صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
کد خبر: 6470
گزارشگر: 306
۱۱۴۱
۰
۰
۰

آیت الله علاقه بند از عالمان و بزرگان یزدی به ملکوت اعلی پیوست

آیت الله علاقه بند از عالمان و بزرگان یزدی به ملکوت اعلی پیوست
یزد - آیت الله علاقه بند، از علما و بزرگان استان یزد صبح امروز به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت

آسیا نیوز / یزد ؛ آیت‌الله سید علی محمد مدرسی ( علاقه‌بند یزدی)، در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و در پنج سالگی برای آموزش قرآن به مکتبخانه رفت.

وی در مکتب، قرآن، نصاب الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب دار آموخت و پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر آیات شیخ جلال آیت اللهی، کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد. آن گاه برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سید عبدالهادی شیرازی شرکت و پس از بازگشت در قم نیز از محضر آیت الله العظمی بروجردی (ره) استفاده کرد.

آیت‌الله علاقه‌بند در کنار تحصیل، به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس مغنی، منطق، معالم و صرف و نحو، اصول، فقه و کلام را تدریس کرد. مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد. وی ضمن تدریس به تبلیغ نیز می‌پرداخت و به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه یزد مشغول بود.

 این عالم متقی زاهد از روحانیون سرشناس و اساتید اخلاق استان یزد که عمر بابرکت خود را در خدمت به حوزه علمیه و نیز نوباوگان دانش آموز در شرایط سخت زمان طاغوت و نیز مردم متدین یزد سپری کرد و آثار خدمات ایشان در شاگردان و استفاده کنندگان از محضر ایشان همچنان جاریست ؛ صبح امروز، بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت .

 

  سید محمد جواد عرفانفر

آیت الله علاقه بند از عالمان و بزرگان یزدی به ملکوت اعلی پیوست , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/44o
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید