صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۳
کد خبر: 6385
گزارشگر: 213
۸۳۴
۰
۰
۴
اختلال در سامانه هوشمند سوخت

سامانه بنزین هک شد؟/پیامک وزارت نفت درباره حفظ سهمیه+لینک اطلاع از فعال بودن جایگاه‌ها

سامانه بنزین هک شد؟/پیامک وزارت نفت درباره حفظ سهمیه+لینک اطلاع از فعال بودن جایگاه‌ها
در حالی که گفت و شنودهای مجازی کاربران از هک شدن سامانه بنزین یارانه ای حکایت دارد، استاندار تهران اعلام کرده است مردم بابت اختلال در کارت های سوخت نگرانی نداشته باشند؛ وزارت نفت نیز در این باره برای مشترکین پیامک ارسال کرده است.

به گزارش آسیانیوز، وزارت نفت طی ارسال پیامک‌هایی به مشترکین اعلام کرده که سهمیه بنزین موجود در کارت بنزین آنها محفوظ بوده و سوخت نمی‌شود.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

--------------------------------------------------------------------------------
  متن این پیامک به شرح زیر است:

«هموطن عزیز

با تلاش های گسترده مشکل فنی سامانه هوشمند سوخت به زودی برطرف می شود. سهمیه بنزین موجود در کارت های سوخت محفوظ است و شایعه افزایش قیمت بنزین یا حذف سهمیه ها واقعیت ندارد. لطفا اخبار صحیح را از رسانه های رسمی کشور پیگیری نمایید.»

امکان سوختگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت در کل کشور از ظهر امروز با اختلال مواجه شد و مردم امکان سوختگیری با کارت بنزین را نداشتند. در پی آن وزارت نفت اعلام کرد که امکان سوختگیری با بنزین آزاد در جایگاه‌های سوخت وجود دارد.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

وضعیت «جاماندگان یارانه» در دولت رئیسی
---------------------------------------------------------

این اختلال درحالی رخ داده است که ابتدا گمانه زنی‌ها از هک سامانه سوختگیری شدت گرفت و کمی بعد نیز منابع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها را تایید کردند.

 

 -----------------------------

بیشتر بخوانید:

«مراحل» و جزییات صدور غیرحضوری کارت سوخت+لیست سهمیه انواع خودروها+لیست و لینک ثبت نام

----------------------------------------------

اما طبق آخرین اعلام شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی، اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها که امروز موجب بروز مشکلاتی در روند سوخت‌گیری خودروها شده بود در حال برطرف شدن است و هر لحظه تعداد جایگاه‌های سوختی که فعال می شوند افزایش می‌یابد و افراد برای مطلع شدن از فعال بودن جایگاه‌ها می توانند به سایت www.niopdc.ir مراجعه کنند.

به گفته کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در تمامی مناطق تعدادی از جایگاه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند که در استان آذربایجان شرقی ۵۵ جایگاه، هرمزگان ۳۳ جایگاه، مازندران ۱۵ جایگاه خراسان رضوی۱۶ جایگاه، اصفهان ۴۳ جایگاه، کرمان ۵۰ جایگاه، آذربایجان غربی ۲۷ جایگاه، کردستان ۲۳ جایگاه، لرستان۲۲ جایگاه فعال هستند.

طبق گفته‌های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، این سوخت‌رسانی خارج از شبکه هوشمند سوخت است و با نرخ دوم سوخت‌رسانی صورت می گیرد.

همچنین بعدازظهر امروز استاندار تهران گفت: مردم نگرانی نداشته باشند؛ چرا که مشکل به سرعت حل می شود.
به نقل از ایسنا، محسن منصوری در مورد وضعیت پمپ بنزین ها در استان تهران گفت: مشکل نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده که در اسرع وقت حل می شود.

وی ادامه داد: هر چند فروش بنزین با کارت سوخت دچار مشکل نرم افزاری شده؛ اما اکنون فروش بنزین آزاد به صورت نقدی در جایگاه های سوخت انجام می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: مردم نگرانی نداشته باشند؛ چرا که مشکل به سرعت حل می شود.

براساس آخرین اخبار و به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی علاوه بر جایگاه ۱۱۵ میدان فردوسی تهران، امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت در پنج جایگاه دیگر در سراسر کشور به وجود آمده است.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: یک اتفاق نرم افزاری و مشکل در سیستم سامانه سوخت در حوالی ظهر امروز اتفاق افتاد و بلافاصله مدیریت بحران در مجموعه پالایش و پخش شکل گرفت؛ همکاران ما در حوزه های فنی و مهندسی و پیمانکار وارد موضوع شدند، روش های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت قرار شد که مجاری عرضه را از حالت عرضه خارج و سوخت گیری به صورت دستی انجام شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه نیروها باید درتمام جایگاه ها توزیع شوند انجام این کار یک مقدار زمانبر شد و در نهایت تا این لحظه نزدیک به ۵۰ درصد جایگاه ها فعال شدند و به موازات این مساله در یکی از جایگاه ها ارتباط بین وضعیت سامانه و نحوه سوخت گیری از طریق سامانه را بررسی کردیم در چند مرحله این تست انجام شد و در نتیجه اکنون در جایگاه ۱۱۵ میدان فردوسی امکان سوخت گیری با کارت سوخت فراهم شده است.(تجارت نیوز)

https://www.asianews.ir/u/42d
اخبار مرتبط
با دو نرخی شدن بنزین در آبان ماه ۹۸ و همچنین سهمیه‌بندی آن، برای برخی از مردم درباره مراحل صدور کارت سوخت ابهاماتی وجود دارد.
در حالی که از تبعات غیر استاندارد بودن خودروهای ایرانی، افرایش روز افزودن آلودگی در شهرهای ایران و تلفات بسیار زیاد زانندگی و جان باختن هموطنان است که می توان گفت این مساله مهم ترین موضوعات زندگی شهروندی و انسانی را در کشورمان نشانه رفته است؛ خبرها حاکی از آن است که عراق استانداردهای تولید خودروی ایران را رد کرده است و کیفیت خودرو ایرانی را قبول ندارد!
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
در حالی که آلودگی تهران و شهرهای ایران در اثر مصرف بنزین های آلوده تقریبا دیگر در همه فصول سال رخ می دهد، سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) اخطار داده است که آلودگی هوا حتی از آنچه تصور می شد خطرناک‌تر است
زمزمه افزایش قیمت بنزین در حالی شنیده می شود که مجلس طرح تقاضای برگزاری رفراندوم برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان را مطرح کرده است و عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره ارسال سوخت به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفته است ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم.
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید