صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 6536
گزارشگر: 213
۷۶۹
۰
۰
۴
دریافت وام ۷ میلیونی بازنشستگان چه شرایطی دارد

«جزییات» و زمان ثبت نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان

«جزییات» و زمان ثبت نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان
در حالی که شنیده ها حاکی از وصول بدهی دولت به تامین اجتماعی است، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران از ثبت‌نام برای دریافت وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان از 25 تا 30 آبان می‌توانند به سایت کانون بازنشستگان تهران مراجعه و برای دریافت وام 7 میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

------------------

بیشتر بخوانید:

اجرای دائمی شدن همسان‌سازی از آبان ماه ۱۴۰۰

-----------------------------------------

خبر سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت سود شستا

---------------------------------------------------------------------------------------------------

به نقل از ایلنا، نمایندگان بازنشستگان مستقل استان‌ها در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مطالبات خود را در چند بند بیان کردند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

خبر خوب مدیرعامل شستا درباره افزایش سود سهام

--------------------------------------------------------------

علی دهقان‌کیا درباره فرایند پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان اظهار کرد: ثبت‌نام از بازنشستگان برای دریافت وام 7 میلیون تومانی در پایان همین ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بازنشستگان از 25 تا 30 آبان می‌توانند به سایت کانون بازنشستگان تهران مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

دهقان‌کیا ادامه داد: پس از ثبت‌نام بازنشستگان، اسامی این افراد برای دریافت وام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال خواهد شد و پس از تأیید وام آنها از طریق بانک رفاه واریز خواهد شد.

وضعیت وصول بدهی ولت به تامین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان مستمری‌بگیران تهران همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در دولت قبل قرار شد 89 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی به صورت واگذاری سهام به سازمان انجام شود که البته این مصوبه اخیرا مورد نقد کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل رفع شود چرا که در غیر این صورت بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکل روبرو خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مصوبه دولت قبل اجرایی نشود ادامه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با اما و اگر روبرو خواهد شد و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل با ورود رئیس جمهور و رئیس مجلس مرتفع شود.(تسنیم)

این در حالی است که میرهاشم موسوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفته است: ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه، برای بازنشستگان استان در نظر گرفتیم که با اعتبار جدید اختصاص یافته و تمام بازنشستگان متقاضی وام ۷ میلیونی قرض‌الحسنه می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

 

همچنین چند روز گذشته نمایندگان بازنشستگان مستقل استان‌ها در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مطالبات خود را در چند بند بیان کردند.


در این نامه خواسته‌ها به شرح زیر آمده است:

۱ - با توجه به تورم موجود، افزایش مستمری بازنشستگان بر اساس سبد معیشت و بیش از یکبار در سال (مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی) با عنایت ویژه به حداقل بگیران.

۲ - انجام الباقی همسان‌سازی سال ۹۹ که ۲۵ درصد آن باقی مانده است.

۳ - دریافت ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و انجام همسان‌سازی سال ۱۴۰۰

۴ - همسان‌سازی دائمی

۵ - الزام درمان کامل و رایگان و رفع بیمه تکمیلی یا پرداخت حق بیمه تکمیلی توسط سازمان تامین اجتماعی در قرارداد با بیمه‌گر

۶ - بازگشت بیش از صد قلم دارو به سبد پوشش بیمه تامین اجتماعی.

۷ - ساخت، خرید (یا دریافت از دولت) بیمارستان های ملکی توسط سازمان.

۸ - پرداخت عیدی همانند شاغلین به میزان ۲ ماه حقوق به بازنشستگان.

۹ - برخورداری همه‌ی بازنشستگان از ماده ۶۹ (همکار و غیر همکار)

۱۰ - حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان و شستا.

۱۱ - پرداخت بدهی دولت به سازمان با ذکر در بند بودجه.

۱۲ - عدم برداشت از صندوق سازمان تامین اجتماعی توسط نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی./

https://www.asianews.ir/u/46c
اخبار مرتبط
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه، برای بازنشستگان استان در نظر گرفتیم که با اعتبار جدید اختصاص یافته و تمام بازنشستگان متقاضی وام ۷ میلیونی قرض‌الحسنه می‌توانند وام خود را دریافت کنند.
جلسه شورایعالی کار در حالی فردا پانزدهم آبان، برگزار می شود که قرار است به طور مشخص بررسی تقاضای نمایندگان گروه کارگری در رابطه با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران بپردازد.
عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با تاکید بر اینکه ۹۸درصد سهام بانک رفاه برای کارگران و کارفرمایان است، گفت: دولت نباید هیچ دخل و تصرفی در این بانک داشته باشد و این مساله پرداخت حقوق بازنشستگان را با مخاطرات مواجه می کند.
بازنشستگان مستقل استان‌ها نامه ای جنجالی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نوشتند که از بندهای آن همسان سازی دائمی، حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان و شستا و پرداخت بدهی دولت به سازمان با ذکر در بند بودجه است.
براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری ثبت‌نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق از طریق سایت sabasrm.ir انجام می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کسری بودجه و منابع داریم، اما متناسب سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می شود اجرا و ماه به ماه حقوق را بر اساس آن می پردازیم.
رییس روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:علت مشکلاتی که برای ثبت نام وام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در چند روز اخیر رخ داده، تعداد مراجعه زیاد به سایت مذکور برای ثبت نام است.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در دولت جدید، وضعیت بیمه شدگان و بازنشستگان به مراتب بدتر شده است و یکی از مسائل رنج آور این قشر، بی‌ارزش شدن پول ملی است و با گران شدن دلار ارزش پول کاهش می‌یابد و آسیب واقعی به مزدبگیرانی موارد می شود که حقوق ثابت می‌گیرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید