صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۹
کد خبر: 6547
گزارشگر: 213
۶۶۴
۰
۰
۵
پرش قیمت دلار تا کجاست

ادامه کارزار گران شدن دلار تا ۲۰۰ هزار تومان؟!

ادامه کارزار گران شدن دلار تا ۲۰۰ هزار تومان؟!
قیمت دلار امروز؛ یکشنبه ۱۶ آبان در بازار آزاد ایران به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید که بالاترین رقم طی یک ماه گذشته است.

به گزارش آسیانیوز، نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد ایران برای دومین روز متوالی افزایش یافت و از مرز ۲۸ هزار تومان عبور کرد.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

کارزار گزارش ورشکستگی دولت در شبکه های اجتماعی/چندین برابر شدن نرخ دلار چقدر واقعی است؟

------------------------------------------

قیمت دلار در روز یکشنبه ۱۶ آبان در بازار آزاد ایران به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید که بالاترین رقم طی یک ماه گذشته است.


افزایش دوباره قیمت دلار در حالی است که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، روز ۲۵ آذر از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کشور خواسته بود که جلوی رشد نرخ ارز و افت ارزش ریال را بگیرند؛ موضوعی که کارشناسان می‌گویند نرخ ارز دستوری نیست و سازوکار خود را دارد. قیمت دلار طی هفت روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

روایت دیگری از دلار ۲۸۰ هزار تومانی+فیلم

-----------------------------------------------------
قیمت سکه امامی نیز روز یکشنبه نسبت به روز شنبه با افزایشی حدود یک درصد، به ۱۲ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان رسید.

قیمت انواع دیگر سکه نیز روند صعودی داشته است.

در بازار بورس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه با افتی نزدیک به ۱۰ هزار واحد، به یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

«تشدید» بحران ارز؛ چرا «تبلیغ» برای خروج از کشور ممنوع شد؟
-------------------------------------------------
بازار بورس تهران از نیمه دوم سال گذشته خورشیدی با افت‌وخیزهای زیادی روبرو بوده است و نیمه مرداد پارسال شاخص بورس بالای دو میلیون واحد بود.

 

همچنین  گزارش منسوب به سازمان برنامه و بودجه که در اواخر دوران حسن روحانی تنظیم شده و چندی پیش به در برخی رسانه‌ها بازتاب یافت، نشان می‌دهد که در صورت ادامه تحریم‌ها، دولت در سال ۱۴۰۳ در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد.

به گزارش آسیانیوز، گزارش منسوب به سازمان برنامه و بودجه که در مردادماه امسال، اواخر دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تنظیم شد، نشان می‌دهد که در صورت ادامه تحریم‌ها، دولت در سال ۱۴۰۳ در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد و نرخ دلار نیز در سال ۱۴۰۶ تا ۲۸۴ هزار تومان اوج خواهد گرفت.

گزارش یاد شده می‌گوید تا سال ۱۴۰۳ میزان بدهی‌های دولتی به نصف تولید ناخالص داخلی می‌رسد و بدین ترتیب، دولت در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد و در صورت ادامه تحریم‌ها، نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی تا حدود ۱۵۰ درصد اوج خواهد گرفت.

این گزارش می‌گوید در سال جاری خورشیدی این نسبت حدود ۳۰ درصد است./

https://www.asianews.ir/u/46n
اخبار مرتبط
همچنانکه گمانه زنی ها از افزایش نرخ دلار در کشور حکایت دارد و تمایل به مهاجرت در پی فشارهای اقتصادی و اجتماعی داخلی شدت گرفته است، سازمان ساترا انتشار هرگونه تبلیغ مبنی بر خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور را در رسانه ها ممنوع اعلام کرد.
در گزارش هایی در هفته گذشته درباره پیش بینی افزایش نرخ دلار تا ۲۸۰ هزار تومان ادعاهایی مطرح شده بود که در این باره یک مقام دولتی اظهار نظرهایی کرده است.
قیمت دلار پس از صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور افزایش یافت و به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان قیمت خورد.
در حالی که به نتیجه رسیدن مذاکرات وین چشم انداز مبهمی و نامعلومی دارد، از ابتدای این هفته هم وزیر اقتصاد دستور کاهش قیمت ارز را داده و هم ابراهیم رئیسی گفته باید با دلالان فضای مجازی برخورد شود.
گزارش منسوب به سازمان برنامه و بودجه که در اواخر دوران حسن روحانی تنظیم شده و روز شنبه در برخی رسانه‌ها بازتاب یافت، نشان می‌دهد که در صورت ادامه تحریم‌ها، دولت در سال ۱۴۰۳ در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد.
تغییرات در اعضای شورای عالی و مدیر عامل بورس در مقابل احتمال ارزانی بیشتر دلار و شدت گرفتن خروج سرمایه از بورس هرکدام به نوبه خود باعث افزایش نااطمینانی در بازار سهام شده‌اند.
درپی ادامه کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، روز سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، قیمت معامله هر دلار در بازارهای خرید و فروش ارز به ۹.۰۳ لیر رسید.
همچنانکه افزایش روز افزون قیمت دلار در ایران ادامه دار است، قیمت طلا صبح امروز در بازار آسیا کاهش داشت؛ از سویی به اعتقاد برخی قطعی فیسبوک سبب گران شدن بیت کوین شد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید