جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۰
کد خبر: 6602
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۳۷۵
۰
۰
۰

⭕️ آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻 خاطرات اکبر علیزاده از مکتب‌خانه‌های مشهد در ۹۵ سال پیش

🗓 پنجشنبه ( ۲۰ آبان ۱۴۰۰)
 
➖ دکتر محمد جمشیدی، عضو برجسته‌ و مشاور ناسا، از دلایل بازگشت به آمریکا پس از انقلاب ۵۷ سخن می‌گویند. آقای جمشیدی پس از سال‌ها تدریس در دانشگاه شیراز به شهر «اَلبوکِرکی» آمریکا مهاجرت می‌کنند و در دانشگاه نیومکزیکو مشغول به کار می‌شوند. منطقه‌ای که «پروژه‌ی منهتن»، یکی از مهمترین وقایع قرن بیستم در آن کلید خورد: ساخت بمب اتم و نیست شدن هزاران ژاپنی.
➖  مهندس اکبر علیزاده، بنیانگذار صنعت جوشکاری در ایران، در ۹۸‌امین سال زندگی‌شان‌، سه‌سالگی‌ را به یاد می‌آورند: مکتب‌خانه‌ای که پدربزرگ‌شان در آن تدریس می‌کرد، دبستان شرق مشهد و سپس مهاجرت به تهران. آقای علیزاده پس از مهاجرت به تهران در مدرسه‌ی دارالفنون مشغول به تحصیل شدند.

➖آقای مهندس محمد عطاردیان، از ادامه‌ی دفاع از آزادی انجمن با شرح فرآیند بازپس‌گیری حقوق کانون عالی کارفرمایی ایران سخن می‌گویند. سفر آقای آنتونیو پنالوزا، دبیر کل وقت سازمان بین‌المللی کارفرمایان به تهران پایان می‌یابد و ایشان در کنفرانسی که توسط کانون عالی برگزار شده بود حضور یافته و طی سخنانی اعلام می‌دارند که فقط کانون عالی کارفرمایی را به رسمیت می‌شناسند. علاوه بر حمایت بین‌المللی از کانون عالی، درمراجع قضایی نیز، قاضی مهرداد یزدانی، با ارائه‌ی یک دادنامه‌ی ۱۳ صفحه‌ای «ضمن صدور حکم بر بطلان دعوی وزارت کار به دلیل فاقد مبنا و جایگاه بودن آن، بر بطلان و بی‌اعتباری کانون عالی کارفرمایان ایران»، که به صورت موازی و با حمایت دولت تشکیل شده بود رای می‌دهند. آقای یزدانی همچنین هر گونه اقدام انجام گرفته در جهت ثبت کانون مذکور را باطل کرده و به وزارت کار اعلام می‌کنند که حق اعتراض به رای صادر شده را ندارند.   

 

📎 دسترسی به آرشیو کامل خاطرات مهندس محمد عطاردیان:

 

https://t.me/joinchat/UzElp1nob9fNz5pb

امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/484
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید