صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۱
کد خبر: 6394
گزارشگر: 213
۲۶۱۱
۰
۰
۶
توزیع کارت اعتباری دولت رییسی

«جزییات» و نحوه دریافت کارت اعتباری جدید

«جزییات» و نحوه دریافت کارت اعتباری جدید
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اختصاص ارز یارانه به مصرف کننده را در دستور کار مجلس اعلام کرد که بر اساس این طرح کارت های اعتباری برای مردم صادر خواهد شد و هر فرد سرانه خاص به خود را خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، دولت در مواجه با افزایش شدید قیمت ها بار دیگر موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی را پیش کشیده است ولی این اقدام چگونه و در چه شرایطی امکان پذیر خواهد بود موضوعی است که در ادامه به آن می پردازیم.

----------------------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات کمک معیشتی پاییز/خانوارها منتظر یارانه نقدی ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومانی باشند

--------------------------------------------
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی موضوع بحث برانگیزی است که ذهن کارشناسان اقتصادی و حتی اقشار جامعه را به خود درگیر کرده است.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

اعطای کارت اعتباری و یارانه جدید

---------------------------------------------------

چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود؟
به نقل از فردا، وزیر اقتصاد معتقد است ارز ۴۲۰۰ تومانی بر فعالان اقتصادی هزینه هایی را تحمیل می کند و مانع بزرگی برای مسیر توسعه می شود.

------------------------

بیشتر بخوانید:

یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به خانوارها اختصاص داده شد

-----------------------------------------------

در ادامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کارت اعتباری به مصرف کننده را در نظر دارد و تاکید می کند که با این روش می توان از قاچاق معکوس کالاهای با قیمت پایین تر، جلوگیری کرد.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

«افشاگری» یارانه های پنهان

------------------------------------

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اواسط سال ۹۸ مطرح شد. بر همین اساس، کالاهای مشمول ارز دولتی از ۲۵ مورد به ۶ یا ۷ کالا رسید. در حال حاضر دارو، تجهیزات پزشکی، آرد و گندم و نهاده های دامی مشمول دریافت این ارز هستند.

موافقان حذف ارز ترجیحی معتقدند در سال های اخیر با اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار واردکنندگان قرار داده است اما در انتها مردم کالاها را با نرخ آزاد دریافت کردند در واقع وجود ارز ترجیحی برای این کالاها دریافت رانتی است که به افرادی خاص رسیده است.

پیشنهاد ارائه کارت اعتباری یارانه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اختصاص ارز یارانه به مصرف کننده را در دستور کار مجلس اعلام کرد. بر اساس این طرح کارت های اعتباری برای مردم صادر خواهد شد. کارت های مطرح شده شبیه به کارت های سوخت هستند و هر فرد سرانه خاص به خود را خواهد داشت. لازم به ذکر است که هر شخص در زمان استفاده از کارت، مطابق سهمیه به اصطلاح سوخت دریافت می کند و اگر تقاضای مازاد بر سهمیه داشته باشد، با نرخ آزاد انجام خواهد شد.

چه کسانی کارت اعتباری یارانه می گیرند؟
جامعه هدف برای دریافت کارت اعتباری یارانه شناسایی خواهند شد. طبیعتا ارائه کارت اعتباری یارانه یکسان برای همه عادلانه نیست و بر همین منطق اولویت ارائه آن به اقشار کم درآمد مثل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود.

کارت اعتباری یارانه در ۲ سطح پرداخت می شود
به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اولویت جامعه هدف افراد کم درآمد هستند، به این ترتیب که دهک های کم درآمد جامعه هدف مبلغ بیشتری به عنوان اعتبار یارانه کالاهای اساسی را دریافت می کنند. همچنین اگر بنا باشد این طرح جمعیت بیشتری را پوشش دهد به تناسب درآمد سایر اقشار عدد کمتری را دریافت می کنند./

https://www.asianews.ir/u/42l
اخبار مرتبط
در حالی که گفت و شنودهای مجازی کاربران از هک شدن سامانه بنزین یارانه ای حکایت دارد، استاندار تهران اعلام کرده است مردم بابت اختلال در کارت های سوخت نگرانی نداشته باشند؛ وزارت نفت نیز در این باره برای مشترکین پیامک ارسال کرده است.
جدیدترین اخبار از افزایش مبلغ یارانه نقدی تا پایان فصل پاییز حکایت دارند و آخرین وعده های رییس جمهور حاکی از آن است که یارانه دهک‌های چهارم و پنجم هم نفری ۱۵۰ هزار تومان است و هر خانوار چهار نفره در آذرماه باید منتظر یارانه ۸۰۰ تا۶۰۰ هزار تومانی باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افراد کم درآمد در اولویت دریافت کارت اعتباری هستند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت که حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور نیاز به کمک فوری و آنی دارند.
در حالی که به گفته برخی مسوولان ذیربط یارانه جدید ۲۰۰ هزار تومانی، پس از ابلاغ به وزارت رفاه، اجرایی خواهد شد، یکصد و بیست و هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرماه، روز سه شنبه، ۲۰ مهرماه نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت داریم گفت: اگر دولت عزمی داشته باشد، می‌توان به انجام این واگذاری‌ها امیدوار بود.
رئیس سازمان بورس درباره ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در حالی که متقاضیان جدید نیز می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.
در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید