صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۹
کد خبر: 6390
گزارشگر: 213
۶۳۰
۰
۰
۱
حضوری شدن مدرسه های ابتدایی مسکوت مانده است

زمان «قطعی» بازگشایی حضوری مدرسه ها مشخص شد

زمان «قطعی» بازگشایی حضوری مدرسه ها مشخص شد
بازگشایی مدرسه های ابتدایی مسکوت است/مسوولان هماهنگی‌ با ستاد ملی مقابله با کرونا زمان بازگشایی دوره های مختلف دبیرستانی را در آبان و آذر اعلام کردند.

به گزارش آسیانیوز، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: طبق آخرین هماهنگی‌ها با ستاد ملی مقابله با کرونا دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان و دبیرستان‌های دوره اول از اول آذر بازگشایی می‌شود و بازگشایی مدارس ابتدایی هنوز مسکوت مانده است.
وی گفت: فرآیند بازگشایی مدارس از یکم مهر آغاز شده و ۴۵ درصد مدارس که شامل مدارس روستایی و عشایری می‌شوند نیز بازگشایی شده‌اند. به گفته کاظمی فرآیند بازگشایی مدارس شهری از ۱۵ آبان تا یکم آذر انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش افزود: مدارس ابتدایی در طرح اولیه ما شامل بازگشایی در آبان می‌شدند، اما هم اکنون طرح بازگشایی مدارس ابتدایی مسکوت مانده است و امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره هرچه زودتر تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد که مدارس ابتدایی به صورت مجازی ادامه دهند ما قائل به این تصمیم هستیم. کاظمی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارس که بازگشایی می‌شوند الزامی است و حضور نیافتن دانش‌آموز در مدرسه برای کلاس‌های حضوری به منزله غیبت است.

وی گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در حال انجام است و از این بابت هیچ نگرانی نداریم. کاظمی تصریح کرد: ۱۱۷ کشور دنیا مدارس را بدون واکسیناسیون دانش‌آموزان بازگشایی کرده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش افزود: نامه‌ای به رئیس‌جمهور داده‌ایم و منتظر دستور ایشان برای بازگشایی مدارس هستیم. سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش پیش از این اعلام کرده بود مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز در نیمه اول آبان و مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز در نیمه دوم آبان بازگشایی خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/42i
اخبار مرتبط
همچنانکه خبرها حاکی از لغو دور کاری هاست و از بازگشایی قطعی مدارس هم در آخر آبان سخن به میان آمده، کارشناسان و پزشکان پیک ششم کرونا را بسیار خطرناک توصیف کرده اند.
وزیر بهداشت گفت: پیش بینی می شود که مقطع متوسطه از اواسط آبان ماه و مقطع دبستان پس از انجام بررسی های کارشناسی و احتمالا در آذرماه، بازگشایی شوند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس گفت: با بهبود شرایط جامعه به شکل تدریجی به سمت آموزش حضوری خواهیم رفت.
جزییات مراسم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ اعلام شد.
وزیر بهداشت گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان است که به واکسن خاصی با دز پایین تری نیاز دارد.
وزیر بهداشت درحالی بر بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد که بنابر آمار رسمی این وزارتخانه روز پنج‌شنبه، یازدهم شهریور، شمار بستری‌های جدید روزانه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر و شمار جان‌باختگان روزانه ۵۹۵ نفر بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید