صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۰
کد خبر: 6525
گزارشگر: 213
۶۸۸
۰
۰
۲
کامبیز درم‌بخش درگذشت

طراح و کاریکاتوریست مشهور ایران را هم «کرونا» گرفت!

طراح و کاریکاتوریست مشهور ایران را هم «کرونا» گرفت!
در حالی که بسیاری از هنرمندان و نخبه های صاحبنام کشور به دلیل نبود واکسن معتبر کرونا در ایران جان باخته اند، امروز ۱۵ آبان نیز کامبیز درم‌بخش، طراح و کاریکاتوریست مطرح ایرانی، در پی ابتلا به کرونا در تهران جان خود را از دست داد.

به گزارش آسیانیوز، کامبیز درم‌بخش، طراح و کاریکاتوریست مطرح ایرانی، در پی ابتلا به کرونا روز شنبه، ۱۵ آبان در تهران درگذشت.

در حالی این خبر منتشر شده است که ساعتی پیش نیک‌نام حسین‌پور، مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره وضعیت عمومی این هنرمند به ایسنا گفته بود که «شرایط عمومی آقای درم‌بخش خوب است و دکترها از روند درمان این هنرمند راضی بودند».

آقای درم‌بخش که از چندین روز پیش به کرونا مبتلا شده بود از روز جمعه، ۱۴ آبان به دلیل وخامت شرایط جسمانی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده بود.

کامبیز درم‌بخش متولد سال ۱۳۲۱، فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران است و از پیشکسوتان و هنرمندان صاحب سبک در کاریکاتور به‌ شمار می‌رود.

این هنرمند بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در ۱۰۰ نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی نیز حضور داشته‌ و برنده‌ چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است.

این هنرمند در سال ۱۳۹۳ نیز نشان شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرده بود.

پس از همه‌گیری کرونا و عدم وادرات واکسن  معتبر در ایران شماری از چهره‌های مطرح ورزشی، هنری، فرهنگی، دانشگاهی و سیاسی در ایران بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

صادق صفایی، علی سلیمانی، سیامک اطلسی و عزت‌الله مهر‌آوران از جمله بازیگران و مسعود ولدبیگی، گریمور، فرشته طائرپور، تهیه‌کننده و علیرضا فتحی، طراح بدلکاری از دیگر هنرمندانی بوده‌اند که در ماه‌های گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/462
اخبار مرتبط
سیروس آموزگار، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت و تحلیل گر سیاسی درگذشت.
ایران درودی، نقاش نامدار و معاصر ایران، روز جمعه، هفتم آبان‌ماه درگذشت؛ در حالی که آخرین توصیه های این نقاش به مردم معاصر قدر دانستن هویت ایرانی و دوست داشتن آزادی و انسانیت بود.
ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۱۷ مهرماه، در ۸۸ سالگی در پاریس درگذشت؛ او بعدها از مخالفان جمهوری اسلامی شد؛ در حالی که گفته شده این یاری رسان به تحقق انقلاب اسلامی عقاید عجیبی داشته است.
عزت‌الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته شانزدهم مهر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ این در حالی است که وی پس از تزریق دو دوز واکسن به این بیماری مبتلا شد و بارها گفته بود در شرایط کرونایی به اجبار و با وحشت کار می کند.
آذرتاش آذرنوش، نویسنده و محقق در زبان و ادبیات عرب، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و همچنین چهره ماندگار ادبیات عرب درگذشت.
علی گلستانه، هنرمند سرشناس نقاش، صبح چهارشنبه به علت عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید