صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۶
کد خبر: 6387
گزارشگر: 306
۳۸۰
۰
۰
۱
امام جمعه یزد در آیین تجلیل از فعالان کنگره چهار هزار شهید استان

معنویت باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رخ دهد

معنویت باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رخ دهد
یزد - ​نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: معنویت باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به ویژه در میان نخبگان دانشگاهی تقویت شود تا رشد علمی و معنوی در کنار یکدیگر رخ دهد

  

آسیا نیوز/ یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین تجلیل از فعالان کنگره چهار هزار شهید استان در دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: این اقدام قابل تحسین است و باید مسئولان سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت و همکاری و ورود کنند.

وی، برگزاری کنگره‌ها را اقدامی پسندیده ذکر کرد و ادامه داد: این محفل ها در افراد احساس مسئولیت ایجاد می‌کند و هم حس مسئولیت پذیری در قبال خون شهدا را در سایر افراد جامعه گسترش می‌دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت هدایت‌گری در بین جامعه دانشجویی و سپردن مسئولیت‌های مهم به آنها گفت: مسئولان در مراکز مختلف از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد کمک بگیرند تا این قشر را در برابر مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.

ناصری با اشاره به ضرورت تلاش و برنامه‌ریزی برای حفظ دانشجویان از گزند هجمه‌های فرهنگی افزود: اکنون به نظر می‌رسد بعضی از دانشجویان در سبک و سیاق زندگی به غرب توجه دارند و معنویت در آنها نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده و آن طور که انتظار می‌رود استقلال فکری در آنها رشد نکرده و این امر در سبک زندگی آنها قابل مشاهده است.

امام‌جمعه یزد بر لزوم حفظ سیره اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است به ارزش‌های دینی و اخلاقی در دانشگاه‌ها بیشتر توجه شود و مراکز علمی به نحوی کار تربیتی انجام دهند که دانشجویان به دنبال اهداف والا در زندگی باشند و در مسیر رسیدن به این اهداف، سبک زندگی خود را نیز اصلاح و اسلامی کنند.

ناصری گفت: اگر کرامت جامعه و اخلاق اجتماعی ما اصلاح شود و روحیه معنویت در جامعه تقویت شود ، حس مسئولیت پذیری در افراد پررنگ‌تر می شود و جامعه به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰ ، هفتمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا، با محوریت گام دوم انقلاب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دانشکده بهداشت این واحد دانشگاهی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا کنگره یاد شده به مدت ۲ روز ، به صورت آنلاین( برخط)  در بستر فضای مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در محل یادشده برگزار شد

برگزاری چهار قطعه  تخصصی با موضوع های علمی و پژوهشی ، اخلاق و معنویت، سبک زندگی و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه گام دوم انقلاب از جمله برنامه های این کنگره است.

 در این برنامه تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت به یاد شهدای مدافع سلامت، شهید قاسم سلیمانی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) پرداخته  شد.

سید محمد جواد عرفانفر

معنویت باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رخ دهد , آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/42f
اخبار مرتبط
یزد - با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عمیدالدین خطیبی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد منصوب شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید