صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
کد خبر: 6471
گزارشگر: 213
۲۰۲۴
۰
۰
۲
کودک مجرم برای چهارمین بار هم در معرض اعدام

دوباره اعدام؟؛ سرنوشت آرمان عبدالعالی در سحرگاه چهارشنبه/ادامه تلاش های عفو بین الملل

دوباره اعدام؟؛ سرنوشت آرمان عبدالعالی در سحرگاه چهارشنبه/ادامه تلاش های عفو بین الملل
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که آرمان عبدالعالی، کودک مجرم، برای چهارمین بار در سه هفته اخیر برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است

به گزارش آسیانیوز، کودک‌مجرم محکوم به اعدام برای بار چهارم در سه هفته اخیر به انفرادی منتقل شد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که آرمان عبدالعالی، کودک مجرم، برای چهارمین بار در سه هفته اخیر برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است. به گزارش این سازمان، حکم او قرار است سحرگاه چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در زندان رجایی‌شهر اجرا شود.

 ----------------------

بیشتر بخوانید:

«علت» توقف حکم آرمان عبدالعالی چه بود؟/ادامه تلاش های جهانی برای جلوگیری از اعدام کودک مجرم‎

---------------------------------------------

آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت، محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرنوشت آرمان عبدالعالی بعد از انتقال به انفرادی/احتمال زنده بودن غزاله شکور+ویدیو
-----------------------------------------------------------------

بر اساس سیزدهمین گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران که فروردین امسال منتشر شد، در سال ۲۰۲۰، ایران «تنها کشوری بود که اعدام کودک‌مجرمان را ادامه داده است» و دست‌کم «چهار کودک‌مجرم» در میان افراد اعدام‌شده در این سال بوده‌اند.


بابک پاک‌نیا، وکیل آرمان عبدالعالی ۲۵ مهر، تصویری از نامه درخواست وکلای قبلی و فعلی او خطاب به رئیس قوه قضاییه را مبنی بر توقف اجرای حکم قصاص، در توییتر منتشر کرده است.

سرنوشت آرمان عبدالعالی فردا چه می شود؟/ادامه تلاش های عفو بین الملل 11 آبان 1400

-------------------------

بیشتر بخوانید:

در آخرین برگ پرونده «غزاله شکور و آرمان عبدالعالی» چه رقم خواهد خورد؟/تلاش های جهانی برای جلوگیری از اعدام+ویدیو

---------------------------------------------------

در این نامه، وکلای  عبدالعالی با توجه به «ایرادات شرعی و قانونی» از جمله «شهادت کتبی اخیر چند نفر از اهالی زاهدان مبنی بر رویت» خانم غزاله شاکر و «فاسد بودن اقاریر» متهم به‌دلیل بازداشت انفرادی به مدت ۷۰ روز و پیدا نشدن جسد خانم شاکر و احتمال زنده بودن او، خواستار توقف فوری اجرای حکم قصاص شدند.

در همین رابطه عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دیگر آقای عبدالعالی هم به خبرگزاری ایلنا گفت که «چون حیات و ممات غزاله مشخص نشده و یک در هزار بر فرض بسیار بعید اگر ایشان زنده باشد» در صورت قصاص موکل او و احتمال بازگشت خانم شاکر «امکان بازگشت این مجازات نیست» از خانواده خانم شاکر درخواست می‌شود از حق قانونی‌شان که قصاص است، بگذرند.


آرمان عبدالعالی ابتدا در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد. گزارش‌ها حاکی است که دادگاه او را بر اساس اعترافاتش در زندان به اتهام قتل محکوم کرده اما خودش می‌گوید این اعترافات را تحت شکنجه و آزار از او گرفته‌اند و بعدا تمامی آن‌ها را پس گرفته است.

سرنوشت آرمان عبدالعالی فردا چه می شود؟/ادامه تلاش های عفو بین الملل 11 آبان 1400

 

بر اساس گزارش‌ها قرار بود حکم اعدام آقای عبدالعالی ۲۱ مهر اجرا شود اما تا ۲۴ مهر به تعویق افتاد و اجرای این حکم در این روز هم بدون اعلام دلیل متوقف شد.

او ۲۵ مهر هم به سلول انفرادی منتقل شد اما این بار هم حکم متوقف شد. آقای خرمشاهی ۲۸ مهر اعلام کرد که : «ظاهرا این تعویق اجرای حکم اختصاص به آرمان نداشته است و حالت عمومی داشته و چند نفری که باید حکم اعدام برایشان اجرا می‌شد، اجرای حکم‌شان به تعویق افتاده است.»/


https://www.asianews.ir/u/44n
اخبار مرتبط
آرمان عبدالعالی که روز 28 مهر از طناب دار رهایی یافت و اشک شوق در چشم ها برانگیخته شد، حال برای چهارمین بار در یک ماه اخیر به سوییت انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شد و گفته شده قرار است این حکم در هفته جاری اجرا شود؛ این در حالی است که نهادهای حقوق بشری و بین المللی بارها خواستار توقف این حکم شده اند.
وکیل آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم از توقف حکم اعدام او خبر داد و در این باره به بیان دلایلی پرداخت.
در حالی که وکلای آرمان عبدالعالی به دلایل مختلف از جمله کودک مجرم بودن و احتمال زنده بودن غزاله شاکر، خواستار توقف حکم اعدام وی شده اند، به پدر آرمان عبدالعالی روز اعدام فرزندش ابلاغ شده است.
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و در بیانیه ای گفتند تمامی احکام اعدام مجرمان زیر سن ۱۸ سال باید لغو شود.
در حالی که تلاش های جهانی و حقوق بشری برای جلوگیری از اعدام آرمان عبدالعالی ادامه دارد، پرونده غزاله و آرمان به آخرین مرحله نزدیک شده است؛ پرونده آنها سال 92 با ناپدید شدن ناگهانی غزاله آغاز شد و آرمان به اتهام قتل غزاله به قصاص محکوم شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید