صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۶
کد خبر: 6519
گزارشگر: 213
۱۰۸۷
۰
۰
۲
واردات داروهای معتبر کرونا به ایران ممنوع است

معجزه دیگر فایزر؛ خوردن قرص فایزر «مانع قطعی» کرونای کشنده است

معجزه دیگر فایزر؛ خوردن قرص فایزر «مانع قطعی» کرونای کشنده است
در حالی که نه تنها «واردات واکسن فایزر» که به تازگی «ورود انواع واکسن خارجی» نیز به کشور ممنوع شده است،شرکت داروسازی فایزر روز گذشته از نتایج حیرت آور آزمایش‌های بالینی قرص ضد ویروس این شرکت رونمایی کرد که موارد خطرناک ابتلا به کووید-۱۹، بستری شدن و فوت بیماران را ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش آسیانیوز، شرکت داروسازی فایزر روز جمعه ۱۴ آبان اعلام کرد نتایج آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که قرص ضد ویروس این

شرکت موارد خطرناک ابتلا به کووید-۱۹، بستری شدن و فوت بیماران را ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.

-----------------

بیشتر بخوانید:

معجزه «خوراکی» فایزر کرونا را ریشه کن کرد!

----------------------------------------------------------

اگر این قرص که تجویز آن بسیار ساده است از سوی نهادهای مسئول تایید شود گام مهمی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نجات جان بیماران خواهد بود.

 

-------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

------------------------------------------------------------------------- 

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

علت «مبهم» منتفی شدن واردات واکسن فایزر

-------------------------------------------

 رویترز نوشت شرکت داروسازی «مرک» نیز اواخر ماه سپتامبر نتایج مثبت آزمایش‌های بالینی در مورد قرص مولنوپیراویر برای درمان کووید-۱۹را اعلام کرد که بستری شدن و فوت افراد مبتلا به کووید ۱۹ را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. دولت بریتانیا روز پنجشنبه تجویز مشروط این قرص را تایید کرد.

کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند موثرترین راه مقابله با شیوع کرونا واکسیناسیون گسترده است. ولی با توجه به سرعت کند واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان داروهایی نظیر قرص محصول شرکت «فایزر» و یا شرکت «مرک» می‌تواند در تسهیل درمان مبتلایان نقش مهمی ایفا کند.

  -------------------------

بیشتر بخوانید:

دچار شدن برخی از ایرانی ها به «عوارض شدید» واکسن روسی اسپوتنیک

-----------------------------------------------------

در پی اعلام این خبر بهای سهام شرکت «فایزر» حدود ۷.۶ درصد افزایش و بهای سهام شرکت «مرک» ۸.۵ درصد کاهش یافت.

شرکت «فایزر» افزود که بر اساس نتایج اولیه آزمایش‌های بالینی درخواست تایید این قرص برای مصارف اضطراری را قبل از ۲۵ نوامبر به اداره کنترل کیفیت دارو در آمریکا ارائه خواهد داد.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۲ حداقل ۵۰ میلیون دوره کامل درمانی از این قرص را تولید خواهد کرد که با نام تجاری «پاکسلووید» به بازار عرضه خواهد شد.

در تحقیقات شرکت «فایزر» میزان اثربخشی این دارو روی بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید خفیف و یا ملایم که به دلیل کهولت سن و یا چاقی مفرط ریسک‌پذیری بالایی داشتند آزمایش شده است.

این قرص از جمله داروهای ضد ویروسی موسوم به بازدارنده‌های پروتئاز است که از طریق اتصال به پروتئاز ویروس‌های مهاجم از تکثیر آنها جلوگیری می‌کنند.

شرکت «فایزر» در بیانیه روز جمعه هیچ اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی مصرف این دارو منتشر نکرد و فقط اعلام کرد که این قرص در صورت تجویز دقیق زیر نظر پزشک کاملا امن است./


https://www.asianews.ir/u/45w
اخبار مرتبط
براساس اعلام در سایت رسمی فایزر داروی پی‌اف-۰۷۳۲۱۳۳۲ یک داروی تحقیقاتی ضدویروسیِ مهارکننده آنزیم پروتئاز ویروس کرونای عامل کووید-۱۹ است که به‌ طور خاص برای تجویز خوراکی طراحی شده است و در صورت بروز اولین علائم عفونت و بدون نیاز به بستری شدن برای بیماران تجویز شود.
بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره تاثیر واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه بر احتمال ابتلای مردان به ویروس ایدز در کشور آفریقای جنوبی، نامیبیا تزریق این واکسن به شهروندان خود را متوقف کرد.
همچنانکه وضعیت ورود واکسن فایزر به ایران هنوز مبهم و بی نتیجه مانده است، پژوهش ها نشان داده که تزریق دوز سوم واکسن فایزر به افراد تا حدود ۹۶ درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر واقع شده و نهایتا نتیجه بخش پروسه واکسیناسیون خواهد بود.
براساس ادعای عجیب رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر کاهش اثربخشی واکسن‌هایی همچون فایزر در مقابل سویه‌های جدید ویروس کرونا و اثر بخشی واکسن اسپایکوژن در مقابل سویه دلتا؛ مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران تاکید کرد که میزان کارایی این واکسن را نمی‌توان با این سرعت اعلام کرد.
در حالی که مسوولان تصمیم گرفتند واکسن فایزر فقط باید به خانم های باردار تزریق شود، عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره عدم واردات فایزر به بیان عباراتی جالبی پرداخت و گفت: طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و این واکسن به این دلیل وارد نشد.
در حالی که چندی پیش کیانوش جهانپور واردات واکسن فایزر را دروغ بزرگ عنوان کرد، بالاخره وزارت بهداشت از تغییر تصمیمات جدید و منتفی شدن واردات واکسن فایزر از بلژیک برای زنان باردار خبر داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد واردات واکسن فایزر و اینکه به همه مردم تزریق نخواهد شد، توضیحاتی داد؛ این در حالی است که از سال گذشته ارسال واکسن های معتبر به همه کشورها از تاکیدات مهم سازمان های بهداشت جهانی در دوران پاندمی کرونا بود.
آمریکا خبر خرید صد میلیون «دوز» واکسن از شرکت فایزر را برای اهدا به سراسر جهان، هفته آینده و همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام خواهد کرد.
رییس سازمان نظام پزشکی تهران در یک نشست خبری با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به نظرات کارشناسان در دوران شیوع کرونا در ایران، گفت: هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم و مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید