صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
کد خبر: 6589
گزارشگر: 300
۹۵۳
۰
۰
۱
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد
به گزارش آسیانیوز، پس از آغاز به کار دولت سیزدهم شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی و حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده به عنوان گزینه‌های ریاست جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات مطرح شدند که پس از مدتی نام این افراد برای ریاست این سازمان کمرنگ شد. ​
حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی پور با حکم وزیر فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان رییس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب شد.
 
به گزارش آسیانیوز، پس از آغاز به کار دولت سیزدهم شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی و حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده به عنوان گزینه‌های ریاست جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات مطرح شدند که پس از مدتی نام این افراد برای ریاست این سازمان کمرنگ شد.

 

پس از آن شورای‌عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ۹ رأی موافق از ۱۴ رأی اخذشده، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور را به‌عنوان منتخب خود برای ریاست بر این سازمان، جهت تنفیذ این انتخاب محضر مقام معظم رهبری معرفی کرده‌اند که مورد تنفیذ معظم‌له نیز قرار گرفت.

 

در نتیجه حکم ریاست او توسط محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

 

ایمانی‌پور متولد سال ۱۳۴۳ و دارای تحصیلات عالی حوزوی است و در سوابق او می‌توان به تدریس و تحقیق در زمینه حقوق و کلام، مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و آلمان، مدیر کلی فرهنگی اروپا و آمریکا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اشاره کرد.
 
وی دهه ۸۰ به سمت معاون امور بین‌الملل این سازمان منصوب شد. هم‌اکنون نیز دستیار ارشد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی این سازمان است.
از دیگر فعالیت‌های ایمانی‌پور، مدیریت تدوین سند فرهنگی بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ریاست کمیته مشترک ایران و چین و همچنین نماینده دستگاه‌های فرهنگی بین‌المللی در تدوین سیاست‌های فرهنگی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
دبیر هیأت مرکزی گزینش و حراست مجمع جهانی اهل بیت (ع) از سال ۷۲ تا ۷۴، مشاور رئیس و مدیر کل حراست سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی از سال ۷۴ تا ۷۶، قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت (ع) و دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) از سال ۷۶ تا ۷۷، مدیرکل فرهنگی اروپا وآمریکا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال ۷۷ تا ۸۲، رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه از سال ۸۲ تا ۸۶، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال ۸۶ تا ۹۱، رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان از سال ۹۱ تا سال ۹۵، دستیار ارشد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (معاون پژوهشی سازمان) ازسال ۹۵ تا ۹۸ و معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال ۹۹ تا کنون از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور است.

 

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات از سال ۹۲ با حکم علی جنتی، وزیر وقت ارشاد به این سمت منصوب و در دوره‌های بعدی نیز ابقا شد.
 
 
 
 
 
https://www.asianews.ir/u/47s
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید