صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
کد خبر: 6500
گزارشگر: 213
۱۴۷۸
۰
۰
۳
به بهانه برپایی نمایشگاه انفرادی حامد ارزانی دهکردی

به سوی کشف راز هستی با «استرینگ آرت»

به سوی کشف راز هستی با «استرینگ آرت»
نگارخانه بن ‌بست این روزها میزبان نمایشگاهی با عنوان «نمانخ» با آثار حامد ارزانی دهکردی به سبک هنری مدرن است که با اتصال نخ‌ها و نقطه‌ها گویی در پی کشف راز هستی برآمده است.

جواد لگزیان: نگارخانه بن ‌بست این روزها میزبان هنری مدرن است که با اتصال نخ‌ها و نقطه‌ها در پی کشف راز هستی برآمده است.

استرینگ آرت به عنوان تنظیم و نصب نخ، کاموا و طناب های رنگی بین چند نقطه و ایجاد اشکال و یا طرح های هندسی و با نمایش طرح های بدیع و ابتکاری به همراه مواد دیگر در اثر هنری یک راه نو در بیان هنری نو به شمار می رود.

از نگاه هنرمند استرینگ آرت؛ حامد ارزانی دهکردی، هنر String Art (میخ و نخ) میخ‌ها را روی چوب ثابت می‌کند و نخ‌ها مجبورند با عبور از بین میخ‌های ثابت به حرکت و تصویر برسند. تصویر نهایی بر خلاف آنچه در جهان بیرون پس از گذر از آن موانع صلب برای ما اتفاق می‌افتد، معمولا متناسب، منظم و دل‌نشین است... «من اراده و توانم را صبورانه از بین میخ‌ها عبور دادم و با تکرار خطوط صاف و محدود بین دو میخ ‌به انحنا و رهایی رسیدم. امیدوارم نتیجه‌ی این تلاش برای بیننده چشم‌نواز باشد.»

رپایی نمایشگاه انفرادی حامد ارزانی دهکردی asianews

حامد ارزانی دهکردی در بیست و چهارم شهریور ماه هزار و سیصد و هفتاد در شهرکرد به دنیا آمده است. دوران تحصیل را در همین شهر به اتمام رسانده است و در ادامه برای آموختن رشته‌ی الکترونیک در مقطع کارشناسی به اصفهان رفت. او در حین تحصیل در مشاغل متفاوت و متنوعی تجربه کسب کرده است. این هنرمند جوان در سفرهای دور و درازش جذب اشکال هندسی بناهای تاریخی ایران می‌شود.

همین جاذبه منجر به آشنایی او با string art می‌شود؛ هنری که تا به امروز نزدیک به چهار سال در آن طبع‌آزمایی کرده و از اندوخته‌های تلخ و شیرین سفرهای متعددش در آن استفاده می‌کند. فلسفه، نجوم و روانشناسی از دیگر علایق او هستند که در این سال‌ها موضوع مطالعات شخصی او بوده‌اند و او را در پیشبرد اهدافش در حوزه‌ی هنر یاری رسانده‌اند.

گالری «بن‌بست» در خیابان کلاهدوز ۱۷/۲ مشهد از هفتم تا نوزدهم آبان میزبان نمایشگاه انفرادی استرینگ آرت خواهد بود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/45e
اخبار مرتبط
مساله مارکتینگ هنر از ضروریات امروز جامعه هنر و چرخه اقتصاد هنر شده است که بدون آن در اغلب موارد انگیزه خلق اثر هنری با چالش مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی همانند سایر فعالیت ها در جهان آزاد؛ کمتر با محدودیت ها قرابت دارد؛ تا در کشور ما که از لحظه خلق تا ادامه حیات، اثر هنری با انواع تنگناها دست و پنجه نرم می کند؛ بخصوص این ایام که پاندمی کرونا آفت ها را بیش از پیش بر سر تولیدات هنری ریخته است.در این باره آسیانیوز با بهداد نجفی؛ نقاش و کارشناس بازاریابی گفت و گویی انجام داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید