صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۲
کد خبر: 6425
گزارشگر: 213
۶۳۳
۰
۰
۱
بیانیه رهبران آمریکا و فرانسه چیست

ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد!

ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد!
در بیانیه ای رهبران آمریکا و فرانسه «بر لزوم حصول اطمینان از این که ایران هرگز قادر به توسعه یا دستیابی به سلاح هسته‌ای نباشند» توافق داشتند.

به گزارش آسیانیوز، جو بایدن٬ رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون٬ همتای فرانسوی وی روز جمعه و در آستانه نشست گروه ۲۰ در رم بر لزوم دست نیافتن ایران به تسلیحات هسته‌ای تاکید کردند.

در بیانیه مشترکی که در وب سایت کاخ سفید منتشر شده، محورهای مذاکرات جو بایدن و امانوئل مکرون تشریح شده است.

طبق این بیانیه، رهبران آمریکا و فرانسه «بر لزوم حصول اطمینان از این که ایران هرگز قادر به توسعه یا دستیابی به سلاح هسته‌ای نباشند» توافق داشتند.

مسوولان جمهوری اسلامی ایران با رد اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌گویند برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز و برای تولید انرژی است.

جو بایدن برای شرکت در دو اجلاس در ایتالیا و گلاسکو روز پنجشنبه عازم اروپا شد.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است در این سفر با مقام های اروپایی در خصوص همه‌گیری کرونا، تقویت توسعه اقتصادی و مقابله با تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی نیز مذاکره کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم روز گذشته گفته بود که جو بایدن٬ در سفر به اروپا با رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا دیدار و در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام گفت‌وگو خواهد کرد./


https://www.asianews.ir/u/43f
اخبار مرتبط
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
رافائل گروسی در حالی هشدار داد که خواهان دیدار فوری با وزیر امور خارجه ایران است، که گفته بود از اقدامات موقت کنونی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران رضایت ندارد.
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت و اصرار آنها بر مذاکرات وین است؛ این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با لحنی متفاوت از لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات سخن می گوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید