صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 6477
گزارشگر: 213
۱۰۰۹
۰
۰
۲
نارضایتی ۷۱ درصد آمریکایی ها از رییس جمهور

جو بایدن از چشم آمریکایی ها افتاد!

جو بایدن از چشم آمریکایی ها افتاد!
نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داده است که حدود ۷۱ درصد آمریکایی معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود و به بیراهه خواهد رفت.

به گزارش آسیانیوز، یک نظرخواهی جدید نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد شهروندان آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور جو بایدن و کاخ سفید ناراضی‌اند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا است!

---------------------------------------------

بنا به تازه‌ترین نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی، حدود ۷۱ درصد کسانی که در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند، معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود و این درحالی است که ۴۲ درصد بزرگسالان در این نظرخواهی رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

به نظر می‌رسد میزان محبوبیت بایدن در دیگر نظرخواهی‌ها چندان بالا نیست. در نظرخواهی مرکز ان‌اوُ‌آر‌سی آسوشیتدپرس برای پژوهش‌های عمومی (Associated Press-NORC Center for Public Affair Research) حدود ۵۸ درصد آمریکایی‌ها از نحوه پرداختن بایدن به اقتصاد کشور انتقاد کرده‌اند.


تنها ۳۵ درصد بر این تصورند که اقتصاد این کشور در شرایط مطلوبی است؛ در حالی که سایرین چنین تصوری ندارند. این آمار نسبت به ماه سپتامبر که بر اساس آن، حدود ۴۵ درصد مردم از اوضاع اقتصادی راضی بودند، افت کرده است.

---------------------

بیشتر بخوانید:

«جو خواب آلود» چه در سر دارد؟
---------------------------------------------------------
حدود ۴۷ درصد شهروندان آمریکا فکر می‌کنند که اقتصاد این کشور تا سال آینده بیشتر در سراشیبی قرار خواهد گرفت؛ در حالی که تنها ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی معتقدند که اوضاع بهبود می‌یابد. این کاهش نظر دموکرات‌ها را هم شامل می‌شود.

در اوایل سال جاری، دموکرات‌ها انتظار داشتند شرایط اقتصادی تحت ریاست‌جمهوری بایدن بهبود یابد اما ۹ ماه بعد (از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن) تنها ۵۱ درصد دموکرات‌ها در این اعتقاد ثابت قدم بوده‌اند.

در این میان، ۷۴ درصد جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که اوضاع اقتصادی به‌مراتب وخیم‌تر خواهد شد.
 
تساوی بایدن و ترامپ در نظرسنجی در مورد رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴

  نظرخواهی دیگر شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز-اِپسوس حاکی از آن است که دولت بایدن در ارائه لوایح مربوط به برنامه‌های ساختاری و اجتماعی به مردم هم ناموفق بوده است. بر اساس این نظرخواهی، در حالی که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها اخبار مربوط به مذاکرات را دنبال کرده‌اند، ۶۹ درصد در مورد این دو لایحه بلندپروازانه اطلاعات چندانی ندارند.

حدود ۳۲ درصد شهروندان آمریکا فکر می‌کنند که اگر این دو لایحه پیشنهادی قانونی شود، به مردم لطمه خواهد خورد؛ در حالی که ۲۵ درصد معتقدند به شهروندان کمک خواهد کرد. حدود ۱۸ درصد نیز معتقدند که تصویب این دو لایحه هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد و ۲۴ درصد هم اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

حتی در میان دموکرات‌ها هم تنها ۴۷ درصد معتقدند که این دو لایحه به آن‌ها کمک می‌کند و حدود ۲۵ درصد بر این تصورند که هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

بایدن این آمار را بی‌اهمیت تلقی می‌کند: «آمارنظرخواهی‌ها بالا و پایین و بالا و پایین می‌رود... به روسای‌جمهور دیگر نگاه کنید. می‌بینید همین اتفاق برای آن‌ها هم افتاده است. دلیل ورود من به رقابت‌های ریاست‌جمهوری این نبوده است. من به رقابت‌های ریاست‌جمهوری وارد نشدم که ببینم در نظرخواهی‌ها تا چه حد موفق خواهم بود.»

بایدن که اکنون در نشست کشورهای گروه جی۲۰ در رم است، ضمن رد نگرانی در مورد افت موقعیتش در نظرخواهی‌ها گفت: «من وارد رقابت‌های ریاست‌جمهوری نشدم که ببینم در نظرخواهی‌ها تا چه حد موفق خواهم بود.»

بایدن روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که «چرا جهان باید حرف شما را باور کند که آمریکا بازگشته است و در این جایگاه باقی خواهد ماند؟» گفت: «به دلیل واکنشی که نشان داده‌اند. آن‌ها گوش می‌کنند، همه به دنبال من و در پی آ‌ن‌اند که بدانند نظرات من چیست و ما به رهبری آنچه در اینجا جریان دارد کمک کرده‌ایم.»

او گفت: «ما در اینجا از حمایت‌های چشمگیری برخوردار بوده‌ایم. ایالات متحده آمریکا مهم‌ترین بخش کل این دستور جلسه بوده است و ما از پس آن برآمده‌ایم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت نظرخواهی‌ها در تمام طول ریاست‌جمهوری یک رئیس‌جمهور نوسان دارد اما «این دلیل ورود من به رقابت‌های ریاست‌جمهوری نبوده است».

بایدن گفت: «من به رقابت‌های ریاست‌جمهوری وارد نشدم که ببینم در نظرخواهی‌ها تا چه حد موفق خواهم بود. من وارد رقابت‌ها شدم تا آنچه را وعده دادم در صورت دستیابی به مقام ریاست‌جمهوری ایالات متحده انجام خواهم داد، دنبال کنم.»

او افزود: «و گفتم اطمینان حاصل خواهیم کرد در موقعیتی قرار گیریم که به (معضل) تغییرات آب‌وهوایی بپردازیم و در جهتی حرکت کنیم که به گونه‌ای موثر افق دستیابی به فرصت‌های شغلی و دستمزدهای خوب را برای کارگران آمریکایی روشن‌تر کنیم. و افزون بر آن، با بحران ناشی از کووید مبارزه کنم. ما همه این کارها را کرده‌ایم. ما همچنان به بهبود (اوضاع) ادامه خواهیم داد. ببینیم چه خواهد شد. اما من برای نظرخواهی‌ها رقابت نمی‌کنم.»/

https://www.asianews.ir/u/44t
اخبار مرتبط
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
در حالی که انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسراییل به عملکرد نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در قبال جمهوری اسلامی ادامه دارد، وی روز یکشنبه در یک نشست زنده در فیس بوک از «چرت زدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار رسمی اش با «نفتالی بنت» انتقاد و آن را تمسخر کرد.
ترامپ گفت: من کشورمان را دوست دارم؛ فکر می‌کنم مردم آمریکا به زودی در خصوص خبری خیلی خوشحال خواهند شد!
براساس نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا، چنانچه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین از حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در برابر جو بایدن، برقیب او در انتخابات سال گذشته و رئیس جمهوری کنونی از حزب دموکرات، قرار گیرد، او را شکست خواهد داد.
عملکرد جو بایدن در پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان پیش از خروج تمامی شهروندان آمریکا، با انتقادات گسترده مقامات سیاسی و نظامی آمریکا همراه شده و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای بررسی اقدامات بایدن در این زمینه در واشینگتن تشکیل جلسه دادند.
نخست وزیر جدید اسرائیل٬ روز گذشته برای نخستین بار در حالی در کاخ سفید با جو بایدن دیدار کرد که رییس جمهور آمریکا تاکید کرد با شکست دیپلماسی درباره ایران، گزینه‌های دیگری به کار می بریم و وعده داد که واشینگتن سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین ارتش اسرائیل را دوباره به راکت‎‌های مورد نیاز مجهز خواهد کرد.
در حالی درخواست‌ جمهوری خواهان برای کناره گیری و استعفای جو بایدن و کامالا هریس، معاون او، قوت گرفته است که امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان و از اعضای دره پنجشیر و مقاومت علیه طالبان گفته است همه شواهدی که در دست داریم نشان می‌دهد ریشه‌های گروه «داعش خراسان» در طالبان و شبکه حقانی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید