود. کارهایی مثل پرداخت هزینه هنگام تحویل محصول درب منزل، می‌تواند یکی از تمهیداتی باشد که به کاربران اطمینان ‌دهد هزینه را در قبال دریافت کالا پرداخت می‌کنند. بهترین راه جلب اعتماد کاربران، دریافت نماد الکترونیکی از سوی وزارت صنعت و معدن ایران است. فروشگاهی که این نماد را دریافت کرده، تا حد زیادی قابل اعتماد است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن خرید کنید.

بسته‌بندی درست محصولات


برای فروش محصولات صنایع دستی، بسته‌بندی درست اقلام، امر بسیار مهمی است. اگر فروش به صورت اینترنتی باشد، این اهمیت دوچندان می‌شود. به خاطر اینکه محصولات صنایع دستی از ظرافت برخوردارند و گاها شکننده و گران قیمت هستند، بایستی بسته‌بندی آنها از کیفیت و استحکام مناسبی برخوردار باشد تا در مسیر ارسال و توزیع، هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید.
در نهایت باید گفت که هنرمندان، تولیدکنندگان و صنعتگرانی که مشغول تولید محصولات صنایع دستی هستند، می‌توانند از مزایای یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی به عنوان بازاری با قابلیت‌های فراوان، بهره‌برداری کنند و میزان سودآوری کسب و کار خود را بهبود دهند. یک فروشگاه اینترنتی مرتبط با این حوزه کاری، این امکان را فراهم می‌کند تا طرفداران چنین محصولات ارزشمند و بااصالتی که دارای قدمتی طولانی بوده و در فرهنگ و تمدن غنی یک کشور جای گرفته، بتوانند متناسب با سلیقه‌شان، در هر نقطه‌ای از دنیا و در هر ساعتی از شبانه‌روز به این محصولات دسترسی پیدا کنند. شما می‌توانید برای خرید محصولات صنایع دستی مثل قلمکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، ظروف مسی، ترمه بافی، نگارگری و محصولاتی از این قبیل، به سایت فروشگاهی آرامان مراجعه کنید.

نکات مهم مطلب


برای اینکه بتوانید با اطمینان از یک سایت فروشگاهی خرید کنید و نگرانی بابت تحویل کالا با مشخصات درج شده نداشته باشید، کافی است چند مورد ساده زیر را در نظر بگیرید:

. گام اول: از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. وب‌سایت‌های فروشگاهی معتبر دارای تعداد محصولات انبوه، دسته‌بندی درست محصولات، قیمت‌های واقع بینانه و اطلاعات تماس دقیق هستند.
گام دوم: به نماد الکترونیکی توجه کنید. این نماد منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود و هدف آن ارائه هویت و صلاحیت برای کسب و کارهای اینترنتی مجاز است.
گام سوم: نظرات مشتریان قبلی را بخوانید. بدون شک بخش نظرات یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مفیدی را درباره وب‌سایت به شما ارائه می‌دهد. بنابراین بهتر است قبل از خرید محصول از فروشگاه اینترنتی، بخش نظرات مشتریان و بازخورد آنها را در رابطه با محصولی که قبلا خریداری کرده اند، مطالعه کنید.
گام چهارم: درگاه بانکی فروشگاه را بررسی کنید. همانطور که می‌دانید وب‌سایت‌های فروش اینترنتی از درگاه‌های متصل به بانک‌های طرف قراردادشان برای خریدهای الکترونیکی‌ شما استفاده می‌کنند. پس توجه کنید که هرگز به فروشگاهی که برای نقل و انتقال مبلغ هزینه، از شماره کارت شخصی استفاده می‌کند اعتماد نکنید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/416
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید