صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 6486
گزارشگر: 213
۷۰۴
۰
۰
۲
ضرورت فوری همسان سازی دائمی و پرداخت بدهی تامین اجتماعی

نامه جنجالی بازنشستگان به مدیرعامل تامین اجتماعی

نامه جنجالی بازنشستگان به مدیرعامل تامین اجتماعی
بازنشستگان مستقل استان‌ها نامه ای جنجالی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نوشتند که از بندهای آن همسان سازی دائمی، حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان و شستا و پرداخت بدهی دولت به سازمان با ذکر در بند بودجه است.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان مستقل استان‌ها در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

------------------

بیشتر بخوانید:

اجرای دائمی شدن همسان‌سازی از آبان ماه ۱۴۰۰

-----------------------------------------

خبر سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت سود شستا

---------------------------------------------------------------------------------------------------

به نقل از ایلنا، نمایندگان بازنشستگان مستقل استان‌ها در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مطالبات خود را در چند بند بیان کردند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

خبر خوب مدیرعامل شستا درباره افزایش سود سهام

--------------------------------------------------------------


در این نامه خواسته‌ها به شرح زیر آمده است:

۱ - با توجه به تورم موجود، افزایش مستمری بازنشستگان بر اساس سبد معیشت و بیش از یکبار در سال (مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی) با عنایت ویژه به حداقل بگیران.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

تورم؛ نمی گذارد حقوق ها تا نصف ماه هم برسد!/ضرورت «بهبودی پایدار» معیشت بازنشستگان و بیمه شدگان

-----------------------------------------------------------

۲ - انجام الباقی همسان‌سازی سال ۹۹ که ۲۵ درصد آن باقی مانده است.


۳ - دریافت ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و انجام همسان‌سازی سال ۱۴۰۰

۴ - همسان‌سازی دائمی

۵ - الزام درمان کامل و رایگان و رفع بیمه تکمیلی یا پرداخت حق بیمه تکمیلی توسط سازمان تامین اجتماعی در قرارداد با بیمه‌گر

۶ - بازگشت بیش از صد قلم دارو به سبد پوشش بیمه تامین اجتماعی.

۷ - ساخت، خرید (یا دریافت از دولت) بیمارستان های ملکی توسط سازمان.

۸ - پرداخت عیدی همانند شاغلین به میزان ۲ ماه حقوق به بازنشستگان.

۹ - برخورداری همه‌ی بازنشستگان از ماده ۶۹ (همکار و غیر همکار)

۱۰ - حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان و شستا.

۱۱ - پرداخت بدهی دولت به سازمان با ذکر در بند بودجه.

۱۲ - عدم برداشت از صندوق سازمان تامین اجتماعی توسط نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که موسوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی هفته گذشته در پاسخ به اینکه آیا در صورت جدی شدن تحقق مناسب سازی حقوق بازنشستگان، تامین بار مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه نخواهد شد؟ گفت: متناسب سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می شود اجرا می کنیم و ماه به ماه حقوق را بر اساس متناسب سازی می پردازیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه موضوع «بازپس‌گیری سهام واگذارشده دولت به سازمان تامین اجتماعی»، یک مشکل قانونی میان ما، مجلس و دولت است که حل خواهد شد گفت: حتما کسری بودجه و منابع داریم اما متناسب سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می شود اجرا و ماه به ماه حقوق را بر اساس آن می پردازیم./

https://www.asianews.ir/u/450
اخبار مرتبط
براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری ثبت‌نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق از طریق سایت sabasrm.ir انجام می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کسری بودجه و منابع داریم، اما متناسب سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می شود اجرا و ماه به ماه حقوق را بر اساس آن می پردازیم.
رییس روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:علت مشکلاتی که برای ثبت نام وام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در چند روز اخیر رخ داده، تعداد مراجعه زیاد به سایت مذکور برای ثبت نام است.
سود سهام مصوب سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام پرداخت خواهد شد و افرادی که سجام ندارند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کرد ضمن سرعت بخشیدن به بازپرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، ‌اقدامات لازم برای بازپرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران به عمل آید.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در دولت جدید، وضعیت بیمه شدگان و بازنشستگان به مراتب بدتر شده است و یکی از مسائل رنج آور این قشر، بی‌ارزش شدن پول ملی است و با گران شدن دلار ارزش پول کاهش می‌یابد و آسیب واقعی به مزدبگیرانی موارد می شود که حقوق ثابت می‌گیرند.
براساس گزارش ها امضای نمایندگان مجلس برای در دستور قرار گرفتن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی منجر شد که این لایحه از آبان ماه در دستور کار قرار بگیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید