صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
کد خبر: 6507
گزارشگر: 213
۵۶۷
۰
۰
۳
برگزاری جلسه شورایعالی کار برای افزایش دستمزد کارگری

قدرت خرید کارگران باید افزایش یابد

قدرت خرید کارگران باید افزایش یابد
جلسه شورایعالی کار در حالی فردا پانزدهم آبان، برگزار می شود که قرار است به طور مشخص بررسی تقاضای نمایندگان گروه کارگری در رابطه با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران بپردازد.
به گزارش آسیانیوز، علی خدایی ابراز امیدواری کرد در این جلسه بحث در ارتباط با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران به نتیجه ملموس و قابل قبولی برسد.

ایلنا نوشت شنبه (پانزدهم آبان ماه) جلسه شورایعالی کار برگزار می‌شود. در دعوتنامه این جلسه که قرار است ساعت ۱۸ برگزار شود، دو بند به مسائل معیشتی کارگران اختصاص دارد و یک بند به طور مشخص «بررسی تقاضای نمایندگان گروه کارگری در رابطه با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران» است.

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) با بیان اینکه امیدواریم بحث در ارتباط با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران به نتایج مثبت و قابل قبولی برسد؛ می‌گوید: بعد از پنج ماه قرار است جلسه شورایعالی کار برگزار شود. ما منتظر رویکرد تعاملی و مثبت دولت و کارفرمایان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اتخاذ راهکارهایی، قدرت خرید دستمزد کارگران را افزایش دهیم.

وی اضافه می‌کند: اکنون سطح پوشش دستمزد به زیر چهل درصد رسیده و کارگران در بحران شدید معیشتی به سر می‌برند؛ در جلسه روز شنبه، گروه کارگری راهکارهایی برای بهبود قدرت خرید کارگران پیشنهاد خواهند داد؛ انتظار داریم روحیه تعاملی مثبت مسئولان جدید وزارت کار و همسویی آن‌ها با کارگران، موجب شود که تا اندازه‌ای از عمق بحران معیشت کاسته شده و امیدواری به جامعه کارگری بازگردد./

https://www.asianews.ir/u/45k
اخبار مرتبط
کارگر شرکت نفت و گاز با خودکشی به زندگی خود پایان داد و در برگه ای که از وی به جامانده انگیزه اش را فشارهای اقتصادی و تبعیض‌های محل کار عنوان کرده است.
با وجود درخواست های مکرر، وزارت کار هیچ اقدامی برای برگزاری نشست سه‌جانبه صورت نداده است؛ در حالی که نشانه‌ای هم مبنی بر مهار تورم یا حتی تثبیت قیمت‌ها وجود ندارد و این روزها با برنج کیلویی ۵۰ هزار تومان، یک شانه تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و یک کیلو ماست بیش از ۲۰ هزار تومان مواجه هستیم.
در حالی که کارگران نیشکر هفت تپه همچنان در چندین اعتصاب طولانی خواستار رسیدگی دولت به این پرونده و پرداخت حقوق معوقه خود هستند، سخنگوی قوه قضائیه امروز صدور حکم ۲۰ سال حبس و رد مال برای امید اسدبیگی، مدیرعامل سابق شرکت نیشکر هفت‌تپه، را تأیید کرد.
براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و پیوست‌های آن، حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
همچنانکه چندی پیش طرح «لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» از دو فوریت خارج شد،به تازگی ۱۰۰ نماینده مجلس برای تبدیل مجدد آن به لایحه دو فوریتی، امضا جمع کردند.
در حالی که روز گذشته استاندار خوزستان حاضر به دیدار با کارگران معترض نشد، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در ادامه‌های اعتراض‌های ۵ ساله خود به وضعیت این مجتمع، در یک تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری شهر شوش، عملکرد دولت ابراهیم رئیسی را «ضد مردمی و ضد کارگری» بیان کردند.
براساس اطلاعیه بانک رفاه کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تأمین اموال و خدمات مورد نیاز و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحد‌های مسکونی استفاده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید