صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
کد خبر: 6540
گزارشگر: 213
۱۲۴۶
۰
۰
۲
هشدار گروه های فعالان اجتماعی و سیاسی به مسوولان

مردم ایران «فقیر» شدند؛ «حمله نظامی» در راه است!

مردم ایران «فقیر» شدند؛ «حمله نظامی» در راه است!
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در واکنش به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «زنگ خطر فقیرتر شدن مردم و احتمال رویارویی نظامی» به صدا درآمده است.

به گزارش آسیانیوز، جمعی از فعالان سیاسی و مدنی روز شنبه ۱۵ آبان در واکنش به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «آژیر فقیرتر شدن مردم و احتمال رویارویی نظامی» را به صدا درمی‌آورند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل گفت برای حمله نظامی به ایران آماده است

----------------------------------------

  

جمعی از فعالان مدنی و سیاسی ایرانی با هم یک صدا شده و گفتند آژیر احتمال رویارویی نظامی دارد به صدا در می آید.

---------------------

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا است!

---------------------------------------------

در این بیانیه که به امضای بیش از چهل فعال سیاسی و مدنی رسیده، آمده است که پروژه غنی‌سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران «سرنوشت ملت ایران را به گروگان گرفته است» و پس از چند دهه به یک «خسارت محض» تبدیل شده است.

---------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

برنامه هسته‌ای ایران از بزرگ‌ترین چالش‌های جمهوری اسلامی با قدرت‌های غربی و به‌خصوص ایالات متحده است که در نتیجه آن تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران اعمال شده و اقتصاد کشور را بیش از بیش ضعیف کرده است.

 

-----------------------

بیشتر بخوانید:

«جو خواب آلود» چه در سر دارد؟

----------------------------------------

برخی منتقدان، سیاست‌های هسته‌ی جمهوری اسلامی را «ماجراجویی بلندپروازانه» توصیف می‌کنند و می‌گویند «فرصت‌سوزی‌ها و مانع‌تراشی‌های رهبر انقلاب در مسیر تغییر رویکرد سیاست خارجی کشور و ماجراجویی‌های سرداران بی‌مسئولیت سپاه» به دولت ترامپ که قصد خروج از برجام داشت، کمک کرد.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

سایه جنگ؛ تعیین بودجه اسرائیل برای حمله به ایران!

---------------------------------------------------------------------

جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکراتی سخت و طولانی در موضوع برنامه هسته‌ای خود به‌قصد برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۳۹۴ موفق به امضای توافق موسوم برجام با قدرت‌های اروپایی و آمریکا شد، اما دو سال بعد در اردیبهشت ۱۳۹۷ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا رسماً از برجام خارج شد و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد.

این کنشگران سیاسی و مدنی به حاکمان ایران هشدار داده‌ و مدعی شده اند که «مسیر غنی‌سازی اورانیوم و پیشرفت پروژه هسته‌ای و انتهای سیاست خارجی مسوولان در ایران ایران بن‌بست است و راه به جایی جز ویرانی ایران نمی‌برد و در صورت اصرار بر آن در نهایت به رویارویی نظامی می‌انجامد».

این در حالی است که گفته شده پس از وقفه‌ای دوساله، نیروی هوایی ارتش اسرائیل تمرینات خود برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران را «از سرگرفته است».

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در شامگاه پنج‌شنبه، ۲۹ مهر، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این کشور، دستور داده پس از دو سال وقفه در انجام این نوع تمرینات، بودجه لازم برای اجرای آن اختصاص یابد.

ژنرال کوخاوی همچنین دستور داده تا نیروی هوایی در«شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند».

به گزارش این شبکه، این دستورات در نشست روز ۲۸ مهر در ستاد کل ارتش در تل‌آویو صادر شده است.

این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که در آغاز هفته شبکه ۱۲ گزارش داد که دولت نفتالی بنت پنج میلیارد «شِکِل» (معادل یک و نیم میلیارد دلار) برای حمله به ایران اختصاص داده که دو میلیارد «شکل» آن (معادل ۶۲۰ میلیون دلار) از بودجه نظامی سال ۲۰۲۲ و بقیه از ردیف‌های بودجه جاری تامین خواهد شد.

 

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز ۲۷ مهر با دفاع از افزایش بودجه درخواست شده دولت برای ارتش، تصریح کرد که این پول برای آمادگی جهت حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران ضرورت دارد./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/46h
اخبار مرتبط
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
در حالی كه نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.
با وجود ادامه تنش ها و درگیری در مز آذربایجان و رزمایش ارتش جمهوری اسلامی تاجران از محدودیت‌های جدید این کشور به روی کالاهای ایرانی خبر دادند؛ این در حالی است که رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران، روی کارآمدن دولت سیزدهم، ماندگاری تحریم ها و مسایل افغانستان را از دیگر دلایل تحرکات منظقه ای بیان کرد.
انتشار تصاویر ماهواره‌ای یک گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی، نشان می‌دهد که انفجار در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده و به مرگ دو نفر منجر شده است.
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید