صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
کد خبر: 6364
گزارشگر: 306
۳۴۲
۰
۰
۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

انتخاب یزد به عنوان میزبان دومین جشنواره ملی پارچه فجر

انتخاب یزد به عنوان میزبان دومین جشنواره ملی پارچه  فجر
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکصد و بیست و سومین جشنواره کشوری مد و لباس با عنوان دومین جشنواره ملی پارچه فجر در حوزه مد و لباس بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی در مرکز این استان برگزار می شود

 

  آسیا نیوز / یزد ؛ مجید جوادیان زاده با اشاره به اینکه رضایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از نحوه برگزاری نخستین جشنواره یادشده و فعالیت گسترده کارگاه‌ها و کارخانه های پارچه بافی در استان از دلایل برگزاری این جشنواره است گفت : اهداف برگزاری جشنواره یاد شده و این رویداد مهم فرهنگی و هنری ؛  پیشینه یزد در صنعت پارچه و لباس، شناسایی طراحان هنری و صنعتگران، تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه، گردآوری طرح های پرفروش و ابداعی، معرفی پارچه های سنتی و فرهنگ سازی را اعلام کرد .

این مسوول اظهار کرد:با اختصاص کد کشوری جشنواره فجر در مهرماه سال جاری به این استان،دومین  جشنواره یادشده از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: هنرمندان و دانش آموختگان رشته طراحی پارچه و لباس می توانند در این جشنواره شرکت کنند که فراخوان آن به زودی اعلام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان تمامی دستگاه ها و مسوولان استان چه در بخش خصوصی و دولتی شاهد برگزاری جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار با « برند» استان باشیم.

نخستین دوره جشنواره یادشده در قالب هشتاد و هفتمین جشنواره ملی در سال ۹۸ به صورت سه گام گالری شهری، برگزاری دوره های آموزشی طراحی پارچه و ارایه مقاله تخصصی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

شایان ذکر اینکه یکی از ظرفیت ها و ویژگی های اقتصادی یزد صنعت نساجی آن است که با در اختیار داشتن ۲۵ درصد واحدهای تولیدی کشور در این بخش در جایگاه دوم قرار دارد.

 نخستین جشنواره ملی پارچه فجر با شعار ضیافت رنگ ، نقش و اندیشه برپا  و در ۴۰ نقطه شهر یزد برگزار شد و  حدود یکهزار و ۶۰۰ اثر نفیس پارچه از ۳۰ کارخانه و ۲۲۰ اثر در انواع مختلف و آمیخته با هنرهای مختلف به نمایش گذاشته شد.

سید محمد جواد عرفانفر

انتخاب یزد به عنوان میزبان دومین جشنواره ملی پارچه فجر , مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

 

https://www.asianews.ir/u/41s
اخبار مرتبط
ِیزد - آیین نکوداشت استاد «کاظم احرامیان پور» متخلص به «شاهد» از پیشکسوتان شعر آیینی یزد برگزار می شود
یزد - به منظور رفع مظلومیت از چهره شاعران و ادیبان ، دومین جشنواره ملی ادبی شاعر فقید صابر یزدی برگزار می‌شود
یزد - دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد درشهرستان میبد باحضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید