صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 6416
گزارشگر: 213
۱۷۴۲
۰
۰
۲
تحسین پاویون ایران در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری «سی ان ان»

چرا معماری «پاویون ایران» در امارات درخشید؟/نماد گردشگری ایران از نگاه CNN برترین شد!

چرا معماری «پاویون ایران» در امارات درخشید؟/نماد گردشگری ایران از نگاه CNN برترین شد!
طرح معماری پاویون در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری CNN یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.

به گزارش آسیانیوز ، به نقل از شبکه خبری CNN طرح معماری پاویون ایران از طرف این خبرگزاری یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

ضرورت «دیپلماسی گردشگری» و اکسپو برای ایران

----------------------------------------------------

این در حالی است که این پاوین در فهرست ۱۵ طرح برتر قرار گرفت. همچنین در این گزارش پاویون ایران به عنوان دومین پاویون بعد از پاویون کشور امارات به جهانیان معرفی شده است.

 ------------------------------

بیشتر بخوانید:

گشایش رسمی «پاویون گردشگری ایران» در اکسپوی ۲۰۲۰ و «خوشآمدگویی» نماد سیمرغ!

-----------------------------------------

محمد شیرکوند، رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا در توصیف پاویون ایران گفته است: در مراسم افتتاحیه پاوین ایران که با استقبال خوبی مواجه شد، نماد و تندیسی از پرنده سیمرغ که در این محل در جای خود به عنوان پرنده خوشآمدگو قرار گرفته بود؛ در پاویون و محلی که استعاره ای از قصه گویی هزار و یک شب شهرزاد و داستانهای ما ایرانی هاست، بسیار جالب توجه بود.

 

تحسین معماری پاویون ایران در دبی توسط CNN/ سی ان ان asianews


وی اضافه کرد: در این مراسم همچنین از سالن نوآوری در پاویون ایران، سالن صنایع دستی و سالن فرش و شروع به کار جلسات مختلف پاویون ایران رونمایی شد و این سالن ها کار خود را در این رویداد آغاز کرده اند.

شیرکوند، رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا درباره این رویداد در یادداشتی نوشته است: همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است. اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود، می‌تواند به‌عنوان موزه‌ای بی‌بدیل بیانگر هنر، میراث و فرهنگ مردم ما باشد.

اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی از شب گذشته یکم اکتبر 2021 آغاز شده است و تا 30 مارس 2022 به مدت 6 ماه در دبی برپاست./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/436
اخبار مرتبط
«اتصال ذهن‌ها، خلق آینده» پیام اکسپوی دبی است که برای نخستین بار در آسیا به مدت شش‌ ماه، در شهر دبی امارات متحده عربی در حال برگزاری است و برای جامعه‌ای که می‌خواهد از زیر فشار کمرشکن اپیدمی کرونا بیرون بیاید و وارد دنیای جدیدی شود، مفاهیم تازه دارد؛ به بهانه حضور پاویون گردشگری ایران در این اکسپو و وضعیت این صنعت در کشور در نسبت با چنین رویدادهایی، با محمد شیرکوند، رییس کمیسیون بین المللی گردشگری اتاق ایران و ایتالیا و عضو کمیته پاویون ایران گفت و گویی انجام داده ایم.
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.
پاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، امروز با حضور مقامات ارشدی از اکسپو و برخی مقام های دولتی که در پاویون ایران حضور پیدا کردند، همراه با نماد سیمرغ خوشآمدگو در جایگاه خود به طور رسمی گشایش یافت.
همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است.
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید