صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۹
کد خبر: 6459
گزارشگر: 306
۵۲۷
۰
۰
۰
استاندار یزد

آموزش رکن بسیار مهمی در افزایش ایمنی است/جنس کار هلال احمر، گره گشایی است

آموزش رکن بسیار مهمی در افزایش ایمنی است/جنس کار هلال احمر، گره گشایی است
یزد - استاندار در دیدار با مدیرعامل هلال احمر استان ضمن قدردانی از زحمات امدادگران هلال احمر استان گفت: آموزش رکن بسیار مهمی در افزایش ایمنی در جامعه است

آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی به همراه حجت الاسلام شعشعی  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان و هیئت همراه با حضور در دفتر استاندار گزارشی از فعالیتهای هلال احمر استان را ارائه نمود.

 دکتر مهران فاطمی در دیدار با مدیرعامل هلال احمر استان یزد با تقدیر از تلاش های انجام شده اظهار داشت: هلال احمر نهادی ارزشمند و عظیم و دارای نیروهای زحمت کش و پرتلاش است.

استاندار یزد افزود: گام نهادن در مسیر خدمت کار با ارزشی است و هلال احمر در این راه با فراز و نشیب و سختی های زیادی مواجه بوده و جنس کار هلال احمر، گره گشایی است.

وی بیان کرد: گره گشایی از دیگران در مشکلات و بحران ها، طبق آموزه ها و تعالی دینی از جایگاه مهمی برخوردار است، در این راستا نیروهای هلال احمر با کار گروهی و خرد جمعی و عشق و علاقه در میدان خدمت رسانی هستند و در روند خدمت رسانی شاهد تلاش های خوبی هستیم.

فاطمی با ابراز خرسندی از گزارش های ارائه شده تصریح کرد: هلال احمر از جمله مجموعه هایی است که در هر بخش آن، خدمتی تعریف شده و انبوهی از خدمات و فعالیت ها در این حیطه گسترده قابل ذکر است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش رکن بسیار مهمی در افزایش ایمنی در جامعه است، همان طور که دیدیم در حمله اخیر سایبری اگر حضور تکنسین ها در ارائه خدمات به صورت آف لاین نبود با بحران مواجه می‌شدیم و در این زمینه اهمیت آموزش نیروها خود را نشان داد.

استاندار یزد گفت: در ابتدای امر 100 جایگاه سوخت دچار مشکل شد اما در ظرف مدت چند ساعت این بحران به خوبی مدیریت گردید، ما در کشور با بحران هایی مواجه هستیم که با جان افراد سر و کار دارد  و این نوع خدمت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در هلال احمر نیز با نجات افراد در سوانح و حوادث مواجه هستیم و باید تجهیزات و امکانات لازم را در اختیار داشته باشیم، در این باره تعامل و همراهی مجموعه ها و دستگاهها در رفع موانع می‌تواند زیرساختها لازم را در توسعه خدمات هلال حمر فراهم کند.

وی بیان کرد: همچنین آموزش شاخصه مهمی در کاهش تلفات و خسارات در مواقع بروز حوادث است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

استاندار یزد تصریح کرد: یزد باید در آموزش الگو و پایلوت باشد و در آموزش عمومی و تخصصی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و در این باره استانداری یزد در حد توان در جهت ایجاد زیرساختهای لازم تلاش می کند.

وی ضمت تشکر و قدردانی از تلاش امدادگران و جوانان هلال احمر استان خاطرنشان کرد: در سفرهای شهرستانی با ظرفیت های هلال احمر و توانمندی ها آشنا شدیم و حضور مستعد و توانای جوانان با انگیزه بسیار موجب دلگرمی است.

دکتر محسن حرازی زاده در دیدار با دکتر فاطمی استاندار استان با ارائه گزارشی از فعالیتهای هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر نهاد عمومی و غیردولتی است که اولویت اولیه و 7 اصل مهم ان شامل فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه و بی طرفی و بی غرضی و جهان شمولی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در حوزه امداد و نجات و توان افزایی نیروها و تامین منابع انسانی و توان بخشی در حوادث و کمک های مردمی تلاش های خوبی در سالهای گذشته تاکنون صورت گرفته است که در سال گدشته با مستقر شدن بالگرد در اشیانه هلال احمر استان و همچنین خرید پهپاد جستجو و نجات اقدامات موثر و مثبتی در امداد و نجات برداشته شد.

وی بیان کرد: ساختار تشکیلاتی هلال احمر انتخاباتی وداوطلبانه است و نیروهای توانمندی را تربیت می‌نماید،هر چند کرونا بسیاری از عملیات ها و فعالیت‌های هلال احمر را با مشکلاتی همراه کرد، اما از طریق فضای مجازی، آموزش های زیادی ارائه شده است.

حرازی زاده عنوان کرد: تشکیل تیم امداد نجات کوهستان و امداد و سیلاب و توان افزایی نیروها اهمیت زیادی دارد و در حوزه آموزش و پروهش در جهت رفع نیازها، رویدادهای خوبی اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکیاز ظرفیت‌های مهم در حوزه آموزش و پژوهش و توانمندسازی است و نسبت به دیگر استان رتبه خوبی در این بخش داشته ایم و امید است به کمک محجموعه استان بتوانیم آموزش ها را توسعه بدهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در حوزه جوانان افتخارات بزرگی به دست آمده و برنامه های مدونی برای کودکان در سطح مهدهای کودک و مدارس عملیاتی شده است.

وی افزود: خوشحالیم نقشی در فعالیت های اجتماعی استان داریم و اگر بتوانیم 1000 نفر را آموزش دهیم ظرفیت بزرگی در کاهش خسارات است، ضمن اینکه این آموزش ها می تواند به جامعه و خانواده ها منتقل شود.

حرازی زاده بیان کرد: فعالیت های هلال حمر منافاتی با فعالیت های فرهنگی ندارد و می تواند همسو با بسیاری از برنامه ها در سطح استان در تمامی سنین باشد و هر کس با حضور خود به نوعی به این مجموعه خدمت می‌رساند.

وی عنوان کرد: حضور خیرین در هلال احمر نیز ظرفیت بسیار ارزشمندی است، البته در حوزه جوانان کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده است، اما یک سری پتانسیل های جدیدی را رقم زد و در حوزه مذهبی و اجتماعی و فرهنگی ظرفیت های مهمی شکل گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: یکی از این فعالیتهای داوطلبان اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم است که مورد استقبال قرار گرفته همچنین طرح نذر آب 4 را در کنار فعالیتها  عملیاتی کرده‌ایم که در طول این چهار دوره طرح نذر آب حرکتهای ارزشمندی به همت داوطلبان و خیرین صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در جهت رسیدگی به مشکلات در در منطقه غرب است و در تلاشیم همچون سالهای قبل کارهای درمانی خوبی انجام شود.

حرازی زاده اظهار داشت: همچنین اجرای طرح هایی در حمایت از اقشار ضعیف اجرایی شد و در مناطق روستایی، به توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی پرداخته ایم.

وی گفت: کارهای درمانی برای مددجویان در حوزه درمان و بهداشت و توان بخشی و فعالیت داروخانه برای کاهش دغدغه تامین دارو و فعالیت مرکز جامع توان بخشی هلال حمر و برگزاری  دوره هایی گفتار درمانی و کار درمانی و فیزیوتراپی از جمله این اقدامات به عموم مردم است.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد افزود: شکل گیری خانه های هلال یکی از مسائل مهمی است، فلسفه وجودی این خانه های هلال ارائه خدمات در مناطق محروم و دوردست است.

وی بیان کرد: آموزش افراد در مواجهه با حوادث و بلایا بسیار مهم است و تا رسیدن به موقع و اعزام نیروها می توانند خدمات خوبی را ارائه دهند.

حرازی زاده عنوان کرد: فعالیت در روستاها و اجرای پروژه ها در قالب آموزش به بانوان در طرح یاس از دیگر اقدامات است، هلال احمر نهادهای خودجوش مردمی به شمار می روند و خانه هلال ظرفیت مهمی در این مسیر است به خصوص با توجه به تعامل با جوانان مجموعه به آرامش خوبی در مسیر تحقق اهداف رسیده است.

وی تصریح کرد:، آموزش فعلیت ها و اقدامات کمک های اولیه در کاهش خسارات نقش مهمی دارد و در این زمینه دوره های عمومی و تخصصی و نیزدوره های آموزش ضمن خدمت برای کارمندان دولت برگزار می شود.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: باید اعتبارات استانی به هلال حمر تخصیص یابد چرا که وضعیت اعتبارات خوب نیست و از نظر لجستیک و تجهیزات در مدیریت بحران و حضور در ماموریت ها باید تقویت شود.

سید محمد جواد عرفانفر

آموزش رکن بسیار مهمی در افزایش ایمنی است/جنس کار هلال احمر، گره گشایی است , مهران فاطمی استاندار یزد ,محسن حرازی  مدیرعامل هلال احمر استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/44d
اخبار مرتبط
یزد - جمعیت هلال احمر استان به مناسبت 13 آبان و به یاد دانش آموز فداکار شهید علی لندی مسابقه پیامکی با عنوان ایثار و فداکاری برگزار می کند
یزد - جمعی از خیران فعال جمعیت هلال‌احمر مهریز که در امور مختلف به خصوص حوزه بهداشت و سلامت این شهرستان فعالیت دارند، با حضور مدیرعامل این نهاد در استان یزد و تعدادی ازمسئولان محلی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید