صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۷
کد خبر: 6450
گزارشگر: 213
۳۳۵۸
۱
۰
۴
اعطای کارت رفاهی به مردم در آخر پاییز

خبر «افزایش یارانه» از آذر و تحقق وعده محسن رضایی؟

خبر «افزایش یارانه» از آذر و تحقق وعده محسن رضایی؟
در حالی که محسن رضایی از ابتدای دولت از طرح افزایش یارانه ها حمایت کرده است، حال گفته که آذرماه خبرهای خوب برای مردم دارد که باید دید تحقق این وعده ها چگونه صورت خواهد گرفت.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که محسن رضایی از ابتدای دولت از طرح افزایش یارانه ها حمایت کرده است، حال گفته که آذرماه خبرهای خوب برای مردم دارد که باید دید تحقق این وعده ها چگونه صورت خواهد گرفت.

---------------------

بیشتر بخوانید:

شناسایی «عامل» حمله سایبری به سامانه‌های سوخت!

-------------------------------------------------------------------

تجارت نیوز نوشته است معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته است: آذر ماه اخبار خوبی برای مردم داریم. یک گمانه پرداخت کارت رفاهی است. گمانه بعدی تامین کسری بودجه دولت از طریق عرضه اولیه شرکت‌های دولتی در بورس است که به زعم دولت می‌تواند موجب کاهش تورم شود.

به نظر می‌رسد این خبر خوب معاون اقتصادی رئیس‌‌جمهور برای مردم از جنس یارانه باشد. البته گمانه دیگری نیز مطرح می‌شود که شاید دولت قصد دارد برای تامین کسری بودجه اموال مازاد خود را در بورس عرضه کند و از این طریق مردم سهامدار شرکت‌های دولتی شوند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

زمان واریز و «جزییات» یارانه معیشتی آبان
--------------------------------------------------
خبر خوب رضایی درباره کارت رفاهی‌ست؟
از ماه‌ها قبل رئیس‌جمهور دولت سیزدهم وعده اعطای کارت رفاهی در آذر امسال را وعده داده است.

 آنطور که رئیس جمهور وعده داده به ۵ دهک اول جامعه کارت رفاهی پرداخت می‌شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

یعنی خانوار پنج نفره‌ای که در سه دهک اول باشد یک کارت اعتباری دریافت می‌کند که هر ماه یک میلیون تومان شارژ می‌شود. اگر همین خانواده پنج نفره در دهک چهار و پنج باشد، کارت اعتباری که می‌گیرد ماهانه ۷۵۰ تومان اعتبار دارد.

در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال اجرایی می‌شود.

برآورد می‌شود که این پنج دهک بیش از ۴۰ میلیون نفر باشد، احتمالا این تعداد همان گروه‌هایی هستند که مشمول حمایت‌های معیشتی در آذر سال قبل شدند.

در سال گذشته نیز دولت در نیمه دوم سال برای مردم کمک معیشتی در نظر گرفت. در آن زمان دولت گفت به پنج دهک یعنی حدود ۴۲ میلیون نفر یارانه می‌دهد که در نهایت نیز به ۳۴ میلیون نفر یارانه کرونا داد.

احتمالا منظور از پنج دهک اول هدف کارت اعتباری معیشتی خانوار همین ۴۲ میلیون نفر باشند. البته دولت به حدود ۳۴ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد. همپچنین در آذر پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را پرداخت کرد. در آن زمان هفت میلیون خانوار مشمول این طرح حمایتی شدند.

آیا مردم سهامدار شرکت‌های دولتی می‌شوند؟
با توجه به این که دولت با کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی روبه روست، احتمالا خبر خوب دولت درباره تامین کسری بودجه باشد.

براساس این خبر دولت قصد دارد بخشی از کل کسری بودجه خود را از طریق فروش اموال مازاد دولت و عرضه اولیه در بورس تامین کند. یک گمانه دیگر برای خبر خوب معاون اقتصادی رئیس جمهور جبران کسری بودجه دولت به طریقی‌ست که منجر به افزایش تورم نشود. در شرایط مردم می‌توانند با خرید عرضه اولیه‌های شرکت‌های دولتی سهامدار بورس شوند.

پیش از این نیز در دولت دوازدهم موضوع گشایش اقتصادی مطرح شد. دولت روحانی قصد داشت با فروش نفت در بورس بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند اما سهامداران از طرح دولت استقبالی نکردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته است: آذر ماه اخبار خوبی برای مردم داریم. یک گمانه پرداخت کارت رفاهی است. گمانه بعدی تامین کسری بودجه دولت از طریق عرضه اولیه شرکت‌های دولتی در بورس است که به زعم دولت می‌تواند موجب کاهش تورم شود./

https://www.asianews.ir/u/444
اخبار مرتبط
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفته است براساس تحلیل‌های اطلاعاتی٬ حمله سایبری به سامانه‌های سوخت در ایران کار آمریکا، اسرائیل و یک کشور خارجی دیگر بوده است، اما او تا پایان تحقیقات در این زمینه نمی‌تواند به صورت قطعی ابراز نظر کند.
یارانه معیشتی طبق روال ماه‌های گذشته ۱۰ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و مبلغ آن براساس تعداد اعضای هر خانوار واریز می‌شود.
پنج روز پس از بروز اختلال در شبکه توزیع سوخت ایران به دلیل حمله سایبری، کماکان ۲۲۰۰ پمپ بنزین به سامانه هوشمند وصل نشده‌اند و در بسیاری از جایگاه‌ها خبری از بنزین ۱۵۰۰ تومانی هم نیست؛ این در حالی است که بسیاری از مردم به دلیل عدم توان خرید بنزین آزاد نگران هستند.
در حالی که اخباری مبنی بر حذف یارانه ثروتمندان و ازدیاد مبلغ یارانه کم درآمدها از بحث های داغ این روزهاست که احتمالا تا پایان پاییز مشخص خواهد شد، معاون حقوقی وزیر اقتصاد پیش‌بینی کرد بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ۴۳۰ هزار تومانی به خانوارها پرداخت شود!
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت حذف یارانه افراد پردرآمد و پرداخت آن به افراد کم‌درآمد توضیح داد.
در ادامه اختلال ها در ارایه بنزین هوشمند در کشور، براساس آخرین گزارش‌ها امروز ۶ آبان، ۱۸ جایگاه در تهران بنزین سهمیه‌ای عرضه می‌کنند و مردم می‌توانند با استفاده از کارت و سهمیه سوخت خود، بنزین ۱۵۰۰ تومانی بزنند. اما در بقیه جایگا‌ه‌ها همچنان سوخت آزاد موجود است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اختصاص ارز یارانه به مصرف کننده را در دستور کار مجلس اعلام کرد که بر اساس این طرح کارت های اعتباری برای مردم صادر خواهد شد و هر فرد سرانه خاص به خود را خواهد داشت.
جدیدترین اخبار از افزایش مبلغ یارانه نقدی تا پایان فصل پاییز حکایت دارند و آخرین وعده های رییس جمهور حاکی از آن است که یارانه دهک‌های چهارم و پنجم هم نفری ۱۵۰ هزار تومان است و هر خانوار چهار نفره در آذرماه باید منتظر یارانه ۸۰۰ تا۶۰۰ هزار تومانی باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محبوب محمد نژاد تبریز
۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
1

با دادن یارانه مشکل مردم حل نمی شود باید برای گرانی و تورم وبیکاری فکر اساسی وقتی در کشور اقتصاد در حال رکود است یارانه چه دردی را دوا می کند اگر قرار بود با دادن یارانه مشکل مردم حل می شد تا حالا شده بود با دادن یارانه چندر غاز دمار از روزگار مردم درامد جالا اگر اینکار را هم بکنید دیگر ان سرش پیداست که گرانی بیداد خواهد کرد و بدتر از اوضاع فعلی خواهد شد اگر جلو رانت خواری و اختلاس گرفته شود بطور قاطع نه جناحی خیلی از مشکلات حل می شود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید