صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
کد خبر: 644
گزارشگر: 49
۷۴۹
۰
۰
۰

جهش تولید نفت خام عراق

در اخبار از قول وزیر نفت عراق آمده است که کشورش در صدد است تولید نفت خام خود را به 7 میلیون بشکه در روز افزایش دهد و این در حالی است که تولید نفت خام فعلی در آ ن کشوربا 63/4 میلیون بشکه در روز در اوپک مقام دوم و در جهان بعد از آمریکا(2/12)، روسیه (43/11) و عربستان (74/9)مقام چهارم را کسب کرده است .
یکی از فعالان صنعت نفت عراق گفته : شرکت های اروپائی ، آمریکائی و آسیائی همچون شل ، اکسون موبیل، لوک اویل و غیره با تکنولوژی های روز دنیا در میادین مختلف این کشورمشغولند تا این هدف برآورده شود .
حتی برخی از کارشناسان بر این باورند که عراق در صدد است به رتبه دومین کشور تولید کننده ی نفت خام جهان دست یابد .

 

حال این پرسش مطرح می شود که آ یا این رویه ای که عراق پیشه کرده است ، شرط و رسم دوستی و وفاداری نسبت به ج.ا.ا.است یانه؟
واقعیت قضیه این است که از اول مهرماه سال 1359 تاکنون یعنی قریب 40سال است که کشور عراق ، سوای منطقه ی کردنشین آن ، در آتش انواع جنگ ها و تجاوزهای مدام بسر می برد. آسیب های مادی و معنوی ای که مردم آن سامان متقبل شده اند دست کمی از لطماتی که تجاوز سی ساله ی دولت آمریکا به مردم ویتنام وارد ساخت ندارد .

 

این حق مردم کشور عراق است که در وهله ی اول در صدد بهبود شرایط زندگی نکبت باری باشند که چه بسا از طرف دولت هائی که نماینده ی واقعی آ نها نبودند به آنها تحمیل شد .
طبق اظهارات عالی ترین مقام های ج.ا.ا.حضور نیروهای نظامی ایران در عراق و کمک های دولت ایران به مردم عراق ، بدون هرگونه چشم داشتی بوده و صرفاً به منظور دفع بلا از نظام ج.ا.ا.صورت می گرفته است .
مقامات عالی رتبه ی ج.ا.ا.رسماً وبه تکرار اعلان کردند ، اگر با داعش در عراق نمی جنگیدند ، مجبور بودند با هزینه های بسیار گزاف تری در مرز های کشورمان با آ نها درگیر می شدند .

 

بااین اوصاف نباید از مردم کشوری که تا این حد زجر کشیده که مورد انواع تجاوز های نظامی دور ونزدیک واقع  شده اند ، آواره وبی خانمان شده اند ، عزیزان خود را یا از دست داده اند یا نصفه نیمه تحویل گرفته اند ، داغ خردسالانشان را بر دل دارند ، از آ موزش و بهداشت و امنیت و آ سایش بدور بوده اند و سایه ی مهیب جنگ آرام و قرار از روزگارشان ربوده است ، چشمداشتی جز این داشت .

 

روایت :"چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است !"از نظر مردم ستمدیده ی عراق اگر در مجموع مشروعیت دولت شان را قبول داشته باشند ، قطعاً مصداق پیدا میکند وبر آنان حرجی روانیست !     
 
مسعود خوشابی
https://www.asianews.ir/u/1t9
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید