صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
کد خبر: 6575
گزارشگر: 213
۱۲۲۸
۰
۰
۸
برگزاری دادگاه بین المللی برای تظاهرات دوسال پیش در ایران

برای رسیدگی به وضعیت «معترضان آبان ۹۸» دادگاهی در لندن برپا می شود

برای رسیدگی به وضعیت «معترضان آبان ۹۸» دادگاهی در لندن برپا می شود
یک دادگاه مردمی بین‌المللی در لندن قصد دارد وضعیت کشته شدگان و شکنجه های معترضان آبان ۹۸ را با حضور گروهی از شاهدان بررسی کند.

به گزارش آسیانیوز، دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که با هدف «رسیدگی به کشتار و شکنجه مردم در اعتراضات آبان ۹۸» در لندن تشکیل شده، مدعی شده قصد دارد درباره  برخی مقامات ایرانی و احتمال انجام جنایت علیه بشریت، گفته شهود را بررسی کند.

دادگاه بین‌المللی مردمی آبان، پیش از صدور حکم نهایی خود در اوایل سال ۲۰۲۲، اظهارات ۱۲۰ شاهد دیگر را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

این دادگاه از سوی سه سازمان‌ «جلسات خود را از ۱۹ تا ۲۳ آبان در لندن برگزار می‌کند.

در همین حال، دیلی میل گزارش داد که اظهارات فاطمه خوشرو، یک فعال محیط‌زیست بازداشت شده در اعتراضات آبان ۹۸، یکی از مواردی است که مورد بررسی دیوان آبان قرار خواهد گرفت.

طبق این گزارش، فاطمه خوشرو پس از دستگیری در خرم آباد در زندان ادعا کرده است: به صورت کاملا برهنه همزمان به دست پنج مامور مرد مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

طبق این گزارش، فاطمه خوشرو پس از اعترافات اجباری همچنان زندانی بود و در اعتراض ناچار به اعتصاب غذا شد، اما تنها زمانی آزاد شد که قبول کرد برای نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی جاسوسی کند.

با این حال فاطمه خوشرو پس از بازگشت به ترکیه حاضر به همکاری با برخی نهادها نشد. او در عین حال همراه با همسرش با سفارت آمریکا تماس گرفت و ماجرا را به اطلاع آنها رساند.

طبق گزارش دیلی میل، یکی دیگر از اظهارات شاهدان درباره پزشکی به نام ارشاد رحمانیان است که پس از اعتراضات آبان ناپدید شد و سه هفته بعد جسدش با آثار شکنجه در یک رودخانه پیدا شد.

این گزارش ادعا کرد با وجودی که در ابتدا پذیرفته شده بود که ارشاد رحمانیان دستگیر شده، بعدا هرگونه مسئولیت در مرگ او انکار شده است. 
اعتراضات ۱۳۹۸ ایران در اعتراض به افزایش ناگهانی و شدید قیمت سوخت آغاز شد.

وزیر کشور وقت کشته‌شدن دست‌کم ۲۲۵ نفر در این اعتراضات را تایید کرد اما خبرگزاری رویترز مدعی شد در این اعتراضات ۱۵۰۰ نفر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند!/

https://www.asianews.ir/u/47f
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید