صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
کد خبر: 6488
گزارشگر: 213
۹۴۹
۰
۰
۲
آیا بنزین سهمیه ای در پمپ بنزین ها عرضه می شود

آخرین وضعیت بنزین یارانه ای در جایگاه‌های سوخت کشور

آخرین وضعیت بنزین یارانه ای در جایگاه‌های سوخت کشور
در حالی که تا روز گذشته نارضایتی مردم از اغلب پایگاهای سوخت و نبود عرضه بنزین سهمیه ای مطرح می شد، امروز سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: عرضه سوخت در کشور به روال عادی بازگشت!

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: عرضه سوخت در کشور به روال عادی بازگشت.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

«حذف» یارانه های پنهان و افزایش ناگهانی قیمت بنزین؟

-------------------------------------------------------

این در حالی است که چهارم آبان‌ماه، از قطع توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به‌ دلیل «حمله سایبری» خبر داده شد و همه ۴۳۰۰ جایگاه سوختی در ایران دچار اختلال شدند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

ادامه «اختلال جدی» در سامانه سوخت و فروش بنزین آزاد به مردم

----------------------------------------------------

برخی مسئولان پیشتر وعده داده بودند که مشکل را یک روزه حل می‌کنند، ولی روز جمعه جواد اوجی، وزیر نفت ایران گفت که مشکل تا روز دو‌شنبه، ۱۰ آبان، حل خواهد شد.

 

 -----------------

بیشتر بخوانید:

سامانه بنزین هک شد؟/پیامک وزارت نفت درباره حفظ سهمیه+لینک اطلاع از فعال بودن جایگاه‌ها

--------------------------------------------------------------------

 فاطمه کاهی اما امروز اظهار کرد: مردم می‌توانند در ۴۰۶۰ جایگاه سوخت علاوه بر بنزین آزاد از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مشکل به طور کامل برطرف شده است، اظهار کرد: هیچ مشکلی برای کارت‌های سوخت به وجود نیامده است و مالکان خودرو می‌توانند همچون گذشته فرایند سوخت گیری با کارت سوخت شخصی را انجام دهند.

 

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری به همه جایگاه های سوخت ایران؛ شعار نویسی اعتراض آمیز شهروندان+ویدیو

----------------------------------------

همچنین در ادامه وعده‌ها برای اتصال همه جایگاه‌ها به سامانه هوشمند که زمان آن بارها تغییر کرده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته که اتصال تمامی جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت تا پایان روز سه‌شنبه، ۱۱ آبان به اتمام می‌رسد.


به گفته جلیل سالاری، از چهار هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور، ۳۷۰۰ جایگاه دوباره به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند و فقط ۳۰۰ جایگاه بنزین را با نرخ دوم (آزاد) عرضه می‌کنند.

 

-----------------------

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت بنزین یارانه ای در جایگاه‌های سوخت کشور
----------------------------------------------------------------------------

وی وعده داد: «پروژه اتصال جایگاه‌ها به سامانه هوشمند امروز به پایان می‌رسد و سوختگیری در تمام جایگاه‌ها با کارت سوخت انجام می‌شود.»

در حالی که پیش از این غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته بود «این حمله به طور قطع» به وسیله آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و یک کشور دیگر انجام شده، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس روز دوشنبه گفت که «منشأ این حمله سایبری» نامعلوم است.

یک روز پیش از آن نیز محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود احتمالا «منشأ داخلی یعنی نفوذ»، باعث اخلال سایبری در سامانه مدیریت سوخت شده باشد.

مخالفان جمهوری اسلامی می‌گویند، حمله سایبری روز سه‌شنبه یادآور اعتراض گسترده به افزایش بهای بنزین در آبان سال ۱۳۹۸ است.

در همان روزی که سامانه سوخت دچار مشکل شد، تصاویر متعددی نیز در شبکه‌های اجتماعی از بیلبوردهای دیجیتال نصب‌شده در سطح شهر اصفهان منتشر شد که شعارهایی اعتراض آمیز را نشان می داد.

احمد وحیدی، وزیر کشور ، در واکنش به این حادثه گفت که «دشمن برای آبان‌ماه برنامه‌ریزی کرده» و اختلال در شبکه سوخت را «آغاز» آن دانست./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/452
اخبار مرتبط
پس از گذشت هشت روز از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در ایران، مسئولان بار دیگر زمانی جدید را برای رفع اختلال همه جایگاه‌ها به سامانه سوخت اعلام کرده اند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفته است براساس تحلیل‌های اطلاعاتی٬ حمله سایبری به سامانه‌های سوخت در ایران کار آمریکا، اسرائیل و یک کشور خارجی دیگر بوده است، اما او تا پایان تحقیقات در این زمینه نمی‌تواند به صورت قطعی ابراز نظر کند.
پنج روز پس از بروز اختلال در شبکه توزیع سوخت ایران به دلیل حمله سایبری، کماکان ۲۲۰۰ پمپ بنزین به سامانه هوشمند وصل نشده‌اند و در بسیاری از جایگاه‌ها خبری از بنزین ۱۵۰۰ تومانی هم نیست؛ این در حالی است که بسیاری از مردم به دلیل عدم توان خرید بنزین آزاد نگران هستند.
در حالی که گفته های ضد و نقیض مسوولان حاکی از ارایه بنزین دولتی در برخی از جایگاه های سوخت است، بر اساس گفته های منابع محلی و اعلام رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت، بیش از ۹۵ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت ایران با ارائه بنزین به قیمت آزاد فعال‌اند.
سیستم توزیع بنزین در کشور شامل سه بخش است؛ بخش اول پالایشگاه که بنزین را تولید می کند، قسمت دوم جایگاه ها و قسمت سوم نیز نازل ها هستند و همه این موارد توسط یک مغز متفکر برنامه ریزی می شود.
در ادامه اختلال ها در ارایه بنزین هوشمند در کشور، براساس آخرین گزارش‌ها امروز ۶ آبان، ۱۸ جایگاه در تهران بنزین سهمیه‌ای عرضه می‌کنند و مردم می‌توانند با استفاده از کارت و سهمیه سوخت خود، بنزین ۱۵۰۰ تومانی بزنند. اما در بقیه جایگا‌ه‌ها همچنان سوخت آزاد موجود است.
همچنانکه دبیر شورای عالی فضای مجازی روز گذشته گفت جایگاه‌های سوخت تا روز پنج‌شنبه به وضعیت عادی برمی گردد، اختلال در جایگاه سوخت همچنان ادامه دارد و امروز وزیر نفت از اهدای سهمیه بنزین ویژه‌ به منظور جبران این مدت برای مردم خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید